Pohjoismainen taisteluosasto 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hukka
  • Aloitettu Aloitettu
Yritän kerätä tietoja Pohjoismaisen taisteluosaston (NBG) 2011 toiminnasta. Haku osastoon on käynnissä www.mil.fi- sivuilla.

Onko kellään tietoa vuoden 2010 koulutusaikataulusta ja/ tai vuoden 2011 valmiusajan toiminnasta? Tiedän, että loppuvuosi 2010 ollaan PV kuukausipalkalla, mutta entäs vuonna 2011 valmiusajalla?

Vastaava osastohan on ollut vuonna 2008 valmiudessa. Onko kellään tuon osaston koulutuskalenteria, kokemuksia jne., joita voisi jakaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näistä nopean toiminnan joukoista haluaisin myös lisätietoa. Mitenkä, jos sattuisi pääsemään "leikkiin" mukaan, niin siinähän ollaan ilmeisesti viiden päivän lähtövalmiudessa koko ajan, siis sitten kun tämä puolen vuoden päivystys alkaa? Mutta eletäänkö sen puolen vuoden ajan muuten ihan normaali siviilielämää ja käskyn käydessä lähdetään, vai mitenkä se menee?

Tämmönen löyty:

Valmiusvaihe
* Kiinteä luokituksen mukainen palkka
* Varallaolokorvaus: 150 e/kk, puolustusvoimien henkilöstö 6,5 % (operaation aikaisesta palkasta), kuitenkin vähintään 200 e/kk.
* Päiväraha: 25/35 e/pv; puolustusvoimien henkilöstö
30 e/40 e.
* Sotaharjoituskorvaus: 115,28 e/pv niihin oikeuttavilta vuorokausilta.
* Kotimatkat: kuten koulutusvaihe.

http://tietokannat.mil.fi/eubg/content.php?language=fi_FI&page_id=17

Testeihin menossa, ja toivottavasti nyt sisäänkin... Rj:n paikkaa taitaa olla turha toivoa, kun on tuo toinen kotimainen hieman ruosteessa :P rvj ei oikein kiinnosta niin kait sitä jääkäriksi haluaisi. Mitäs taustaa muilta hakijoilta löytyy ja mihin tehtävään haitte? Itse 208 valmari kessu ja Tsadin reissu takana.

Testeihin tulossa, lääkintäaliupseerin paikka hakusessa. Tsadin (3/08-1/09) reissu kans takana. Toista kotimaista en puhu ollenkaan, joten jos siitä jää kiinni niin so be it.

Mites porukalla testit mennyt? Noin 350 kutsuttu testeihin ja ressuille 140 paikkaa auki, kilpailu on siis kovaa. Kahtena ekana päivänä ainakin kovatasoista porukkaa testeissä... Ei voi sanoa että mikään varma olo olis jäänyt.

Olin testeissä ma-ti, ja minulle tuli sama tunnelma. Paikkoja on vähän ainakin "erikoistehtäviin" ja hakijaporukka laadukasta. Valituksituleminen ei ole mitenkään varmaa...

Kokeet olivat mielenkiintoiset. Oma suoritukseni oli tasoni mukainen, joten saivat hyvän kuvan minusta sellaisena kuin olen.

Nyt vain odotellaan maaliskuun loppuun (?).

Itselläkin meni kyllä kaikki putkeen. Tasapainoisen kuvan mielestäni annoin. Fyysiset testi meni loistavasti vaikka liekkö tolla juoksuajalla mitään merkitystä. Suapi nähdä miten käypi.

Moro, itekki olin ma-ti testeis. Ite resups niin vielä vaikeempi päästä sisään.. :P Paikkoja jotain alle 10 mihin vois päästä. En sit tiiä tarjooko ne jotain rj paikkaa tjsp.. laittakaaha tänne postii ku tulee tietoa niin katellaa millasia kavereita sinne on päässy :) Toivottavasti itekki pääsis.

Moro, itekki olin ma-ti testeis. Ite resups niin vielä vaikeempi päästä sisään.. :P Paikkoja jotain alle 10 mihin vois päästä. En sit tiiä tarjooko ne jotain rj paikkaa tjsp.. laittakaaha tänne postii ku tulee tietoa niin katellaa millasia kavereita sinne on päässy :) Toivottavasti itekki pääsis.

Edellisessä osastossa taisi suurin osa ryhmänjohtajista olla res. upseereita. Ja oli niitä miehistötehtävissäkin.

Okei! Itekki sanoin haastatteluis että otan vaikka miehistontehtäviä jos ei oo muita. JVJ ja ATK-Upseeriks sanoin haluuvani eniten. Oliko Zeikki testeis?

Noniin, tänään kilahti positiivinen yllätys postilaatikkoon. Pääsin partion johtajaksi, vaikka oletin että heikko ruotsini olisi karsinut tuon tehtävän pois... Mahtava fiilis. Ketäs muita suuntaa kesäkuun lopulla Tammisaareen?

Sama juttu.. Ei hirveesti ollu uskoa et pääsis ku tuntus pääsykokeissa olevan jos jonkin näköstä erikoistilanteiden erikoismiestä...:dance: mut paprut tuli ja toukokuussa tempastaan kurkkusalaatit niskaan..:rock:

Okei! Itekki sanoin haastatteluis että otan vaikka miehistontehtäviä jos ei oo muita. JVJ ja ATK-Upseeriks sanoin haluuvani eniten. Oliko Zeikki testeis?

Eipä tullut näihin osastoihin haettua, ei oikein pysty näistä siviilitöistä vuotta olemaan kerralla pois.

Paprut tuli ja tiedusteluun olis paikka varattuna. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom