plasma vai lcd

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nantes
  • Aloitettu Aloitettu
eli siis sitä kysyisin ku pitäs ens viikol telkka mennä ostaa. 42 tuumasta meinasin himaan roudata mut mitä helvetin eroa on plasma ja lcd tv:llä? kumpi siis parempi? esimerkiksi pelattaessa miten eron näiden välillä huomaa? kysyn tätä koska olen vähän:arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LCD parempi ja kestävämpi ja parempi pelates sekä leffois. plasma ehkä parempi telkkaria katsoes. itsellä 47" full HD LCD ja pelaaminen on nannaa ;)

netistä kun lukee niin tosi paljon ristiriitaisia kommentteja. jotkut sanoo että kun menee sinne 40tuuman kokoon niin plasma ehdottomasti.. ota sitten noista selvää. no kannan himaan vaan hyvännäkösen telkan ja oon tyytyväinen:D

Nykyisin taitaa olla aika samoissa laadun kanssa. Mustaa taitaa plasma vähän paremmin näyttää ja myös kuvan kiinnipalamisen riski on pieni nykyisin.

Minulla on ollut omassa olohuoneessani vuoden sisään 42" koossa kaksi plasmaa ja yksi LCD ja ainakin omaan silmään plasmassa on huomattavasti luonnollisempi ja parempi kuva. LCD:n omistajat ovat tietenkin toista mieltä ja makuasioitahan nämä ovat. Monet eivät pidä plasman lasipinnasta, mutta itse tykkään, koska se on helppo pyyhkiä puhtaaksi ja LCD:n ruutu on jotenkin halvan ja muovisen oloinen.

Lcd:

+Virrankulutus
+Paino
+Pelikäyttö
-Mustan taso

Plasma:

+Isompi ruutu halvemmalla
+Mustan taso
-Pelikäyttö
-Virrankulutus
-Paino

Tuossa nyt omia mielipiteitä. Ei kannata pitää absoluuttisina totuuksina. Itse ottaisin jonkun 40" full-hd lcd:n. Esimerkiksi Sonyn V4000 on aivan pätevä peli. Tai W4000, jos haluaa 10-bittisen paneelin ja HD-virittimen (jolla en itse tekisi yhtikäs mitään). Samsungilta löytyy vaihtoehtoina A656 (löytyy myös 100hz, mutta haukuttu input lagista = pelikäytössä heikko). Tai sitten A557 (verkkokauppa.comista 910 eurolla). Plasmapuolella on tarjolla halvalla esim. LG 42PG6000, 42" hd-ready plasma hintaan 765e. Niin ja lcd-telkkareissa on vielä yksi kiva vaihtoehto. JVC:n DS9 ultraslim. 42" lcd-telkkari joka on ulkoisilta mitoiltaan ~37" lcd:n kokoinen kiitos ohuiden reunojen. Virrankulutuskin vissin 25% vähemmän kuin vastaavan kokoisissa. (Jumbon) Prismasta semmoisen saa 1195€ hintaan, miinus bonukset. Onhan noita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom