Pointsit Valiolle!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä moinen tieto? En itse huomannut ainakaan valion sivulta. Onhan valiolla jo vähälaktoosinen vaihto noille olemassa. Varmaankin laktoosittoman hinta on viellä 2* enemmän kuin vähälaktoosinen?

japa sanoi:
Mistä moinen tieto? En itse huomannut ainakaan valion sivulta. Onhan valiolla jo vähälaktoosinen vaihto noille olemassa. Varmaankin laktoosittoman hinta on viellä 2* enemmän kuin vähälaktoosinen?

Toistaiseksi näkyy olevan netissä vain Valiokanavalla (ammattilaispuoli), ja jossain ammattilehdessäkin olen nähnyt mainoksen, mutta eiköhän kohta markkinoida ihan kuluttajallekin.

Tuo kyllä kuullostaa hyvälle, alkaakin jo tämä tonnikala pikkuhiljaa tympimään. Ei tunnu edes hyla-tuotteet sopivan meikäläisen vatsalle, joten tuota laktoositonta rahkaa onkin jo odoteltu. Tosin voi olla, että jää siitä huolimatta ostamassa, jos hinta on samaa luokkaa/kalliimpi mitä hyla-tuotteilla.

Tottakai hinta on kohdillaan kun valmistuskin on monimutkaisempaa. Mutta kyllä tuo laktoosittomien tuoteperheen kasvu on sitten hyvä asia.

:)

Mahtava juttu että tulee laktoosittomana noita tuotteita. Hiljattainhan Valiolta on tullut myös laktoositon kermaviili.

sääli että ruotsissa on niin vähä valion tavaraa!!
:curs:

Arla (swedish Valio)
niillä on vain yksi "kvarg" (don´t know the finnish word for kvarg??)
Haluasin enemmän......

Ja raejuusto on ihan paska täällä!

kvarg= maitorahka

Mielenkiintoinen juttu meille laktoosivammaisille!

Moro, itelläni on aika paha laktoosivamma ja käytän vähälaktoosisia tuotteita päivittäin, mutta esim valion täysin laktoositon jugurtti ei mun pakille käy!! Onko kukaan muu huomannut samaa? Voisiko johtua valmistustavasta?

Kaksi sanaa. Laktaasientsyymi ja apteekki!

Tuntuu, että enemmistö laktoosi-intolerantikoista ei ole noista kuullutkaan. Tai sitten ei ole kokeillut, kun "ei ne toimi kuiteskaan".

Voi tietysti olla, että kaikilla ei auta, mutta itse voin syödä melkein mitä vaan niiden kanssa, jos ei esim. HYLAa löydy. Asia voi olla eri tietysti, jos ei vatsa kestä edes Hyla-tuotteita.

lej sanoi:

Tuntuu, että enemmistö laktoosi-intolerantikoista ei ole noista kuullutkaan. Tai sitten ei ole kokeillut, kun "ei ne toimi kuiteskaan".

Voi tietysti olla, että kaikilla ei auta, mutta itse voin syödä melkein mitä vaan niiden kanssa, jos ei esim. HYLAa löydy. Asia voi olla eri tietysti, jos ei vatsa kestä edes Hyla-tuotteita.

Samaa ihmettelen itsekin

Se on myös totta että se vatsan vastustuskyky pienenee mitä vähemmän käyttää maitotuotteita. Jos jättää kokonaan HYLA-tuotteet syömättä ja vetää vaan täysin laktoosittomia voi vastustuskyky laktoosille "hävitä" kokonaan.
Eli jos pystyy syömään Hyla/Into - tuotteita niin se kannattaa. Eri asia on tietysti jos on laktoosille "allerginen" eli ei voi syödä mitään laktoosipitoista.

Itsekin ei maitoa voi juoda kun Vähälaktoosisena, mutta normi-jogurtit menee ihan hyvin. Että eipä ole noita laktoosittomia jogurtteja tarvinnut paljoa maistella.

Oon tästä ennenkin jossain päin kirjottanu mut mulla todettiin vuos pari sitten täysi laktoosi-intoleranssi eli ei ollenkaan omaa laktaasientsyymiä mutta hylatuotteet käy hyvin ja jopa tavalliset maitotuotteet jos ei nyt kerralla litraa maitoa juo. En huomaa mitään. Olen kai sit vaan onnekas tai testitulokset on ollu väärät. Joku terveydenhoitaja kerran käski mun välttää täysin kaikkia maitotuotteita, myös hyla, mutta mä en nää siinä mitään järkeä jos ei kerran vaivoja ole.

Kaupan laktaasientsyymiä en ole koskaan kokeillu mut jos joku ei pysty edes hylata syömään niin kannattais varmaan niitä kokeilla.

Siis suurin osahan suomalaisista on ilmeisesti laktoosivammaisia, mutta enemmistö niin pienissä määrin, ettei sitä välttämättä edes huomaa. Itsekin oon alkanu epäilemään ettei noi maitotuotteen mulle sovi ihan 100%, mut niistä en kyllä luovu tai ala käyttämään mitään vähälaktoosisia... Muuthan siitä enemmän kärsii :lol2:

Halo sanoi:
Siis suurin osahan suomalaisista on ilmeisesti laktoosivammaisia, mutta enemmistö niin pienissä määrin, ettei sitä välttämättä edes huomaa. Itsekin oon alkanu epäilemään ettei noi maitotuotteen mulle sovi ihan 100%, mut niistä en kyllä luovu tai ala käyttämään mitään vähälaktoosisia... Muuthan siitä enemmän kärsii :lol2:

Hyi sinua. Onko kiva kun salikaverit ihmettelee sitä muikeaa tanniinista hajua joka leijailee salilla...

Joo kaikilla aikuisikään asti elävillä ihmisillä tulee jonkin asteinen laktoosi-intoleranssi jossain vaiheessa elämää. :(

japa sanoi:
Siis meikä manne soitti sinne (valiolle) ja kysäsin asiasta ja mukava nainen sano et on tulossa laktoositon rahka SEKÄ raejuusto...kyllä kyllä :thumbs:

lej sanoi:

Siinäpä se, kun ei auta! Itse voin syödä pieniä määriä maitotuotteita, kun otan pari-kolme (!) kapselia, mutta esimerkiksi mieheni saa nakata vaikka kourallisen pillereitä suuhunsa, ja silti syntyy pörinää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom