Pleikka 2 Vai Xbox??

Varmasti joku kysynyt aikasemmin, mutta muotoilen kysymyksen uudestaan.
Kannattaako ostaa Xbox Crystal vaiko odottaa kiltisti tammikuulle että pleikka2:sta tulee lisää?? Ainakaan tuota San Andreasta ei ole Xboxille tullut.
:( Eikä WRC4:sta.. :( Muuten aika samoja pelejä löytyy ja samat hinnat.
Haluan mielelläni kuulla muutamat perustelut. Raha polttaa taskussa. :hyper: Kumpi parempi sijoitus. Kiitän!! :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin pleikkari2n tekniikka on hieman vanhempaa kun boksin ja pelit (ainakin ne muutamat mitä minä olen nähnyt/pelannut) ovat rujompia, mutta taasen molemmille laitteille löytyy hyvät puolensa. Boksin vahvuuksia lienee juurikin tuo parempi suorituskyky. Myös s-controller on käteen omasta mielestäni paljon asiallisempi ja jämäkämpi laite, kuin pleikkari2n perusohjain. Ps2 ohjain on analogitateista jotenkin todella löysä ja niiden liikerata on niin laaja, että niillä on hankala saada aikaan tarkkaa liikettä. Mutta on myös mainittava boksin ns. "alkuperäinen" ohjain (eli se iso ja rujo) joka on myöskin aivan kammottava.

Lopulliset valinnat lienee järkevää tehdä pelien perusteella. Pleikkarilta löytyy joitain pelejä, joita ei ikinä varmaankaan tulla muilla koneilla näkemään ja esim San Andreas on tällä hetkellä varmasti PS2n yksi myyntitykki. Toisaalta boksilla löytyy taas legendaarinen Halo2. Boksista saa myöskin pienellä vaivalla kodin viihdekeskusen, joka toistaa leffat ja musiikit mukisematta.

Itselläni on tällä hetkellä Xbox Crystal ja en sitä kyllä pleikkariin vaihtaisi. Sen verran hirveältä tuntui se pleikkari ohjain. Mutta niinkuin joku joskus tokaisi: Makuasia, sanoi musti kun muniaan nuoli. Ei tuo lausahdus voi tässä asiassa paljon vinoon mennä. :)

Joo, riippuu ihan millaisista peleistä tykkää. Ite tykkään tasoloikista ja konsoli-RPG:eistä, joten mulle Pleikka on se parempi vaihtoehto. Näissä genreissä Pleikan pelit on runsaslukuisempia ja yleensä ottaen parempia.
FPS:iin XBOX parempi parempien tattien takia. Tosin mun mielestä FPS:iin paras alusta on PC hiiri-näppis-kombon takia.
Iso osa peleistä ilmestyy molemmille konsolille. Näissä peleissä XBOX-versio on nätimpi, muuta eroa ei yleensä ole. Latausajat saattaa myös olla lyhyemmät kovempien tehojen ansiosta.
Nyt lopetan paasaamisen ja menen syömään.

Ja San Andreas tulee näiltä näkymin kesäkuussa PC:lle ja XBOX:ille

Näistä konsoli-rpg:eistä kun puhutaan, niin ei XboXinkaan tarjonta heikkoa ole. Star Wars: Kotor, Sudeki ja Fable ilmestyivät tänä vuonna, kaikki saaneet erinomaiset arvostelut ja olleet mahtavia pelejä.

Paitsi Fable.

Playstationia en viitsisi hankkia muistikorttien sun muiden härpättimien takia, oma modattu boxi on aika täydellinen pelikone. Ja voipa tuolla muutakin tehdä kuin pelata, itsellä käytössä mediakoneena. Näppärä oli ottaa lomallakin mukaan, kun kiintolevyllä kulki mukana 30 peliä ja 20 leffaa, tarvitse DVD-levyjen kanssa kikkailla. Ja teho on toki omaa luokkaansa verrattuna Playstationiin.

Meksikon serkkukin tykkää Xboxista enemmän, mutta tällähän ei ole väliä.

Litteä Playstation 2 on valintani

Kyllä minä ostaisin uuden litteän Playstation 2:sen. Jo kokonsa puolesta päihittää ison Xboxin :rock:. Makuasioistahan ei voi kiistellä, mutta minun kopraan Xboxin ohjain ei ole koskaan sopinut. Kai se johtuu siitä, kun olen jo pikkunassikasta asti pelannut Pleikkaria. Nyt käytössä on Logitechin langaton ohjain Cordless Action Controller ja se on parempi istuvuudeltaan + muilta ominaisuuksiltaan kuin DualShock 2. Ja langottomuus on tietysti se suurin etu.

Mutta päätös on sinun... Tervetuloa valintojen maailmaan ;).

