GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Pohjaväri ja solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

ZannaZ

Hysteerinen söpöliini
Ikä
39
Nyt kun alkaa olee jo näin lähellä h-hetki. Ni mitenkäs mimmit hankkii pohjaväriä? Käydäänkö solariumissa? Jos ni kuinka aikasin ootte alkanu grillaamaan itteenne? Kuinka herkästi palatte?

Ja hei auttakaa, mulla on ihan rutikuivaiho. Ja oon ihan pulassa ja neuvoton että mitä hittoa sen kaa teen. Rasvalla oon lätränny aika helvetisti, eikä tunnu kunnolla auttavan. Myös kosteuttavat suihkusaippuat on käytössä. Mutta tuntuu että siltikin on aina ni kuiva että hyvä ettei hilseile irti tai repeä päältä koko iho. Ei oo kivaa. Ja tälle tarttis varmaan ihan oikeesti tehä jotain, että ylipäänsä solkusta on hyötyä ja aikanaan se väri sitten tasaisesti asettuu.

Ite just menossa grillailee itteeni, saa nähdä palanko :D. Oon kyllä kalpee kun kalkkilaivan kapteeni viä. Mutta jos nyt ees vähän sitä pohjaväriä sais alle, ettei ihan vitivalkoselle iholle tartte kisaväriä alkaa lätkii.

Pari kertaa viikossa käyn nyt tästä eteenpäin solariumissa (aloitin viikko sitten ton 2 x vk, sitä ennen satunnaisesti). Protania varmaan saa silti pistää 4-5 kerrosta.

Mä hoivaan ihoa Doven Nutri Body Milk -kosteusvoiteella ja Natusanin Baby Lightoil Spraylla. Kasvoille käytän Lumenen hemmottelutippoja. Tähän saakka ovat pitäneet ihon hyvässä kunnossa ja terveen näköisenä. Lisäksi kerran viikossa kuorin ihon Freemanin kuorinta-aineella ja nyt olen jo kiinnittänyt erityishuomiota polvien ja kyynärpäiden ihoon, niin kuorinnan kuin kosteutuksen suhteen.

Kiitos J-Ko:lle muuten noista kosteusvoide/öljy/tippavinkeistä, kaikki on olleet oikein toimivia. :)

Tässä hyvä vinkki zannaz sulle ja myös muille ihon kosteutukseen;
Illalla Oliiviöljyllä koko kroppa läpi..
(kannattaa laittaa varovasti sitä käteen,leviää muuten kropan lisäksi lattialle)
välittömästi öljyn levityksen jälkeen laitat mielellään suhkoht tiukat vaatteet päälle; esim.sukat,trikoot ja pitkähihainen paita...sellaiset vaatteet mitkä saa hiukan rasvastua. Lycra on parasta tähän mun mielestä.
Puuvilla imee osan rasvaa itseensä.
Ja nukkumaan :)
aamulla kun heräät,öljy on imeytynyt ja ihosi varmasti kosteutunut :)

Kokeile!!!!!!!!!!!!!!!!

Jos iho on tosi vaalea luonnostaan, niin kannattaa kyllä ottaa kunnon pohjaväri, koska muuten se vaalea iho kuultaa lavavalaistuksessa läpi, vaikka päällä olis sen seitsemän kerrosta Pro Tania. Jotkut hölväävät solkun lisäksi myös itsestäänruskettavia viimeisellä viikolla, mutta noiden itsestäänruskettavien kanssa pitää olla aika varovainen, sillä jotkut värit saattavat reagoida Pro Tanin kanssa niin, että lopullinen tulos on aavistuksen vihertävä.... :eek:

ZannaZ, kokeilehan, ettet käytä ollenkaan mitään virallista pesuainetta, vaan peset pelkällä vedellä ja pesuaineen tilalla esim. Aqualan L:ää tai Essex lotionia.

Samaa oisin sanonut ku Vilmis, eli ei mitään saippuoita pesemiseen, vaan perusvoidetta. Kuivaihoisen ei muutenkaan kannata harrastaa maratonsuihkuja, eikä suihkuttelua liian lämpimällä vedellä (saunakin muutes kuivattaa ihoa). Suihkun jälkeen ihoa ei saa hieroa ja hinkata kuivaksi, vaan kevyesti painella ylimääräiset vedet pyyhkeeseen. Suihkun jälkeinen rasvaus kannattaa suorittaa silloin, kun iho on vielä hieman kostea. Noita voiteita kannattaa vaihdella välillä, iho kun tuppaa kyllästymään samoihin tuotteisiin...

