GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Pilates-harjoittelu????

Nostanpas vanhaa trediä..

Pilates on alkanut kiinnostaa, koska tarkoituksena olisi saada ryhtiä vähän paremmaksi. Osaisiko kukaan suositella jotain peruskurssia tms? Kotona en oikein jaksa alkaa perusteita opettelemaan. Sijaintipaikkana pääkaupunkiseutu.

Nostanpas vanhaa trediä..

Pilates on alkanut kiinnostaa, koska tarkoituksena olisi saada ryhtiä vähän paremmaksi. Osaisiko kukaan suositella jotain peruskurssia tms? Kotona en oikein jaksa alkaa perusteita opettelemaan. Sijaintipaikkana pääkaupunkiseutu.

En tiedä, mutta vastaan silti :)

Voisin suositella Method Putkisto Pilatesta ja pääkaupungin studiosta infoa täällä . Method Putkiston ohjaajilla on tuo koulutus aika vahva ennen kuin alkavat ohjaamaan, joten tuolla lienee hyvä aloittaa harrastus.

Pääasia, että menet oikeille tunneille, eikä mihinkään jumppasalien "tää ois vähän niinku pilatesta"-tunneille. Kunnon tunneilla saa yksilöllistä ohjausta ja kiinnitetään huomiota niihin pienen pieniin asioihin, joita itse ei osaa ajatellakkaan.

Mutta hyvä päätös aloittaa pilates :thumbs: Se on hieno laji...

Pilates ois varsinkin näin synnytyksen jälkeen paikallaan, mutta kävin kerran kuntokeskuksessa Fitness Pilates tunnilla enkä saanut siitä mitään irti. Tuntui ihan huijaukselta koko juttu ja tuli sellanen fiilis että ns. tavikset käy innoissaan sillä tunnilla ja luulevat sen olevan kovin tehokasta. Vai oliko mulla niin hyvä kunto ettei ne muutama liike ja toisto saaneet aikaan odotettua vaikutusta?????

Eli ilmeisesti kannattais tosiaan mennä jonnekin "viralliselle" pilates-tunnille??? :rolleyes:

Pilates ois varsinkin näin synnytyksen jälkeen paikallaan, mutta kävin kerran kuntokeskuksessa Fitness Pilates tunnilla enkä saanut siitä mitään irti. Tuntui ihan huijaukselta koko juttu ja tuli sellanen fiilis että ns. tavikset käy innoissaan sillä tunnilla ja luulevat sen olevan kovin tehokasta. Vai oliko mulla niin hyvä kunto ettei ne muutama liike ja toisto saaneet aikaan odotettua vaikutusta?????

Eli ilmeisesti kannattais tosiaan mennä jonnekin "viralliselle" pilates-tunnille??? :rolleyes:

Juurikin näin :) Eli siellä tehdään (minun mielestä) sellasta vähän pilateksen tyyppistä harjoittelua. Itse kävin peruskurssin kesällä ja siellä perehdyttiin alussa pitkään hengitykseen, keskivartaloon, lapatukeen ym. pilateksen perusasioihin. Sitten vasta alettiin pikkuhiljaa tekemään liikkeitä. Meidän kurssilla taisi olla noin 15 henkeä ja 3-4 ohjaajaa, eli ohjaajat kävivät "kädestä pitäen" neuvomassa. Pilates on tosi pikkutarkkaa hommaa ja samaan aikaan pitää hallita monta asiaa. Itse en ainakaan olisi perusteita oppinut kirjasta lukemalla tai DVDltä.

Toki pilates on ihan erilaista liikuntaa kuin sali tai jumpat, ei mullakaan siellä valtavasti syke nouse. Itselläni on ollut vaikeuksia keskivartalon ja syvien lihasten hallinnan kanssa. Vasta pilateksessa pääsin oikeasti kärryille siitä, miten nuo otetaan liikkeeseen mukaan. Koen sen myös hyvänä vastapainona sille, että salilla pusketaan täysillä. Pilateksessa saa olla rauhassa ja keskittyä niihin pieniin lihaksiin ja pieniin liikkeisiin. Joo ja nyt kun tuon puolisen vuotta olen harrastanut, niin vaikutukset huomaan salillakin; osaan hengittää ja keskivartalokin on mukana liikkeissä.

En oo siis mitenkään pilates-asiantuntija :) Mutta niinkun ehkä tekstistäkin huomaa, olen kyllä kovasti tykästynyt lajiin.

En tiedä, mutta vastaan silti :)

Voisin suositella Method Putkisto Pilatesta ja pääkaupungin studiosta infoa täällä . Method Putkiston ohjaajilla on tuo koulutus aika vahva ennen kuin alkavat ohjaamaan, joten tuolla lienee hyvä aloittaa harrastus.

Pääasia, että menet oikeille tunneille, eikä mihinkään jumppasalien "tää ois vähän niinku pilatesta"-tunneille. Kunnon tunneilla saa yksilöllistä ohjausta ja kiinnitetään huomiota niihin pienen pieniin asioihin, joita itse ei osaa ajatellakkaan.

Mutta hyvä päätös aloittaa pilates :thumbs: Se on hieno laji...

Kiitos vinkistä! Tarkoituksena on tosiaan mennä jollekin oikealle pilates-kurssille, koska en ole minkään jumppia järjestävän kuntokeskuksen jäsen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom