Pisin aika ilman alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

jfx

Itsellä vasta pari kuukautta eikä treeni oikeastaan ole sen paremmin kulkenut. Miten muilla? Onko ollut hyötyä?

Suurempi vaikutus pitkällä aikavälillä säännöllisellä alkoholin käytöllä on yleensä kehon koostumukseen kuin treenien kulkemiseen.

Reilu 4 kk enkä tiedä auttoko treeniin juurikaa, paitsi ettei menny 1 päivä lepäilyyn tosin nykyisin muutenki aina su on lepoa vaikkei joiskaan.

Jos alkoholin takia ei tulisi turhia plussakaloreita niin mahtaakohan olla kovin paljon merkitystä tuohon koostumukseen?

Ikävuodet 0-14

No vitsi vitsinä. Oiskohan itellä ollut nyt ''aikuisiässä'' pisin aika jotain 1 kuukausi. Sinällään sama ottaako tuota häppää vai ei. Itellä se vie sen yhden päivän ennen kuin toipuu juomisesta. Krapulaa ei tule, mutta väsynyt ja heikko olo on. Rahaa säästyy mukavasti, kun ei joka viikonloppu ole ottamassa kuppia. Eipä tuo treeniinkään oikein näytä vaikuttavan.

Tuosta alkoholista jaksa turhaan stressata. Kyllä sen sitten itse huomaa milloin se alkaa muodostua ongelmaksi ja milloin ei.

Vuoden verran oltu kuivilla, ei tosta semmosta huomattavaa eroa ole loytynyt mutta en tosin aikaisemminkaan juonut kuin parina vkoppuna kk:ssa.

15 vuotta. Ikävuodesta 1 ikävuoteen 15, jolloin join ensimmäisen kerran. Päin vittua ne reenit silti meni silloin. Nyt tulee nautittua äärimmäisen harvoin ja silloinkin vain muutama. Treenitkin kyllä luistaa. ;)

Pisin aika taitaa olla 4kk rupeama, mutta sillon en reenannut. Nyt on 1kk juomatta takana, ja kyllä virtaa on eritavalla ollut, tai ei se enää 2vk rajapyykin jälkeen ole muuttunut.

Yli 2 vuotta on takana tipatonta. Sitä ennen oli 6kk tipatonta . eli 2,5 vuoteen olen juonut kerran itseni humalaan. Ennen tuota tuli otettua usein perjantaisin ja lauantaisin kännit normaali suomalaisen opiskelijan tyyliin. Kyllästyin juomiseen ja annoin olla. Alkoholin käyttämättömyydellä on ollut todella positiivinen vaikutus energisyyteen, kropan koostumukseen, treeneihin, ajankäyttöön.

Jos alkoholin takia ei tulisi turhia plussakaloreita niin mahtaakohan olla kovin paljon merkitystä tuohon koostumukseen?

Alkoholi on kropalle myrkky. Ei kaikkea kannata ajatella vain kehonkoostumuksen ja bodauksen kannalta. Lisäksi se mm. laskee testosteronitasoja ym. joten kyllä näkyy kehonkoostumuksessakin.

Tuon testotasojen vaikutuksen tiesinkin ja varmasti vaikuttaa lihaskasvuun jos vaan vaikutuksen määrä on riittävä, mutta onko se?

Pieni ot:
Jokainen on toki yksilö, mutta mulla ei ainakaan pitkät tipattomat toimi, vaan hyvä määrä on sellainen kerran kolmeen viikkoon kännit. Muun muassa kaikki parhaat penkkitreenit on tullut tehtyä krapulapäivästä seuraavana päivänä. En ole myöskään ainoa, joka on huomannut, että lähes joka viikonloppu -tahdilla on jostain syystä painonhallinta helpompaa. Jälkimmäistä ei voi pistää pelkästään nesteiden piikkiin, koska muutos on ollut pysyvää ja juominen on näkynyt myös tehoissa - positiivisesti.

Ja painotan, että nämä ovat vain omia ja kavereiden havaintoja, eikä ole tarkoitus ylistää alkoholia tai kehottaa ketään dokaamaan. Lähinnä haluan vain omien kokemusten pohjalta sanoa, ettei sitä satunnaista, tai jopa säännöllistä juomista tarvitse välttämättä pelätä.

Aikuisiällä pisin aika juomatta oli n. viisi vuotta. Olihan se kiva treenata kun ei ollut krapuloita. Nyt taas ryyppään enkä kyllä treenaakaan enää.

Ikävuosina 15-19v tuli juotua turhan tihiään, sitten alkoi opiskelut ja ihan itse valittu köyhyys (en ottanu esim opintolainaa penniäkään, kiituutin säästöillä), nykyisellään tulee otettua viikossa 1-2 kaljaa saunajuomana. Kunnon humalan olen tainnu juoda joskus joulun aikoihin. Sekaisin oleminen ei vain enää viehätä, ennemmin tissuttelee kontrollin kera jos pitää jotain juhlia. Treeneihin en usko että on ollut suurempaa vaikutusta, kuitenkin aina ajoittanu juomiset siten että saanut rauhassa sen päivän palautua.

Kuukausia. Yhden tai kaksi olen saattanut ottaa, mutta olen tänä vuonna kerran juonut itseni humalaan (jopa kuudella annoksella). Mun mielestä ei pidä olla liian ehdoton missään, absolutistiksi en aio. Onneksi en koe mitään paineita juoda tai olla humalassa, vaikka ystävät juokin. Mukana menen joka tapauksessa, baarissakin aina saan olla raahaamassa porukkaa tanssilattialle.

Pahinta on vetää kännit ja sitten painaa loppuillasta kun eka on imetty kaloreita kroppa täyteen, snägärille ja mättää menemään paskaa. Kaikki varastoidaan kun alkoholi on ensisijainen energianlähde. Siihen kun kiskasee makeet ja rasvat naamariin, niin insut pitää huolen maksimaalisesta rasvan varastoinnista rasvasoluissa. Siihen päälle usean päivän testovaje ja sama homma uudestaan kun just on loppuviikosta omat tasot kuosissa. Se kierre kun pidetään yllä, niin siinä vanhenee melkoista vauhtia ja kroppa alkaa muistuttaan päärynää hyvin nopeeta. 30 vuotiaana on jo testotasot vanhuksen tasolla ja sittenpä ei enää paljoo lihaksia rakennella. Siihen sitten vielä ne valvotut viikonloput, joita itsepetoksessa vellovat dokaajat kutsuvat nollaamiseksi. Se on kaukana nollaamisesta kun viikonloput riekutaan vähillä unilla ja maanantaina sitten entistä väsyneempänä duuniin. Nollaaminen on sitä, että perjantaina kun pääsee duunista, vedetään unta kaaliin koko viikonloppu.

Viime vuonna tais pari tuoppia upota viimeksi.

Back
Ylös Bottom