Mä olen kuiva kuin korppu, mutta ruokavaliolla pystyy jonkun verran vaikuttamaan. Tietty kisadietillä ei voi ihan mitä tahansa syödä, mutta veden juominen auttaa mulla ja riittävä rasvansaanti. Jossain oli joku aika sitten juttua kahdesta kuivuustyypistä, toinen oli kosteus- ja toinen rasvaköyhä, ja niiden "parantamiseen" oli erilaiset keinot. Olisko ollut joku naistenlehti?

Ja tosiaan, Aqualan L on erinomainen suihkusaippuaksi. Viileämpi vesi on mun iholle myös parempi, mutta on varmaan yksilöllistä. Ja suihkun jälkeen perusteellinen rasvaus, jos vaan pystyt ettet kuivaa juuri ollenkaan ihoa pyyhkeeseen ennen rasvaa kannattaa kokeilla. Auttaa mulla ainakin.

edit. Mä oon varmaan sokea, kun kirjoiti niin paljon samaa kuin Fiona vaikka luin ennen kuin itse aloitin. Aamu...

Mun kohdalla tuo pohjarusketuksen hankkiminen on sitten niin epätoivoista, etten viitsi enää toista kertaa tuhlata rahojani solariumiin rusketuksen toivossa. Viime dieetillä ostin 10 kerran solarium kortin ja oikeesti tulos oli ihan + - 0 ! Ei siis ollut mitään hyötyä. Rusketun muutenkin todella huonosti. Parin viikon lomareissullakin saan grillata itseäni joka päivä tuntikausia että alkaa edes vähän ruskettumaan. Ukko onkin jo siinä vaiheessa ihan papu! :curs:

Pro tania oon yleensä laittanut 4-5 kerrosta ja mun mielestä väri on ollut ihan hyvä. Uskallan siis väittää, että tuo solarium ei ole ehdoton juttu hyvän värin aikaansaamiseksi...

...ihon rasvaaminen on kuitenkin ehdoton juttu. ZannaZ käy ostaa apteekista jotain oikein extra rasvaisia rasvoja ja ehdottomasti kannattaa kokeilla tuota oliiviöljy systeemia, josta en olekaan aikaisemmin kuullut!

fitnesspimu: Ootko varma, että solkku jossa oot käynyt on "uusi" tai putket vähintäänkin uudehkot? Nimittäin joskus muinoin kävin jossain kauneushoitolassa 10 kertaa vanhassa solkussa makaamassa ja tulos oli tosiaan plumiinusnolla. Nyt Elixian uusien putkien alla 5 kertaa on antanut väriä niin hyvin, että töissä kysyttiin missä vaiheessa mä oon etelässä kerinnyt käymään :)

Kai luulis että mahdollisimman hyvä pohjaväri on plussaa. Ei kai siellä lavalla helposti ainakaan liian tumma oo? Lindenin Eeva on aina ollut tosi kauniin värinen lavalla, annas Eeva vähän vinkkiä ;)

Helga sanoi:
fitnesspimu: Ootko varma, että solkku jossa oot käynyt on "uusi" tai putket vähintäänkin uudehkot? Nimittäin joskus muinoin kävin jossain kauneushoitolassa 10 kertaa vanhassa solkussa makaamassa ja tulos oli tosiaan plumiinusnolla.

Kahta eri solkkua olen käyttänyt ja sama tulos.:down: Meidän salin solarium uusittiin pari vuotta sitten.

fitnesspimu sanoi:
Pro tania oon yleensä laittanut 4-5 kerrosta ja mun mielestä väri on ollut ihan hyvä. Uskallan siis väittää, että tuo solarium ei ole ehdoton juttu hyvän värin aikaansaamiseksi...

Tiedän kanssa pari ihmistä, jotka laittavat värin (Pro Tanin) täysin kalpealle iholle, ja lopputulos on hyvä. Mutta ootte ehkä törmänneet myös ilmiöön, jossa lavan takana kaksi kilpailijaa näyttää ihan yhtä "mustilta" ja sitten lavalla kovassa valossa toinen saattaa näyttääkin huomattavasti vaaleammalta, eli se ihon oma väri/pinta heijastaa sitä valoa eri tavalla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitos kovasti hyvistä vinkeistä. Enpä ole tota ihan pesujauhe-juttuakaan tullut ajatelleeks. *viskasee normalit pyykinpesujauhetiivisteet mäkeen

Oon ostanut nyt extrasuperhyper-rasvasia rasvoja ja koittanut viä valita suihkusaippuatkin tosi herkälle ja kuivalle iholle. Toivottavasti tää tästä alkais normalisoitua. Kuorinnan täytyy kans ottaa mukaan, täytyypi laittaa kännykkään muistutus että muistaa kun tuol kylillä liikkuu.

Tuo oliiviöljy kikka oli mielenkiintoinen, kokeilin sitä. Ja kappas, kyl se pelittää. Auttaa ainakin mulle, jo yhden kerran jälkeen. Varmaan pidemmässä juoksussa auttaa viä enemmän. On tää kyl mahtavaa, kun löytää "omiin kiperiin kysymyksiin" vastauksia :worship:.

Faidra, mitä on Lumenen hemmottelutipat? En oo koskaan kuullutkaan, saatika nähny. Tai sit oon nähnyt, mutta en oo hoksannut tai rekisteröinyt että olis jääny mieleen. Mistä saa? Mitä maksaa? Miten moinen toimii?

ZannaZ sanoi:
Tuo oliiviöljy kikka oli mielenkiintoinen, kokeilin sitä. Ja kappas, kyl se pelittää. Auttaa ainakin mulle, jo yhden kerran jälkeen. Varmaan pidemmässä juoksussa auttaa viä enemmän. On tää kyl mahtavaa, kun löytää "omiin kiperiin kysymyksiin" vastauksia :worship:.

Faidra, mitä on Lumenen hemmottelutipat? En oo koskaan kuullutkaan, saatika nähny. Tai sit oon nähnyt, mutta en oo hoksannut tai rekisteröinyt että olis jääny mieleen. Mistä saa? Mitä maksaa? Miten moinen toimii?

Eikös oliiviöljyn tavoin voisi toimia joku vauvaöljy tai vastaava? Voisin kuvitella, että iho ei oliiviöljy käsittelyn jälkeen kovin hyvälle tuoksu...?

Ja noita hemmottelutippoja mullakin käytössä, kiitokset hyvän ystävän :) Yöksi olen laittanut ja iho todella on pehmeämpi. Näin talvella hyviä, mutta kesäaikaan varmasti liian rasvainen. Näitähän se Kiurun Katja siellä fitnessleirillä suositteli :)

Kiva että kikka on toiminut :D

Mitä siihen tuoksuun tulee,niin se on yllättävän mieto ja jokseenkin myös häipyy yön aikana.
Ei ole tarvinnut pitää siis pyykkipoikaa nenussa ;)

Vauvaöljy--hierontaöljy--yhtä hyviä varmasti kuin oliiviöljy.
Mutta mulle ainakin oliiviöljy oli loppujen lopuksi kaikista kosteuttavin.

Välillä hieronnan jälkeen heitän "tiukat trikoot tiskiin" ja annan hieronnasta jääneen öljyn imeytyä,etenkin jalkoihin. Näin offilla ainakaan mun iho ei vaadi niin paljon kosteutta kun dieetillä.

ZannaZ sanoi:
Kurkkaa täältä! Saa mistä vaan Lumenea myyvästä liikkeestä ja maksaa 18-22e. Vapaa Valinnassa oon nähny halvimmat.

Tööt tööt, apuva!

Menin sit kokeilemaan rajojani ton solkun oton kaa, ja taisin vähän polttaa ihoani. Eli neuvoja tähän? Ei onneks kai pahasti palanut, kun vähän punoitta vaan. Ei oo kipee, eikä kirvele eikä mitään. Mutta neuvoja? Miten minimoi damage?

:wall: pitipä tääkin sit kantapään kautta käydä. Jotain positiivista - ainakin tietää että näin vaalealle iholle ei kantsi yli 15min/kerta viä ottaa. Rajat kokeiltu, ja virheistä opittu.

Nii ja ne perkeleen "solkkusilmät" ne suojukset on ihan vitusta. Tai sit mun silmät ei vaan sovi niihin, niitä saa yhtenään olla korjaamassa kun ne "pulpahtaa" irti. Menee kokonaan rentous lämpimässä loikoilusta kun pitää yhtenään olla korjaamassa ja painamassa niitä "silmiä" takas :curs:.

ZannaZ sanoi:
Tööt tööt, apuva!

Menin sit kokeilemaan rajojani ton solkun oton kaa, ja taisin vähän polttaa ihoani. Eli neuvoja tähän? Ei onneks kai pahasti palanut, kun vähän punoitta vaan. Ei oo kipee, eikä kirvele eikä mitään. Mutta neuvoja? Miten minimoi damage?

Mulle on tuossa tilanteessa suositeltu aloe veraa sisältävää voidetta tai after sunia(ei muuten mitään hajua onko after sunia, jossa on aloe veraa). Kokeile ihmeessä sitä:love: !

Kuivaihoisen kannattaa käyttää suihkusaippuana kylpy-tai suihkuöljyä. Nivealla ja Lumenella on ainakin valikoimissaan. Iho ei menetä kosteuttaa ja säilyy pehmeänä. Kisavärin onnistumiseen ja riittävään tummuuteen vaikuttaa myös ihon kyky imeä väriä. Mitä hoidetumpi ja pehmeämpi iho niin sitä parempi ja tasaisempi lopputulos. Kuivaan ihoon väriä ei saa tasaisesti ja väri kuivattaa lisää. Tietysti kunnon pensselillä ja kerroksia reippaasti. Mulla on laitetu yleensä 7 kertaa. Pari kolme kertaa huuhdeltu ylimääräiset pois. Älkää tässä asiassa säästäkö, koska mikään ei oo kamalampaa kuin hailakan vaalea porkkanan sävynen kisaväri.

ZannaZ sanoi:
Nii ja ne perkeleen "solkkusilmät" ne suojukset on ihan vitusta. Tai sit mun silmät ei vaan sovi niihin, niitä saa yhtenään olla korjaamassa kun ne "pulpahtaa" irti. Menee kokonaan rentous lämpimässä loikoilusta kun pitää yhtenään olla korjaamassa ja painamassa niitä "silmiä" takas :curs:.

Pulpahtaa? Hey ei niiden tarvi olla kun kevyesti silmien päällä, ei sillein kun uimalasit h0h0 :D Eli mustat pleksit kevyesti silmille ja simmut kiinni niin hyvä tulee.:)

Heeei, tässä mietiskellessäni kaikenlaista tuli mieleen että kuinka paljon ootte huomannut eroja solkuissa?

Ite Tampereella ollessani kävin kölliskelemässä Wolfin solkussa ja jotenkin tuntui paremmalta ja tehokkaammalta. Ainakin mukavammalta koska oli kokoajan lämmin :haart: niin että hikeä puski. Koto solkussa ei näin lämmin ole koskaan tullut että hieksi asti, toki siäkin lämmön tuntee. Johtuuko tää sitten vaan ilmanvaihdon eroista? Vai putkien tehosta/kuinka paljon ovat kuluneet?

Hitto, mieli tekis enemmänkin köllötellä tuolla Suden solkussa, mutta nyt täältä perähikiältä on hippasen pitkä matka, 20min nautinonn takia :rolleyes:.

Mutta heeeeeeeeeeeeeeey, millasia määriä muut mimmit ottaa väriä solariumissa täs vaiheessa pohjalle esim. per viikko? Ite oon pyrkinyt makoilla sen pari-kolme kertaa/viikko. Emmä siitä niinkään mitään kirjaa pidä, lähinnä se on mulle niitä dieetin iloja ja nautintoja joista en luovu!

Wolfin solariumissa voi itse säätää tuuletusta, siksi se voi tuntua kuumalta. Mä loikoilen joskus ilman tuuletusta jos oon umpijäässä, ja jos menen treenin jälkeen niin pistän tuulettimet puhaltamaan täysillä.

Mun mielestä Wolfin solarium ei ole erityisen tehokas. Paras solkku jossa oon käynyt oli Arizonassa. Aivan tajuttoman tehokas... kärvensin vartissa hanurini ihan punaiseksi. :curs:

Käyn nyt lopussa muuten 2krt/vk, paitsi viimeisellä viikolla (tai no, la-ti) niin monesti kuin ennen keskiviikkoa uskallan. Sit aletaan pistää protania kroppaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom