Pohkeet meinaa krampata jatkuvasti!

Mopsy80

Hopeless Gage
Otsikossa siis ongelman nimi. Kun 3 min lämmittelyni jälkeen olen aloittamassa punttitreeniä, tunnen pohkeideni miltei kramppaavan. Pohkeiden venyttely tyyliin joka välissä ehkäisee kunnon suonenvedon puhkeamisen, mutta sellainenkin tuli kertaalleen pukkarissa, kun vähän liian rajusti poistin salikenkiä jaloista. En edes treenaa pohkeita erikseen lainkaan, ovat melkein liiankin paksut (lihaksia, ei rasvaa) muutenkin ;) Magnesiumia syön enemmän kuin purkissa ohjeistetaan (sekä oksidia että sitraattia), lisäksi käytn vielä magnesiumöljyä pohkeisiin. En keksi muuta selitystä kuin sen, että viime aikoina olen käyttänyt aiempaa useammin korkokenkiä. Ei varmaan pitäisi. MUTKU itsetuntoni ei tykkää olla lyhyt tallustava töppöjalka :wtf:

Vai voisiko muitakin syitä vaivaan olla?!

Mulla teki pohkeet yhesä välisä tuota. enkä myöskään voinu mennä kyykkyyn ku ne kramppas samantien. Meni sitten itsestään ohi. Mutta suosittelisin vähän vähentämään pohjetreeniä sekä lepuuttamaan jalkoja ilman korkkareita. :) Ite ainakin tein niin, että hieman vähensin pohkeisiin kohdistuvaa rääkkiä. Ne voi olla ihan vaan ylirasittuneet.

Ainoat jalkoihin kohdistuvat liikkeet mulla on sjmv, kyykyt ja prässi, niitä max 2 krt/vk kun treenaan ylä- ja keskivartalopainotteisesti. Vesitys ja suolaus ovat taatusti kunnossa, juon miltei koko ajan aterioiden välissä ja käytän ruususuolaa reippaasti. Varmaan syy on niissä koroissa. Hitto. Fysiikkanikin siis protestoi kaikkea naisellista.... Tänään valitsin sit maiharit...

Itselläni tuota samaa vikaa. En keksinyt muuta syytä kuin sen että on vain iäntuomaa ongelmaa. Eihän tälläistä ennen nuorempana ollut eli alle 30-vuotiaana. Magnesiumia päivittäin sekä vettä ja venyttelyt ennen ja jälkeen on jonkin verran estänyt kramppien tulemista. Kengät näyttäis myös vaikuttavan kramppaako vaiko ei. Itse joutunut siirtymään toisinlaisiin kenkiin niin treenatessa kuin vapaa-ajalla.

Itse päässyt krampeista eroon mangensiumsitraatin päivittäisellä käytöllä. Treenatessa (sali, maantiepyöräily, sisäpyöräily) veteen liuotan muutaman hipun kristalli/himalaja/merisuolaa. Ei jää neste hölskymään vatsaan vaan imeytyy paremmin/nopeammin.

Säännöllinen venyttely on myös POP.

Nämä ovat omia keinoja kramppien ennaltaehkäisyyn.

saman ongelman omaan,ja onhan kengillä vaikutusta. Mutta en mä tätä korkkareiden piikkiin laittais,koska mä kuitenkin useemmin kuljen tennareissa ja lenkkareissa.

Tuun miehenä avittamaan sinua. Itellä ollut aina sama ongelma ja kaikkea kokeillut, mm magnesiumia. Ne kuitenkin vähentyivät huomattavasti kun lopetin sen magnesiumin syömisen ja ajoittain nukun sukat jalassa. Vaikka aina sanotaan, että magnesium auttaisi suonenvetoihin, niin itselläni vain paheni sen myötä

Yhyhyyyh, en vois nukkua sukissa, tulis ahistus ja hiki...! Mutta lsää venyttelyä eikä korkkareita peräkkäisinä päivinä, niin kai se siitä. Sinänsä ihan jees, ettei pohkeiden treenaamiseen tartte aikaa uhrata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom