Pitkät hiukset kamppailulajissa?

Omat kokemukseni pitkistä hiuksista judossa ovat epämielyttäviä, pari kaveria piti lettiää auki ja sitten mattorandorin jälkeen minulla oli kaverin hiuksia jopa suussa. Kaljuksi en leikkaa, mutta suht lyhyinä tykkään hiuksia pitää. Kaljuun tuli kyllästyttyä vuoden valtion palveluksessa vietetyn vuoden ajan.;)

Hiukset tiukasti kiiinni, pari hiuslenkkiä ainakin loput letille jos pystyy niin sekin viel "nutturalle", hiuslenkkejä säästämättä. Irtoohan niitä ja onhan ne silmillä mutta onhan siihen jo tottunut kun on lettiä kasvattanut.. Jos huivi pysyy päässä niin sitte ei ongelmaa :)

Mulla on yli lapaluiden hiukset ja aina saa virittää niitä treeneihin kiinni. Noi hikisenä liimautuvat hiukset on kyllä ärsyttävät, ne on pitkin omaa ja kaverin naamaa. Silmät ja suu ensin täynnä hiuksia, sitten hien mukana valuvaa muotoilutuotetta...Iy :( Parhaiten toimii tiukka ranskalainen letti tai pari. Se ei pahemmin painiessakaan häiritse ja ei tarvitse välttämättä laittaa lakkaa tai geeliä.

Ei helvetti niillähän on tissit ja kaikki. En mä vois painia naisen kanssa ongelmitta. Yrittäisin vaan kokoajan jäkittää guardissa, tai päästä backmounttiin. No huh mitä juttua. Mielestäni lukkopaini on niin fyysinen laji, ettei se yksinkertaisesti sovi naisille. Hattua silti nostan jos joku mimmi siellä jaksaa vääntää.

On se kyllä kieltämättä hieman...kiusallista... Varsinkin kun lähtee niiden guardista... Muutenkin joissain asennoissa tulee jotain ihan muuta mieleen, kuin vastustajan lukottaminen ja satuttaminen...

Muijien kaa on siitä vittumaista vääntää, et ne venyy niin helvetisti, että guardit on vaikea ohittaa. Sit ei viittis kovin sikoja slämmejä tehdä 50 kilosille vastustajille... (vaikka sillä slämmillä yleensä ei mitään saavutakaan)

Mut onhan siinä hauskaakin. kerran väänsin harkoissa just vitun venyvän muijan kaa ja see pääs jujittamaan... Pystyin pitämään kädellä vastaan -> lukko ei toiminut... Tosin se ei saanut kunnolla/oikein sitä jujiakaan, mut kuitenkin... varmaan turhautti... :D

Sit on ne tissit... Ne on tiellä joka paikassa... Niitä kun saatta jopa vahingossa puristaa... ;) Ota siinä sit jostain kii...

Ainiin: Vielä alkuperäiseen threadiin:

Onhan ne karvat aina tiellä + helvetin kuumat. (Itsepuolustustilanteessa varmasti vittumaiset... miettikää, mitä on tehtävissä, kun joku saa sen piiskan ympäri pyöräytettyä käden... Mitään ei ole hirveästi tehtävissä... )

No en mä kyllä tajua mitä te oikeen tarkotatte noilla tisseillä. En mä ole koskaan ajatellut asiaa, paininu mä olen vaan. Kyllä mä varmaan olen puristellu montakin kertaa, mutta ei se oikeen ole niin että mä sitä ajattelisin tai kiihottuisin siitä. Ainut mitä mä ajattelen vähä enemmän ku painii muijien kaa on se että ei käyttäis sitä voimaa niin maar perkeleesti. Vaan enemmänki tekniikkaa, ja päästän sitte pois "tahallaan" jostaan vittumaisesta paikasta ja antaa niitten lukottaa ja kuristaa sua, ku mä tiedän miten turhauttavaa ja ykspuolista on vääntää jotaan vastaan joka ei anna sun tehdä yhtään mitään.

Ei helvetti niillähän on tissit ja kaikki. En mä vois painia naisen kanssa ongelmitta. Yrittäisin vaan kokoajan jäkittää guardissa, tai päästä backmounttiin. No huh mitä juttua. Mielestäni lukkopaini on niin fyysinen laji, ettei se yksinkertaisesti sovi naisille. Hattua silti nostan jos joku mimmi siellä jaksaa vääntää.

No joo... mä sain tänää turpii naiselta lukkko painissa...:nolo:

Itsellä oli letti hartioiden alle, sitten luonto teki tehtävänsä ja kaljuunnuin. Minkään miehisen imagon takia en olisi viitsinyt tukkaa leikata. Jos kaveri pääsee repimään tukasta, niin se tarkoittaa vain sitä, ettei osaa suojata kunnolla :). Itelläni ei ollut ongelmaa pitkien hiusten kanssa, mutta korvikset otan ihan mielelläni pois ennen painia.

Kamppailuharjoittelussa saattaa kuitenkin olla lopulta ihan jostain muusta kyse kuin siitä kuka stailaa ja kuinka.

Mielenkiintoinen avausposti.

Mutta kommentoidakseni itse aiheeseen: Itsellä on hartioiden alapuolelle letti, yleensä ponihännällä tai palmikoituna. Vihaan sitä tunnetta kun luonnonkihara sähköinen letti on naamalla, joten pidän sitä aina kiinni. Se nyt vaan mielestäni sopii minulle paremmin kuin se iänikuinen kalju.

Ja onhan se pitkä tukka miehekkäämpikin.;)

Ei sitä yleensä painiessa edes huomaa kunhan se on kiinni. Siinä on yleensä vähän turhan keskittynyt pistämään vastustajaa pakettiin. Lyödessä ja potkiessa ja kääntyillessä tosin on vittumaista jos/kun piiska tulee silmään pään takaa. Mutta minkä teet? En minä tätä leikkaamaan ala.

Itsellä on hippitakut(rastat) jotka yleensä pistän mahd. pienelle nutturalle painiessa, ei tule silmille eikä aukea kun pistää tarpeeksi hyvin kiinni.
Vaihtoehtoisesti pistän takut ylöspäin kiinni ála pikkumyy :) jolloin niistä tietysti saa kiinni joka tarkoittaa sitä että en suojaa tarpeeksi joka tarkoittaa sitä että vielä on kehittymistä jäljellä :D (aivan kuin ei muuten olisi)

Muijien kaa on siitä vittumaista vääntää, et ne venyy niin helvetisti, että guardit on vaikea ohittaa. Onhan ne karvat aina tiellä + helvetin kuumat. (Itsepuolustustilanteessa varmasti vittumaiset... miettikää, mitä on tehtävissä, kun joku saa sen piiskan ympäri pyöräytettyä käden... Mitään ei ole hirveästi tehtävissä... )

Venymisestä on etunsa. Varsinkin kun toinen jää ensimmäisen kerran suu auki ihmettelemään, notta ei ton noinpäin pitäis taipua...:eek:

Ja juu. Letti on täysin armoton nuissa tilanteissa. Siihen ei saa antaa käydä käsiksi. Peli on muuten pelattu. Siitä huolimatta, että sen koittaa pitää pois tieltä, se on aina jossakin polven alla yms. Sitäpaitsi jotkut urokset saa mukavia kiksejä sen hiplaamisesta noin yleensäkin...;)

Meitsillä on suht pitkät hiukset. Karatea harrastan ja ei melki yhtään haittaa nykysin kun laitan miehekkäälle nutturalle letin. Kasvatusvaiheessa oli yhtä kärsimystä ja tuskaa ku silmillä pyöri hiukset kaiken aikaa. Mut pointtina kai, et kyllä hiukset kuriin saa ku ne riittävän tiukkaan vetää.

10millin siili, aikoinaa oli melko pitkäkin, mutta ku treenaama rupes ja KBssä käymää nii se hiostava toppatakin täyte valahti aina silmille ja muuteki hikoan helposti päästä.

:offtopic: Tuli tuosta muuten eräs henkilö, joka käy samaa KBtä ku minä, jätti punnerrus sarjan kesken jotta voisi kohentaa otsahyppyriään, joka ilmeisesti oli "sekottunut" kypärän alla sparratessa.:david:

Kaljua suositteleen kyllä ehdottomasti.
Muutamia pitkälettisiä tapauksia nähnyt ja kyllä jokainen on loppujen lopuksi joutunut letistään luopumaan.

Kaljua suositteleen kyllä ehdottomasti.
Muutamia pitkälettisiä tapauksia nähnyt ja kyllä jokainen on loppujen lopuksi joutunut letistään luopumaan.
Totta.
Kaljusta maksimissaan 3-4 senttiin on minun suositukset hiusten pituudelle.

edit. Tämä siis pätee ainakin vapariin. Kait jossain hippakaratessa voi sitä "miehekästä" nutturaakin pitää.

Eipä tuo erityisemmin nyrkkeilyssä ole haitannut kun on tottunut siihen että joskus hiukset on silmillä niin eivät edes häiritse vaikka pääsisivätkin silmille tulemaan. Naurua kyllä saa aikaiseksi kun hiukset paukahtaa kypärästä jokasuuntaan kun pommi osuu:D

No en mä kyllä tajua mitä te oikeen tarkotatte noilla tisseillä. En mä ole koskaan ajatellut asiaa, paininu mä olen vaan. Kyllä mä varmaan olen puristellu montakin kertaa, mutta ei se oikeen ole niin että mä sitä ajattelisin tai kiihottuisin siitä. Ainut mitä mä ajattelen vähä enemmän ku painii muijien kaa on se että ei käyttäis sitä voimaa niin maar perkeleesti. Vaan enemmänki tekniikkaa, ja päästän sitte pois "tahallaan" jostaan vittumaisesta paikasta ja antaa niitten lukottaa ja kuristaa sua, ku mä tiedän miten turhauttavaa ja ykspuolista on vääntää jotaan vastaan joka ei anna sun tehdä yhtään mitään.

Ihan asiallista tekstiä. Ei me naiset niin ihmeellisiä olla, kun meidän kanssa tottuu painimaan. Voimaero valitettavasti on ihan biologisista syistä samanpainoisella miehellä ja naisella suuri, ellei nyt nainen satu olemaan himobodari. Siksi on ihan asiallista, että antaa mahdollisuuden tekniseen painiin, eikä pelkkään voimapaiskimiseen. Toki voimassa on yksilöllisiä eroja, myös saman sukupuolen sisällä. Tuleeko siitä sitten hyvä mieli, kun paiskimalla treeneissä voittaa heikomman, eikä anna sille mahdollisuutta kehittyä.
Kisat onkin sitten eri juttu...

Pitkät, erittäin pitkät, hiukset on mullakin ja pysyvät suht kuosissa, kun vetää tiukan ponnarin ja siihen vielä palmikon. Joskus ovat jääneet jumiin toisen persiin alle, mutta muuten eivät juuri haittaa itseä tai muita. Tosin, me naiset muutenkin hikoillaan vähemmän, eikä meille juuri sellaisia limalettejä synny... :rolleyes:

Aika masentavaa lukea joidenkin dissailevan sävyisiä juttuja tyttöjen kanssa painimisesta kun olen uskotellut itselleni että se on jäbille ihan ok kunhan ne ensin pääsevät sen 'iik apua tissit!!1' -jutun yli. Minähän hitto vie harrastan mitä huvittaa.

Mitä lettiin tulee niin minun hiustyyppini on ilmeisesti sellainen ettei sitä saa erkkikään auki jos on hinkannut hikisenä mattoa vasten, oli sen sitten laittanut minkälaiselle viritykselle tahansa. Polkkatukka toimii mainiosti ja on vielä aika ihq.

Joskus takewondoossa oli pää täynnä metristä muovirastaa, ei siinä mitään kun veti tiukkaan solmuun :D

Kyllähän sitä pitää osata painia kenen kanssa vaan. Vastakkakkaisen sukupuolen kanssa painiessa on just noi hyvät puolet ettei aina tarvii painii hampaat irvessä=kehittyy paremmin (ainakin jos puhutaan BJJ:stä).

Painissa on erotiikka kaukana. Ainakin toivottavasti, sillä 95% painijoista on kuitenkin miehiä :david:

Onkohan kukaan naispuolinen pitäny ikinä treeneissä sellasia korvasuojuksia? Jos pitkän tukan sais sillä jotenkin kuriin...

Back
Ylös Bottom