Tämä on todellakin valintojen maailma!
Toiset tykkää toisesta, toiset toisesta! "Tosimiehellä" on molemmat :D Toisaalta joskus jos olen pelannut plegellä ja sit jos siirtyy boxille, on tuntuma hieman outo hetken aikaa! Sinäänsä vaikea valinta, mutta sinähän sen loppujen lopuksi teet! Itse en osaisi päättää kummasta luopuisin jos olisi pakko. Toisaalta plegellä polttaa tällä hetkellä San Andreas ja NFSU2 :)

Jos Microsoft ei oo se ongelma niin XBOX on hyvä valinta, taikka sit tehokas PC. Xboxille on paremat pelit laadultaan, parempi ohjain, xbox live...
Xboxille tulevia pelejä jotka kertoo jotain sen suorituskyvystä on Farcry, Doom3... :rock: :D ja toi need for speed: underground 2 on boxille jo ja gta:san andreas on tulossa. Sit jos kavareilta lyötyy boxeja niin ei muutakun lanit pystyyn.

Janecky sanoi:
Kyllä minä ostaisin uuden litteän Playstation 2:sen. Jo kokonsa puolesta päihittää ison Xboxin

Mitä väliä sillä on?
Itselleni on enemmän merkitystä boxin kiintolevyllä, modattavuudella, paremmalla väännöllä, kaikkien vanhempien konsoleiden emuloitavuudella, paremmilla grafiikoilla, toimivalla LIVE -palvelulla, paremmilla ohjaimilla jne, mutta kai jollekin se litteys on merkittävä seikka. Ite otan mielummin vähän kookkaamman koneen, ei ole katto ottanut tähän mennessä vastaan.

Ei prkl osaa vieläkään päättää. Tuo XBox Crystal olisi 139€ tarjouksessa. Ei paha hinta.
Tosin Playst.2:sia pitäisi tulla lisää ensi viikolla 159€ hintaan. Vai onko jollakin tarkempaa tietoa?? Kummassakin hyvät puolensa... Kohta ostan kummatkin prkl!! :wall:

Playstationin ainoa hyvä puoli taitaa olla San Andreaksen aikaisempi ilmestyminen. Itse en enää maksaisi vanhemmasta koneesta ainakaan isompaa hintaa kuin uudemmasta ja tehokkaammasta, enkä varmana lähtisi vaihtamaan boxia playstationiin.

Itse ostaisin kyllä XBOX:in. Parempi kuva, halvempi hinta ja aito 5.1 äänimaailma jokaiseen peliin.

Lisäksi vielä laite on suhteellisen helposti muunnettavissa esim. 300gb:n kovalevyllä varustetuksi video- ja mp3-soittimeksi, tämä vaatii vain harjaantuneisuutta elektroniikan saralla tai sitten oma-aloitteisuutta että osaa viedä sen jollekin pätevämmälle ihmiselle...

Valitsisin itse xboxin.

MomentuM sanoi:
aito 5.1 äänimaailma jokaiseen peliin.
Ehkä pientä liioittelua, toki ääni tulee DD:nä boksista ulos, mutta se on sitten eriasia tuleeko kaikista kaiuttimista ääntä. Aika monet uudetkin pelit on vain 2.0 äänillä.

rafael30 sanoi:
toimivalla LIVE -palvelulla

Kallis?
Pleikkarissa mukana nettiadapteri vakiona, ilmaiset nettipelit(?) muttei vissiin yhtä mainiot.

Mr.Bueno sanoi:
Sit jos kavareilta lyötyy boxeja niin ei muutakun lanit pystyyn.

Pleikkarilla sama juttu?

MomentuM sanoi:
Lisäksi vielä laite on suhteellisen helposti muunnettavissa esim. 300gb:n kovalevyllä varustetuksi video- ja mp3-soittimeksi, tämä vaatii vain harjaantuneisuutta elektroniikan saralla tai sitten oma-aloitteisuutta että osaa viedä sen jollekin pätevämmälle ihmiselle...

Kallis?

Tee kompromissi, osta PC.

Itse pidän paljon enemmän pleikkarin peleistä (mm. gran turismot), mutta jos koneella aikoo tehdä muutakin kuin pelata ja halua modailla löytyy niin xbox, muuten ehdottomasti ps2.

Tjaa, jos boxin saa 139€, mod-piirin 40€ ja 120-gigaisen kiintolevyn jollain 60€, niin saa aika tehokas olla että saa tietokoneen, jolla voi pyörittää samantasoisia gragiikoita kuin boxin peleissä, joka toimii helkkarin hyvin mediakoneena, jossa on ulostulo 5.1 -äänille ja laadukas TV-out. Kokonaishintana siis 240€.

Tai osta Playstation 2 ja pelaa pelejä rumempina, vanhentuneella laitteistolla. Siihen vielä kaiken maailman muistikortongit vielä lisäksi. Sitten vielä ihmettelee kaikenmaailman latausaikoja yms.

Mä ottaisin ennemmin äkyboksin, syynä se että pleikka2 on wanahempi. Mut huolisin kyl pleikka2:n kans, mikäs siin :P Mut ennemmin xbox.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom