Piristystä treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sundae
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
42
Tästä on varmasti keskusteltu ennenkin ja jotain tietoa löysin searchillakin. Mutta kysyn nyt silti.

Ongelmana on se, että iltapäivällä väsyttää. Menen 4 kertaa viikossa salille suoraan töistä, eli 16.00-16.30. ja teen korkeintaan tunnin treenin. Iltapäivisin töissä iskee sellainen väsymys, että tekisi mieli unohtaa salille meneminen kokonaan siltä päivältä. Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu aivan päivittäin.

Ruokapuoli on kunnossa, joten en usko että väsymys johtuu siitä. Aamupalan, aamupäivän välipalan, lounaan ja iltapäivän välipalan nautin aivan "sääntöjen" mukaisesti ja yöunetkin ovat 7-8 tuntia. Kuitenkin iltapäivällä ennen työpäivän loppumista väsyttää ja tuntuu, että jäsenistä on aivan voimat poissa. Iltapäivän välipalan olen syönyt yleensä 14 aikaan ja salille tosiaan menen vähän 16 jälkeen. Välipala on yleensä ananasrahkaa ja banaani ja pähkinöitä syön myös muutaman.

Onko muilla ollut samankaltaista väsymystä ja kuinka pääsette siitä eroon? Olen miettinyt, kannattaisiko ennen treeniä käyttää jotain piristävää esim, kofeiinitabletteja? Itse en ole vielä kokeillut, mutta ilmeisesti jotkut tykkäävät niitä käyttää. Kuinka säännöllisesti niitä voi käyttää, vai onko rajoituksia?

Entäpä kreatiini, käytetäänkö yleensä ennen treeniä ja piristääkö? Sitä ajattelin hankkia muutenkin, mutta sopiiko tähän tarkoitukseen. Entä oletteko ottaneet maltoa ennen treeniä? Pussin kyljessä lukee, että sopii ennen harjoitusta nautittavaksi, mutta itse olen käyttänyt vain palkkarissa. Vai sopiiko malto käytettäväksi vain ennen kestävyysharjoittelua? Jotain vinkkejä siis kaipaisin, kuinka saisin hyvän energialatauksen treeniin?!! Iltapäivän väsymyksestä työpaikalla kyllä selviän, kunhan vain salille mennessäni saisin itseni pirteämmäksi.

Searchilla löysin aikaisemmasta threadista Ironbuttin vinkin piristävästä sekoituksesta, johon tuli 1 C-pore, 5 g glutamiinia, 2 g tauriinia ja sitten 2 cofitabsia naamariin. Voisiko esim. tuota käyttää iltapäivällä ennen treeniä? Minulla ei kyllä ole ennestään glutamiinia tai tauriinia, eikä budjettikaan oikein antaisi nyt periksi... Olisiko siis joitakin hyviksi havaittuja vinkkejä? Olisin halukas kokeilemaan, niin treenikin onnistuisi paremmin energisenpänä.

Sundae sanoi:
Ongelmana on se, että iltapäivällä väsyttää. Menen 4 kertaa viikossa salille suoraan töistä, eli 16.00-16.30. ja teen korkeintaan tunnin treenin. Iltapäivisin töissä iskee sellainen väsymys, että tekisi mieli unohtaa salille meneminen kokonaan siltä päivältä. Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu aivan päivittäin.

Mä voisin nukkua joka päivä päikkärit... Huolimatta ruhtinaallisista yöunista. :offtopic:

Asiaan: huoneen tuulettaminen auttaa mulla pahimpaan väsymykseen, mutta ensimmäisenä tuli mieleen että välipalasi on melko sokerinen. Oletko kokeillut erilaisia välipaloja? Tuo rahka on ok, mutta ananasta ja banaania samalla kertaa?

Mulla on nyt aika sama juttu kun aloitin työt. Meen salille suoraan töistä (ainakin yleensä) ja välipalaa vetelen vähän siinä klo 2 kahvitauolla. Väsyttää yleensä ihan sairaasti vaikka nukkuis hyvinkin. Saati sit jos yöunet menee jostain syystä pieleen...
Salilla kyllä jo piristyn mut meinaa joskus olla kova houkutus kirmaa kotiin nukkumaan.

Viime vuoden aikana opettelin päikkäreiden pahoille tavoille. Mukaviahan ne on jos on aikaa, mut jos niihin tottuu ni ei meinaa millään jaksaa nukkumatta koko päivää.

Mulla yleensä pahin väsymys alkaa siinä 1-2 aikaan ja jos sillon ei pysty tekeen mitään järkevää vaan joutuu haahuilemaan tyhjänpäivästen hommien kanssa niin aika turtana ollaan. Mulla ei kyl oikeen mitkään syömisetkään auta...

Raitis ilma kyllä auttaa aina vähän. Onneks sali on kodin ja työpaikan välissä ja joudun aina ajamaan sen ohi kuitenkin (pyörällä) joten siinä ehtii vähän saada raitista ilmaa ennen kuin pitää tehdä päätös joko pysähtyä tai ajaa kotiin :D

Ja piristeistä: kyllä se kahvi/kofeiini voi hetkeks piristää. tauriini auttaa ehkä enemmän siinä kuinka nopeasti hiki irtoaa. Muista piristeistä en oikein tiedä :( Kylmää vettä litkin meneen ite, ainakin vähän virkistää.

assis sanoi:
Asiaan: huoneen tuulettaminen auttaa mulla pahimpaan väsymykseen, mutta ensimmäisenä tuli mieleen että välipalasi on melko sokerinen. Oletko kokeillut erilaisia välipaloja? Tuo rahka on ok, mutta ananasta ja banaania samalla kertaa?

Voisihan tuota välipalaa kokeilla muuttaa. Enpä ole ennen kiinnittänyt huomiota hedelmäsokeriin, kun en ole ajatellut sillä olevan niin merkitystä. Onko sillä...? Ananasta on rahkassa siksi, että se maistuu mielestäni paremmalta siinä kuin banaani. Ja banaania olen syönyt ihan muutenkin treeniä edeltävällä aterialla.

Kävin juuri "haastattelemassa" luontaituotekaupan myyjää ja tuntui se jotakin tietävän. Vaikka olikin olevinaan jotenkin ylimielinen, kun likka kyselee lisäravinteita. Mutta silti, myyjä keksi suositella Creastackia ja nyt huomasin, että sitä on täälläkin kaupan puolella myynnissä. Sillä luvattiin olevan mm. piristävä vaikutus ja voisi olla lähelle sitä mitä etsin. Onko jollakin kokemuksia Creastackin käytöstä? Ymmärsin kyllä, että se on aika uusi tuote. Vaikka itsehän se on kuitenkin kokeiltava, kuinka tuo toimii.

Pitääpä pitää myös tuo tuuletus mielessä työpäivän aikana. Työpaikalla on kyllä niin tehokas ilmastointi, että tuntuu olevan koko ajan kylmä ja sen pitäisi kaiken järjen mukaan parantaa ilmaa. Eipä kyllä siltä aina tunnu...

Meikäläinen ainakin pystyy helposti nukkumaan pitkien ja hyvien yöunien jälkeen päivällä vaikka 5 tunnin päikkärit -ei tunnu missään. Eli oon "luonteeltani" (ei nyt ehkä toi luonne sana sovi tähän, mutta ymmärrettänette varmaan) sellanen, että vaikka kuinka olisin nukkunut yöni hyvin, niin töissä (päivällä) iskee aivan tajuton väsymys. Ja jos töitten jälkeen teen sen virheen, että jään sohvalle köllötteleen ennen salille menoa, niin kyllä siitä sohvalta on välillä niiiiiin vaikeaa nousta ylos. :jahas: Mutta tässäkin on aika tärkeää ymmärtää, että koska on ihan tosi väsynyt ja koska ihan vaan laiskotuttaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom