Pikanen kysymys selkätreenin sarjatauoista

Joo, aion lähteä nyt 20.00 salille, treenailla tunnin (21.00 kiinni) ja saada tohon lyhyeen rakoon selän mukavasti turvoksiin.

Aika tulee vähän vastaan, kun selän kanssa oon treenaillu vähän varovaisemmin ja sarjatauot oon pitäny ihan mukavan mittasina, mut tällä kertaa niistä pitäis aika paljon pihistää. Jos sanotaan, että vedän maastaveto/kulmasoutu/ylätalja/alatalja + jotain sattuman varasta rimpuilua, niin onko mitenkään mahollista leikata sarjatauot 1 - 2 minuttiin?

Anteeks, jos tästä ois tietoa löytäny parilla haulla. En ehdi nyt etsimään vastauksia kauheammin, hirveä kiire. Tuun lukemaan ennen kun lähen.
Kiitos!

onko mitenkään mahollista leikata sarjatauot 1 - 2 minuttiin?

On. Voit leikata ne vaikka 10 sekunttiin. Mieti haluatko voimaa vai lihasta ja sen mukaan sekä oman kunnon mukaan pidä itelle sopivat tauot.

^^ ja sitten voi tehdä vaikka vähemmän sarjoja kovemmalla intensiteetillä, puoleen tuntiinkin saa hyvän treenin.

Sen verran isosta lihasryhmästä on kyse, että treenin pitääkin olla intensiivinen IMO. Itse teen esim. kulmasoudun portaittain 2x2x10, 2x2x10, 2x2x8, systeemillä, missä tehdään yhdellä painosetillä tangolla vasta- ja myötäote n. 20s. tauoilla yhden parin välillä. Eli kaksi sarjaa lyhyellä palutuksella, parin minuutin palautus ja taas uudestaan. Sitten odotellaan pari minuuttia, lisätään painoa ja toistetaan. Painojen määrällä voidaan säädellä treenin intensiteettiä.

Tarkoituksena on siis lisätä lihaksen määrää.

Ite pidän lähestulkoon aina selkätreeneissä tauot 1-2 min vaikka ei oiskaan kyse suoranaisesti volyymitreenistä. Mulla selkä vaan ei väsy niin herkästi kun jos vertaa vaikkapa yläkropan työntäviin lihaksiin.

Back
Ylös Bottom