Pohkeet

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Hei siskot,

Onko kenelläkään tietoa/omakohtaista kokemusta pohkeiden muokkaamisesta sirompaan suuntaan? Pohkeet ja nilkat on paksut ja se **tuttaa :curs:

Kuulin että joku missi olisi ennen voittoaan treenannu vielä nilkkojaan kapeammiksi viimeistelläkseen kroppansa... ja voittikin.

Miten siis? Tiedän että venytellä pitäisi ja rasvaa polttaa. teen perus pohje treenin aina salilla..riittääköhän se vai kasvattaa lihasta massaa. Sitä en kyllä missän nimessä lopeta..pohkeiden treenaamista siis.

Comments, anyone?:worship:

Nilkkojen paksuus on lähinnä rakenteellinen ominaisuus - toki on hyvä muistaa, että tässäkin tapauksessa vaikuttavia tekijöitä on kaksi: luuston rakenne ja rasvan määrä. Jos nilkka on luiseva, mutta silti tukeva, on minusta ehdottomasti paras ratkaisu treenata pohkeeseen massaa niin, että nilkka näyttää suhteellisesti katsoen sirommalta. Jos keholla on taipumus kerätä nilkkaan rasvaa niin - you know.

Joillain ihmisillä keho kerää nestettä helposti nilkkoihin ja sääriin. Tuohon vaikuttavia tekijöitä on ainakin mahdollinen seisomatyö ja huono kivennäistasapaino. Olen myös huomannut, että metabolisesta oireyhtymästä (tai sen esiasteista) kärsivillä nilkat ovat usein turvoksissa.

Mutta massaa pohkeeseen! Kaareva pohje on kiva!

Voih... mulla on ihan päinvastainen probleema. Mulla on aina ollu sellaset rimpulasääret ja ne näyttää ihan luonnottomilta muuhun kroppaan nähden :D Ois kiva sada muokattua niihin kesäksi vähän muotoa :rolleyes:

Juu luulis, että ihan vaan pohkeita treenaamalla ja miinuskaloreilla ne pohkeetkin "kevenee". Ja aerobisissa harjoituksissa kannattaa varmaan suosia ihan lenkkeilyä, kun siinä alaraajat joutuu kovemmalle.

Joillain ihmisillä keho kerää nestettä helposti nilkkoihin ja sääriin. Tuohon vaikuttavia tekijöitä on ainakin mahdollinen seisomatyö ja huono kivennäistasapaino. Olen myös huomannut, että metabolisesta oireyhtymästä (tai sen esiasteista) kärsivillä nilkat ovat usein turvoksissa.

Kuulun valitettavasti tähän nilkka/pohje turvotus+läski-ryhmään. :curs:
Mitä tuolla kivennäisainetasapainolla tarkoitetaan? Kerro kiltti Caitlyn, tahdon tietää jos vaikka auttais tähän ikuisuusongelmaani. :)

Ja täytyy muistaa, että kuten esim. habankin kohdalla, lihaksen muotoa määrää aika paljon ne kiinnityskohdat. Jos on pitkät jänteet, lihas jää lyhyeksi, jolloin siitä saa kyllä patin, mutta hyvin lyhyen sellaisen. Pohkeissa joillain lihas tulee melko alas, kun taas joidenkin ihmisten pohkeet ovat puolesta säärestä alaspäin pelkkää luuta, kun lihaksen sijaan siellä onkin vain pitkä jänne.

Kylläpäs tuli tänään hyvä olo kun "mummot" kehui mun jalkoja saunassa.

Itsellä jaloilla on taipumus olla kuivat ja kapeat varsinkin noista sääristä, mutta pohjelihakset erottuu hyvin ja ovat vahvat. Varmaan pitkälti geeneistä kiinni, oispa samanlainen vatsan alue myös... Tosin tuo takavuosien juoksuharrastuskin on voinut vaikuttaa hieman jalkoihin, ja pohkeita olen aina treenannut suht paljon.

Mun kaverilla on tosi kapea vyötärö, mutta kokoonsa nähden tosi paksut jalat, hän sai kavennettua niitä yksinkertaisesti laihduttamalla . Lisäksi hän harrastaa paljon aerobista.

Kivennäisaineiden kanssa pelaaminen on todellakin yksilöllistä, mutta tyypillistä on yleensä se, että kaliumia ja magnesiumia tulee ravinnosta liian vähän suhteessa natriumiin. Kivennäisarvoja voi toki mittauttaakin, mutta näiden kanssa on helppoa ja varsin turvallista edetä myös kokeilemalla. Kivennäisiä voi lisätä lisäravinteina tai lisäämällä sopivien ruoka-aineiden osuutta.

Kaliumpitoisia ruoka-aineita
Magnesiumpitoisia ruoka-aineita

Hatarahkon kokemusperäisen käsityksen perusteella sanoisin vielä, että turvotuksiin taipuvaisen kannattaa vältellä erityisesti natriumglutamaattia.

Onpa mukava kuulla vinkkejä pohjetreeeniin. Kuulun itse myös näihin "paksupohkeisiin".
Kropan malli on muuten ihan sopusuhtainen, mutta nämä pohkeet... en ole esim. koskaan omistanut yksiäkään saappaita., koska ne eivät mene pohkeesta kiinni!:D

Muakin kiinnostaa tuo kivennäisainetasapaino, toivottavasti Caitlyn vastaat!

Ou jee, täytyneekin vaihtaa protskujauhe tohon soijaan kun näyttäis olevan kaliumia kivasti, ja ostaa purkki magnesiumia. (=alkaa syömään miehen magnesiumeja.) Ja toki ne leseet on helppo lisätä puuroon. Kiitos näistä tiedoista!

Lenkkeilen ja urheilen paljon punttitreenin lisäksi, ja ukkokin usein ihmettelee miten mulla voi aina olla jalat turvoksissa. Toivottavasti nää muutokset vähän jeesais, olisi kivaa käyttää saappaita! Olen kyllä käynyt asiaa ihmettelemässä ihan lääkärissä asti, mutta siellä sanottiin vaan että terve olet, nosta jalat illalla ylös. Heheh.

Kiitos vastauksista..Niinhän se on että kun laihtuu niin tulee ne pohkeetkin sieltä perässä. Katselin noita kivennäisaine arvoja. Kuullostaa hassulta, että pitäisi syödä suolaa että vähentyisi turvotus.. :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olisin voinut hyvin vielä antaa yhden tosi käytännönläheisen vinkin asian selvittelyyn! Eli: pidä viikko ruokapäiväkirjaa ja turvotuspäiväkirjaa muuttamatta ruokailutottumuksia mihinkään. Tämän jälkeen toinen viikko ruokapäiväkirjaa ja turvotuspäiväkirjaa, mutta
1) vaihda ruokasuola mineraalisuolaan
2) ota treenijuomaksi "mummovissy", eli sellainen vanhanaikainen, jossa on runsaasti sekä natriumia, että muita kivennäisiä
3) välttele natriumglutamaattia (liemikuutiot, fondit, kiinalainen ruoka, aromisuola, jotkut einekset)
4) juo reilusti!

Jos turvotukset vähenee, niin syy on aika selvä.

Kivennäisaineongelmiin liittyy toisinaan myös lihaskramppeja, aikanaan selvittelin em. metodilla omien yöllisten kramppien taustaa.

Kappas! mulla kyllä kramppaa pohkeet ainakin kerran viikossa ja hauiksetkin jostain ihme syystä joskus jos vaikka raapii päätä... :jahas:
Täytyy yrittää (heh) pitää tota päiväkirjaa sapuskoista. KIITOS!

Mulla kramppaili pohkeet joka yö kun harrastin sitä juoksemista, söin kyllä silloin aika huonosti. Nykyisin ei ikinä, mutta eipä taida treenikään olla yhtä kovaa.

Pitäis varmaan silti syödä enemmän jotain kivennäistä, kun pohkeet pakkaa menemään aika tiukalle joskus. Tai sitten mulla on vika jaloissa :)

Siis herrajumala onko jollain muullakin tavattoman paksut nilkat??! :D Ihan suorastaan vitutti eilenki ku YRITIN sovittaa pitkävartisia saapikkaita jalkaan eikä ne mahtunu. Ois niin kiva jos nää ohenis tästä mut en nyt viittis enää tästä painoa pudottaa ku bmi on jotain 21.

Olen reilut puol vuotta treenaillut pohkeita ja tulos on se, että sivulta katsottuna näyttävät hyvän muotoisilta, mutta edestä ja takaa katsottuna ovat pelkät tasapaksut pökkelöt :( Miten saan hankittua lihasta pohkeen ulkosyrjään, että näyttäis joka puolelta hyvältä?

topikin aloittajalle: Ikävä todeta, mutta ei ne siitä juurikaan millään treenillä ainakaan pienene. Eli kannattaa hyväksyä kuuluvansa siihen kerhoon jotka ei kaikkia kivoja saappaita saa jalkaansa mahtumaan... :jahas:
Toki, voihan sen kääntää positiiviseksikin asiaksi...monet naiset taistelee niitä tikku sääriään lihaksikkaammaksi. Se on vähän kiinni miltä kantilta kattoo. Tietysti jos tavoitteena on missin sirot kintut, niin sitten voi olla hankalampi tilanne... Mutta hyvin pitkältihän se on rakenteellinen juttu,minkä mallinen luusto sattuu olemaan... niinkun joku mainitsi.
Itse olen alkanu hyväksymään asian olevan ja pysyvän näin. Ei ne siitä ole ikinä pienentyneet,vaikka joskus sitä yritin, joten olkoon sitten rauhassa sellaiset kun on... :rolleyes:

:offtopic: Mayflower...sama täällä. onneks se on harvinainen vieras täällä päin... :D

Joo se on inhottavaa kun baarireissun jälkeen pohkeet kramppailee nukkuessa!! Tosin en kyllä muista milloin viimeks ois krampannut - en taida enää olla niin ahkera baareissa kävijä :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom