Pitkittynyt flunssa

Moro!

Onko muilla ollu nyt kevääl sellasta pitkittynynyttä flunssaa päällä? Ite oon saanu jo kuukauden päivät kärsiä tästä. Yhes vaihees tuli aamusin hyytyneenä verenä ja muutenki tipotteli verta nenästä muttei kuitenkaa kuumetta nostanu joten jatkoin punttausta sen mukaa mitä päivän olo anto periks (yhen treenin joutu vetää puolitehoilla). Ruokahalu oli talles jne joten kaikki periaattees ok.

Nyt sit kerkesin pari viikkoa olla "terveiden kirjoissa" mutta eile iski kesken päivän hiton kuumeisen olon ja 37.4 näyttää. Olo siis paljo kipeempi mitä lämpö antas näyttää koska normilämpö on kuitenni 37 kieppeil. Nenä iha tukossa tuossa aamusella ja vaikka mite tekis mieli nostella ni jalkoja kolottaa sen verra ja mittari värähtää joten ei uskalla ruveta riehuu :S

Oisko se lekurin paikka samantie vai kannattasko ootella et meneekö kuume normaalisti ohite et pääsis nostelee taas? Esim. viikon tauko ei taida viel tarvita painoissa alaspäi menemistä kuitenkaan joten ei sillei oo haittaa?

Mulla nyt kolmas viikko flunssaa takana. Influenssa pitkittyi, tuli molempiin korviin tulehdusta jne. VAIKKA rauhassa makoilin soffalla/sängyssä 11vrk, en rehkiny tms. RAUHASSA vaan parantele ja älä huoli niistä tuloksista, nopeesti ne saa kirittyä takas. JOS liian aikaisin lähtee rehkimään niin aivan salettia tulee joku jälkitauti tai muu tauti päälle.

Juu tänää nosti 38 asteen kuumeen joten ei taida perjantaille parantua treeniä varte...jospa sit maanantaina ku pääsiäine menee ihanasti sairastaessa :P

Toisaalta hyvä tämmöne korkeahko kuume et varmasti pitäs kuolla pöpöt hiiteen...ekat 3vk ku oli kohmelossa ni ei kuumeesta tietoakaa ja eihä se sillo tapa bakteereja elimistöstä :)

Joo, kuukausi tuli sairasteltua täälläkin. Tosi kiva. Heihei puolimaraton ja kaikki muukin mitä oli suunniteltu. Ekana oli korkean kuumeen nostattava sairaus ja hirveä yskä, sitten kun siitä pääsi eroon, tuli järkyttävä kurkkukipu, minkä jälkeen nuha. YTHS ei osannut tehdä mitään, vaikka viimeiset 2 viikkoa oireet täsmäsivät täysin poskiontelotulehdukseen, sitä nimenomaan etsittiin ja ei muka löytynyt. Yksityinen lääkäri kuitenkin akuutin poskiontelotulehduksen totesi ja nyt alan uskoa että paranen. Myös ystävälle muuten kävi YTHS:llä noin: vielä saman päivän aikana kaksi täysin vastakkaista diagnoosia, YTHS: ei ja yksityinen: kyllä, poskiontelotulehdus. Kyllä vitutti...

"Mee HI-virus testeihin." Näin meijän biologian opettaja sano mulle, kun olin ollut flunssassa kaksi viikkoa. Eikä se edes ollut vitsi.

"Mee HI-virus testeihin." Näin meijän biologian opettaja sano mulle, kun olin ollut flunssassa kaksi viikkoa. Eikä se edes ollut vitsi.

Aika rankka kommentti...:)

Perjantain oli enää 37.2 ja mietin et jos otan pari paukkua ni ei haittaa...juomiseksha se sitten meni mut ei olo ainakaa pahentunu. Nyt viel 37.1 ja kova halu salille mut ei taida viel uskaltaa vaikka normilämpöä hivuttelee jo. Paska fiilis ku menee viikkoja hukkaan, mut jospa nyt kuitenki sit antas elimistön kerralla parantua kunnolla ja sit uudella innolla vetelee painoja takas entisii lukemii :)

Repikää tästä!
Kolme kuukautta ja kolme v-mäistä flunssaa takana ja nyt neljäs alko parin terveen viikon jälkeen.. Välillä ollut parempi olo ja välillä huonompi, mutta kuitenkin jatkuvasti puolikuntoisena vedetty.

Voiko olla kun oon tiputtanut 11 kiloa tammikuun alusta lähtien niin toi vastustuskyky jotenkin kärsinyt siitä?
Pitänee vetää hevoskuuri vitamiineja, jos tuo auttaisi, tms..

Repikää tästä!
Kolme kuukautta ja kolme v-mäistä flunssaa takana ja nyt neljäs alko parin terveen viikon jälkeen.. Välillä ollut parempi olo ja välillä huonompi, mutta kuitenkin jatkuvasti puolikuntoisena vedetty.

Voiko olla kun oon tiputtanut 11 kiloa tammikuun alusta lähtien niin toi vastustuskyky jotenkin kärsinyt siitä?
Pitänee vetää hevoskuuri vitamiineja, jos tuo auttaisi, tms..

Itselläni ollut n. 4 kuukautta joku flunssa tai monta samanlaista eli koko tämä aika mennyt sairastellessa.Välillä on kanssa parempi olo ja välillä taas huononee. Pääasiassa pientä lämpöilyä ja nenän vuotamista (verta ja räkää). Nenä ja kurkku alkaa olemaan jo kipeät vähän väliä. Mitään diagnoosia en ole saanut yleisen puolen lääkäreiltä. Ei ole enää paljon naurattanut tämä tilanne hetkeen aikaan.

Minkähänlaiselle yksityiselle pitäisi mennä?

Mulla ollut itsellä n. 1 kuukauden verran kaikennäköistä vaivaa.. ekana viikkona oli kuumetta, tokana tuli poskiontelon sekä keuhkoputkentulehdus, jouduin vetämään kaksi antibioottia putkeen kun ekalla ei lähtenyt.. sen jälkeen ei ole ollut enään kuumetta eikä mitään tulehduksia (kävin verikokeissa katsomassa tulehdusarvot ja röntgenissä poskipäät), mutta edelleen ihan veto pois, korvat ollut lukossa vajaa 3 viikkoa ja välillä särkee päätä! Onko kellään vastaavaa? Lähinnä toi korvien lukossa pysyminen hämää eniten.. sen ymmärtäis jos poskionteloissa olis vielä tulehdusta, mutta kun ei

Ärsyttää vaan kun ei pääse siellä salilla käymään kun pelkään olon menevän heti pahempaan suuntaan!

Tänää aamusella oli kurkku pistävän kipee mut katos samantie ku alko lämpöä nostaa ja nyt onki sit taas se melkei 38 vaikka viikon piti sellasta 37.1-37.2 läpöä :S

Tullu tuossa mieleen, että ei kai kysees voi olla ylikunto? Arskan kultasta tuossa kerkesin melkei pari kuukautta vetää enne ku alko tää kuukauden sairastelukierre. En puntin lisäks liiku mahottomia muuta ku hyötyliikunta kauppareissuilla, kaverin kans jokusen kerran viikos iha kävelylenkki ja sit jokailtaset venyttelyt ja pyörittelyt.

Leposyke penkil istues pomppii siel 45-75 riippuen hengityksestä (kaulalta mitattuna ku ei tahdo muualla syke tuntua :S) keskiarvona sellasta 50-60 välillä (kuume voi vaikuttaa?), ei väsytä, ei masenna, verenvuoto nenästä loppu toissaviikon aikana jonka olin suht terve ja ruokahalu on todellakin tallessa :D

leposykkeen nousu voi ja ehkäpä johtuukin juuri kuumeesta.

KESSU: oletko lääkärillä käydessäs pyytänyt katsomaan korvat, ettei oo tulehdusta? Mulla oli korvatulehdus, eka elämässäni pari vuotta sit ja se alkoi juuri sillai et korvat oli ihan lukossa koko ajan, kuuloa ei juurikaan.

Tuossa just mittailin ni taas siellä 37.1 tienoilla ja kuuma täällä tulee istuessa...voiko olla et nyt säännöllisen urheilun tuloksena normilämpö ois siirtyny vähä ylemmäs (ennen sen 37 +/-0.1). Ylikunnon oon täs laskenu poies ku paikat on kunnossa, ei jäykkyyttä, pulssi tuntuu normilta, ruokahalua löytyy vaikka muille jakaa ja ois viikon tauon jälkeen armoton himo päästä puntille :D Huomisen vielä jätän välii ja jos ei tuo lämpö tuosta nouse ni kovasti päässä tykyttää et perjantaina sitten ottas jo kevyttä 50% lämpöö päälle :)

KESSU: oletko lääkärillä käydessäs pyytänyt katsomaan korvat, ettei oo tulehdusta? Mulla oli korvatulehdus, eka elämässäni pari vuotta sit ja se alkoi juuri sillai et korvat oli ihan lukossa koko ajan, kuuloa ei juurikaan.

Luulis sen nostavan tulehdusarvoja, jotka siis olivat normaalit kun kävin verikokeissa viikko sitten? Ja kyllä ne korvatkin katsottiin, mut siitä on kylläkin jo pari viikkoa aikaa.. kaippa ne joskus aukeaa itsestään, ei jaksais rampata lääkärissä koko ajan

Mulla kanssa tossa pari viikkoa sitten ensin tuli hiukan ylikunnon oireita punttiksella, tuntui kuin rintalihakset olis aivan viimesiään vedellyt penkissä ja seuraavana päivänä seurasikin 36.8 - 37.2 lämpöä ja flunssa & räkäyskä. Kultaista kuusikkon parissa meikäläinenkin rehki, ilmeisesti viikkojen takominen ilman rauhoittumista sitten laukas. ( Oli kyllä tuloksetkin nousseet mukavasti.) Hirveästi porukkaa puolikuntoisena, lukiossa ja töissä. Parantuisimpa minäkin vaan jo perkele. Hinku takaisin normaaleihin rutiineihin on valtava. :jahas:

Juu samaa sano terkkari ku tänää kävin juttelemassa...porukkaa hitosti samanlaisen taudin kourissa ja voi kestää pariki kuukautta. Kahteli korvat ja nielun, mut ei siel mitää ollu, vaikkua vaa kuulemma hieman enemmänlaisesti. Kaulan rauhaset hiton turvoksissa kuulemma, mutta ei vissii haittaa. Lämpö tasaantunu tänää sinne 37 kohalle ekaa kertaa viikkoon eli normi itelle ja saan luvan kanssa käydä kävelee sekä tehä pientä punttia et pysyy paikat kunnossa eikä notkahda nii pahasti lihaskunto...kuha seuraa fiilistä eikä vedä hielle asti:hyvä:

Kuulemma pysyy vastustuskyky paremmassa kunnossa jos pienessäki lämmössä (ei siis tietenkää jos iha kuumeen puolelle menee) käy hitaasee tahtii ulkona käppäilemäs ja rasittaa pikkasen edes kroppaa...jos jää vaa sänkyy makaamaa ni kohta ei oo sitä vähääkää vastustuskyvystä jälellä:thumbs:

Back
Ylös Bottom