Poista laite turvallisesti? (hspda-kortti)

Niin mikäs mahtaa olla tuon poista laite turvallisesti-pikakuvakkeen tarkoitus oikeassa alalaidassa xp:ssä? Mulla on kannettassa GlobeTrotter HSDPA/3G/GPRS/EDGE Flip-Flop Bus PCMCIA paikkaan liitettävä modeemi/verkkosovitin niin ilmestyi tuo windowsin poista laite turvallisesti pikakuvake. Kortin valmistaja option ja toi lähetin näyttää olevan vodafonen. Saako tuota mitenkään pois? Miksi tuo herjaa noista usb-ajureista,vaikka tuo on kytketty pcmcia-paikkaan eikä usb-porttiin ja tuota klikkaamalla toi modeemi lakkaa toimivasta kunnes korttia käyttää pois ja laittaa takaisin? Varmaan helpointa antaa tuon pikakuvakkeen olla tuolla, mutta jos sen saa jotenkin pois niin olisi hyvä juttu.

Ja sit tuo modeemi yhdistää aina gprs-verkkoon ja käyttää edgeä yhteytenä,vaikka tämän alueen pitäisi olla 3G verkon peittoalueella ja asennettaessa korttia valitsin että yhdistää ensisijaisesti 3G verkkoon. Kännykkä löytää 3G verkon,mutta toi modeemi ei. Kännykässä tosin eri liittymä kuin tuossa modeemissa oleva elisa. Pitää varmaan lähtä katteleen eri paikoista et löytääkö toi ollenkaan tuota 3G verkkoa, ei jaksais tuolla edgellä surffailla ku on silti meganen liittymä tuossa niin olisi 5 kertaa nopeampi 3G verkossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sekä PCMCIA että USB-laitteet käyttäytyvät Windowsissa samalla tapaa tuon "poista turvallisesti"-toiminnon kanssa. Eli se ilmestyy sinne kun laitteet tuuppaa kiinni ja katoaa kun laitteet poistaa. Jotkut laitteet kaatavat koneen jos nykäset sen "lennossa" pois ilman, että tuota toimintoa käytät. Varsinkin PCMCIA kortit saavat helposti bluescreenin aikaan. Eli ei sitä kannata pois ottaa.

hömhöm

ensinnäkin: elä välitä siitä poista laite-hommasta. se on olemassa sitä varten jos tahdot nykästä jostain syystä kortin irti ilman että sammutat tietokoneen. (eli no shit lakkaa toimimasta jos poistat laitteen)..

pitäisi on ihan eri asia kuin on.. 3g - verkot on vähän semmosia että helposti katkoo normaaliin gsm - verkkoon jos on vähänkään heikompi kuuluvuus. tieten jos jossain asetuksissa on mahdollisuus pakottaa laite pelkkään umtsiin, niin sit pitäis toimia (jos se 3g oikeesti kuuluu). varsinkin raskaammassa tiedonsiirrossa oon huomannut kännykällä että äkkiä räpsähtää 3g:t pois ja muuttuu yhteys normi gprs:ks. ja jos kännykän liittymä on sonera/soneran verkossa, voi olla että soneran 3g - alue ei kuulu ollenkaan.

Mites nuo uspit yms. flash-muistit, tykkääkö ne huonoa jos riuhtoo ne irti ennenaikojaan? Katoaako dataa tms.?

Mites nuo uspit yms. flash-muistit, tykkääkö ne huonoa jos riuhtoo ne irti ennenaikojaan? Katoaako dataa tms.?
Tieto saattaa kadota sieltä tikulta jos olet sinne jotain siirtänyt ja riuhtaiset irti. Tornihuhu kertoo että tämmöisessä tapauksessa tieto voisi kadota myös lähdeasemasta, mutta en ole itse moista kyllä koskaan nähnyt..

USB-tikulta mulla on monta kertaakin kadonnut dataa kun en ole poistanut laitetta ensin käytöstä, eli se on ihan validi vaara.

Jeap, antaa sitten tuon olla tuolla kerta ei oo tuon ihmeellisempi ilmoitus. Luulin aluksi että olin asentanu jotku ajurit väärin kun tuo ilmestyi,mutta nyt kun tarkemmin miettii niin tuohan ilmestyy tosiaan usb-muistitikkujenkin kanssa.

edit.
Pitää kokeilla tuota 3G only asetusta tuon ensisijaisesti 3G tilalle ja jos ei löydy verkkoa ni lähtä sit katteleen löytyykö muualta. Tässä kohtaa on noita kerrostaloja vähän edessä niin ei taida tuo hspda:n käyttämä 2,1GHz oikein tahdo läpäistä näköjään noita esteitä.

riippuu vähän. jos tahdot elää reunalla ja otat sen riskin että tikulle kirjoittelut on hoituneet valmiiks (koskaan ei voi olla varma ellei oo 3l1te hakker), niin sit voi nykäistä. sit on harmi jos vähän jää kirjoittamatta, pahimmassa tapauksessa pitää formatoida koko tikku uusiks kun tiedostojärjestelmä hajoaa.

USB-tikulta mulla on monta kertaakin kadonnut dataa kun en ole poistanut laitetta ensin käytöstä, eli se on ihan validi vaara.

Ainakin parin minuutin ajan sen jälkeen kun tikulle on kopioitu jotain, koska Windows kirjoittaa osan datasta viivästetysti. Pidempään käyttämättömänä olleilla tikuilla tuota ei tapahdu.

Minun muistitikulta ja lähdeasemasta kyllä löytyy kaikki laiton jälkeen jos sen ihan vaan riuhtasee irti. :rolleyes:

Juu, löytyy varmaan useimmiten, mutta onpa noita tietoja kadonnut ja jopa palikoita kuollut moisen kohtelun takia.

Itse juuri sain yhden tikun rikki. Vastaavia tapauksia kuulee duunissa suhteellisen usein. Toki tikkujen käyttäjiäkin on pirun paljon.

Varmaan 4-5v olen aina vetänyt USB-muistin irti, ilman mitään "poistamisia" ja koskaan mitään ei ole hajonnut tai poistunut mistään. Lieneekö vain tuuria, tuskimpa. Alussa poistin aina turvallisesti laitteen, mutta tuttu tietokonenikkari sanoi että ei tarvi ja sen jälkeen ollaan vaan vedetty muisti irti :)

Suositut

Back
Ylös Bottom