Plasma-tv

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja phy73
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

phy73

VIP
Entinen telkkari alkaa olla tiensä päässä ja pitäis jotain uutta keksiä. Olisko wiisaampaa laittaa joku 32" televisio vai 42" plasmanäyttö? Katselin LG:n MZ-42PZ45v mallia. Onko jollain kokemuksia tollaisesta? Toi sopis sisustukseen paremmin kuin normaali tv.

No jos ei oo rahasta kiinni, niin ilmanmuuta plasma. Tommoiseen hyvään 32" saa menemään jo helposti sen 2000€, mikä on turhaa, kun kuvaan se hinta ei juurikaan vaikuta. Niissä on vaan kaikenmaailman turhia kaiuttimia jne., mutta nehän pitää olla erikseen, että voidaan puhua teatterista (ja mielellään vielä hyviä, eikä mitään rahkapurkkiin tehtyjä). Itsellä ollut 2 1/2 vuotta Sonyn 44" projektio ja kyllä on 32" sen jäliltä aina ihan matkaTV tasoa. Tossa plasmassa on vielä kuvakin selkeästi parempi, kuin projektiotelkuissa. Eikä siinäkään oo mitään valittamista, varsinkaan DVD: llä. Määrä korvaa tässä asiassa moninkerroin laatua. Osta ihmeessä plasma !!!

Sitten kipin kapin kauppaan !!!

phy73 sanoi:
Entinen telkkari alkaa olla tiensä päässä ja pitäis jotain uutta keksiä. Olisko wiisaampaa laittaa joku 32" televisio vai 42" plasmanäyttö? Katselin LG:n MZ-42PZ45v mallia. Onko jollain kokemuksia tollaisesta? Toi sopis sisustukseen paremmin kuin normaali tv.

Itselläni on katselukokemuksia molemmista. Mutta olen kuitenkin kallistunut videotykin kannalle, kuva on yhtä hyvä mutta kokoa tarvittaessa lähemmäs 100". Lisäksi helpotusta tuo monikymmenkiloisen lasirohjakkeen katoaminen olohuoneesta. Pienen videotykin saa kätevästi suoraan kattoon kiinni, ja valkokankaana voi käyttää aluksi vaikka ikkunan edessä olevaa pimennysverhoa.

Lisätietoja vaihtoehdoista löytyy täältä, lähinnä videotykit osiosta:

http://www.dvdplaza.fi/forums/

Eipä tykistä paljon huvia irtoa jos et saa huonetta ihan pimeäksi. Ellei ole rahaa sitten pro 5000? maksaviin tykkeihin.

Tape sanoi:
... Tossa plasmassa on vielä kuvakin selkeästi parempi, kuin projektiotelkuissa...

En menis kyllä sanomaan noin sen jälkeen kun on tämmöstä töllöä tullut hetkisen katseltua. Siinä erittäin hyvä vinkki threadin aloittajalle. :thumbs:

rautaP sanoi:
En menis kyllä sanomaan noin sen jälkeen kun on tämmöstä töllöä tullut hetkisen katseltua. Siinä erittäin hyvä vinkki threadin aloittajalle. :thumbs:

Hinta on kuitenkin samaa luokkaa kuin plasmatelkkareissa, ellei kalliimpi.

Vaikka itselläni on Sonyn projektio, käännyn kuitenkin plasman puoleen paremmuudessa. Jo pelkän helpon sijoitettavuuden perusteella, saati kuvan.
Projekti = projektori töllön sisällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep sanoi:
Eipä tykistä paljon huvia irtoa jos et saa huonetta ihan pimeäksi. Ellei ole rahaa sitten pro 5000? maksaviin tykkeihin.

Ei sitä huonetta tarvitse kokonaan pimentää ja kahdella kiloeukalla saa jo ihan kelpo pelin, valkokankaaksi riittää tosiaan se pimennysverho.

Ulkki sanoi:
Uutena? Mistä?

Uutena? Mistä? Haluaa kanssa tietää!

ProjektoriTV kannattaa ostaa siinä tapauksessa jos arvostaa kuvan värien muuttumista päätä liikuttaessa. En pidä!

Älä nyt hitossa mitään LG:n plasmaa harkitse... Tällä hetkellä plasmojen parhaimmisto löytyy Panasonicilta ja Pioneerilta. Panasonicin vahvuus on sisäänrakennettu viritin ja kaiuttimet. Ja hiton tyylikäs. Duunin puolesta on plasmamaailma tullut tutuksi. Pansun 37 irtoaa vähän alle 4000 euroa. Ja on varmasti parempi kuin LG tai JVC halparäpsyttimet. Näiden halpisplasmojen tekniikka tulee ihan muualta kuin valmistajalta itseltään. Edes Sony ei valmista itse omia plasmojaan. Panasonicin plasmoja käyttää mm. B&O.

Ja ei, en ole Panasonicin edustaja ;)

Tube sanoi:
Pansun 37 irtoaa vähän alle 4000 euroa. Ja on varmasti parempi kuin LG tai JVC halparäpsyttimet. Näiden halpisplasmojen tekniikka tulee ihan muualta kuin valmistajalta itseltään. Edes Sony ei valmista itse omia plasmojaan. Panasonicin plasmoja käyttää mm. B&O.

42" LG 2000€ (12000mk)

37" Pana 4000€ (24000mk)

Tottakai tuplasti enemmän maksavan ja 5-tuumaa pienemmän olettaisi olevan parempi. :) kyllähän ferrarikin on parempi kuin lada mutta niin on hintakin.
Mutta muuten kyllä varmaan totta että tuskin toi LG:n plasma jollekkin pioneerin plasmalle pärjää, Pionerin paras taitaakin olla jotain 6000€.
En tiedä miten Plasmoissa on mutta esm Thomsom ja muut halpis merkit käyttävät esm Panasonicin ja Philipsin putkia. Välillä se merkkikin maksaa, mutta noissa halpiksissa on yleensä paska kaukosäädin ja huonompi käyttömukavuus.

Itse ostin juuri todella halvalla 28" laajakuvan väliaikaisesti kunnes plasmojen hinnoissa alkaa olemaan jotain järkeä.. en viitsi enään laadukkaaseen "normaali" kuvaputkeen panostaa mitään vaan seuraavaks kun laitan enemmän rahaa on sitten kun litteät ovat halvempia.
Eli plasmaan ei mun mielestä kannata vielä sijoittaa paljon rahaa, ainakaan 4000€:tä, tekniikka kummiskin ei vielä ole lähellekkään huippua ja hinnassa reippaasti ilmaa, nytten on tämmönen siirtymä vaihde mun mielestä missä ei kumpaakan kannata oikeen laittaa paljon rahaa kiinni vaan odottaa vielä hetki.

jamaan sanoi:
42" LG 2000? (12000mk)

37" Pana 4000? (24000mk)

Tottakai tuplasti enemmän maksavan ja 5-tuumaa pienemmän olettaisi olevan parempi. :) kyllähän ferrarikin on parempi kuin lada mutta niin on hintakin.
Mutta muuten kyllä varmaan totta että tuskin toi LG:n plasma jollekkin pioneerin plasmalle pärjää, Pionerin paras taitaakin olla jotain 6000?.
En tiedä miten Plasmoissa on mutta esm Thomsom ja muut halpis merkit käyttävät esm Panasonicin ja Philipsin putkia. Välillä se merkkikin maksaa, mutta noissa halpiksissa on yleensä paska kaukosäädin ja huonompi käyttömukavuus.

Itse ostin juuri todella halvalla 28" laajakuvan väliaikaisesti kunnes plasmojen hinnoissa alkaa olemaan jotain järkeä.. en viitsi enään laadukkaaseen "normaali" kuvaputkeen panostaa mitään vaan seuraavaks kun laitan enemmän rahaa on sitten kun litteät ovat halvempia.
Eli plasmaan ei mun mielestä kannata vielä sijoittaa paljon rahaa, ainakaan 4000?:tä, tekniikka kummiskin ei vielä ole lähellekkään huippua ja hinnassa reippaasti ilmaa, nytten on tämmönen siirtymä vaihde mun mielestä missä ei kumpaakan kannata oikeen laittaa paljon rahaa kiinni vaan odottaa vielä hetki.

Joo,Panasonicin samankokoinen maksaa 5500. Pioneerin vastaavankokoinen 6295 eur. Itse jättäisin LG ostamatta silti, vaikka halvalla saa. Ei ole nimittäin kummoinen kuva. Ellei se ole sitten joku statuskysymys, että kotona pitää olla plasma vaikka sitten kuppasemalla kuvalla. Litteiden osalta kehitys tulee menemään niin että alle 32" kokoiset ovat lcd-näyttäjä ja tästä ylöspäin plasmoja. Plasmojen hintakehitys on tällä hetkellä 15 % vuosi, että hetki vielä menee..

Tube sanoi:
Joo,Panasonicin samankokoinen maksaa 5500. Pioneerin vastaavankokoinen 6295 eur. Itse jättäisin LG ostamatta silti, vaikka halvalla saa. Ei ole nimittäin kummoinen kuva. Ellei se ole sitten joku statuskysymys, että kotona pitää olla plasma vaikka sitten kuppasemalla kuvalla. Litteiden osalta kehitys tulee menemään niin että alle 32" kokoiset ovat lcd-näyttäjä ja tästä ylöspäin plasmoja. Plasmojen hintakehitys on tällä hetkellä 15 % vuosi, että hetki vielä menee..

Ok.. joutuu sitten venaa viel hetki ennenkun hinnat on kohdillaan. :D
En itsekkään kyllä ostaisi LG:n plasmaa, mielummin odottelee että hyvät plasmat on halvempia kuin ostaa huonon.. Tota Lg:tä on kyllä taidettu dvdplazan forumeilla haukkua. Tossa Pioneerissa on kyllä todella hyvä kuva 42" plasamaksi mitä katsoin joskus mustassa pörssissä.

Mikä siinä LG:n plasmassa on vikana.Käykää liikkeissä katsoon ja verratkaa kuvaa, minun mielestä ei ole isoa eroa ja ostaisin kyllä ehdottomasti LG:n kun hinta ero on nuin huomattava.LG ei ole mikään paska merkki.Mielestäni typerää maksaa merkistä satoja jopa tuhansia euroja siis pelkästä merkistä.PS:itse en omista yhtään LG:n laitetta, mutta tutuilla niitä kyllä on eikä ole ollu mitään moitteen sijaa.

neutraali sanoi:
Mikä siinä LG:n plasmassa on vikana.Käykää liikkeissä katsoon ja verratkaa kuvaa, minun mielestä ei ole isoa eroa ja ostaisin kyllä ehdottomasti LG:n kun hinta ero on nuin huomattava.LG ei ole mikään paska merkki.Mielestäni typerää maksaa merkistä satoja jopa tuhansia euroja siis pelkästä merkistä.PS:itse en omista yhtään LG:n laitetta, mutta tutuilla niitä kyllä on eikä ole ollu mitään moitteen sijaa.

Tässä tapauksessa ei kyllä merkistä makseta. Laita laatuplasma ja halpis vierekkäin ja vertaa sit. Muutakin kuin LG:n omaa demolevyä katsomalla. Ja kuvaan mielellään nopeita liikkeitä ja kunnon värejä niin jotain eroa saattaa jo huomata ;) LG:hän on entinen Goldstar, jollain saattaa olla elloksen kuvastosta tilattuna sen niminen mankka :D No,ei... Tietokonepuolella LG tekee kyllä hyvää kamaa, viihdepuolella keskittyy sitten enemmän halpaan tavaraan. Pääsääntöisesti eri testeissä on kyllä arvosteltu halpaplasmoja, pääsääntöisesti kuvan laatua. Halvat mallit ovat yleensä äänekkäämpiä ja osa on tarkoitettu suoraan yritysten seinille pyörittämään infotekstejä, ei kotiteatterikäyttöön.

LG on eräs kaikkien aikojen parhaita markkinointimiesten onnistumisia. Kuten mainittiin merkki on aiemmin tunnettu nimellä Goldstar mikä ei myynyt vaikka teki suht hyvää tavaraa halvalla. No päätettiin tehdä imagonmuutos: tuotteen pysyivät pääosin samana, pari uutta, trendikästä tuotetta markkinoille ja kaikkien tuotteiden hinnat nousivat jonkun verran. Tavara oli siis pääosin samaa kuin aikaisemmin. Uusi hieno nimi LG ja tyylikkäät mainokset, kaikin keinoin muutettiin imagoa halpamerkistä keskikastin merkkiin mikä tekee ehkä hieman halvemmalla kuin muut. Ja tämähän onnistui, merkki myy moninkertaisesti sen mitä aikaisemmin. Kyseistä tapausta käytetään markkinoinnin opetuksessa monesti esimerkkinä.

Ja itse asiaan, ei se plasmatekniikka niin hyvää ole halvoissa malleissa vielä että siitä kannattaisi 2000e+ maksaa, ostaa jonkun pari vuotta toimivan värkin halvalla ja odottelee hintojen alentumisia. Merkeistä Thompson tuntuu tekevän ihan ok tavaraa eikä se LGkään aivan paska ole, pirun hankala käyttää vaan.

Unohda ainakin projektioTV. Ne tulevat jäämään historiaan lähitulevaisuudessa. LCD- ja plasmanäytöissä ont tulevaisuus. Mutta ne ovat vielä törkeän hintaisia suhteessa kokoon ja laatuun. Jos haluaa oikeasti lähes virheettömön ja samalla väh. 42" kuvan pitää hilloa löytyä >4000€.

Oma valintani tällä hetkellä olisi:

http://www.videotykki.fi/tuotteet/panasonic_pt_ae500.htm

Ton kanssa hyvälaatuinen esim. 92" valkokangas. Ja sitten vaan digiboxi, DVD-soitin (DVI-liitäntään) ja PC koneeseen kiinni -> täydellinen viihdekeskus on valmis. Panan tykilla saa sikahyvän (hyvät värit ja terävyys) 1280x720 pix. kuvan eikä hintakaan ole enää paha. Hyvän esim. Draperin kankaan kanssa hintaa n. 2200€. Valovoimaa ja kontrastia löytyy, eikä huonetta nyt täysin pimeäksi tarvi saada.

Muutaman vuoden kuluttua voisin kyllä ostaa plasman tuon tykin lisäksi, noin niinku päivittäiseen TV-katseluun tykin tueksi... ehkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom