Piipun käryttely

Onko palstalla piipun polttelijoita?

Piti koetestata reissusta ostettu piippu ja kyllä se kävisi köyhän miehen sikarista. Ei sitäkään tarvitse henkeen vetää.

pipe15a.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Metsäreissuilla piippu on vakiovaruste. Siitä ei enää elämä parane, kun istuu syysaamuna suonlaidassa teeren kuvilla piippu hampaissa.
Ihan perus tupakkaa kuten Half&halfia ja Clania tulee polteltua.

Aina välillä tulee maisteltua, pari halppis piippuakin löytyy hyllystä. Ei sitä noobi henkeen voi vetää, mutta hauskaa ajanvietettä se kyllä on :)
No eihän sitä olekkaan tarkoitus vetää henkeen vaan maistella sitä sauhua suussa. Tietty jotkut korsteenit sitä kuitenkin henkeen vetävät, ei sillä. Olen itse jo pitemmän aikaa ajatellut aloittaa, kyllä se savun tuoksu on jotain aivan mahtavaa kun yksi työkaveri polttaa tauoilla, pakko mennä aina viereen nautiskelemaan.

No eihän sitä olekkaan tarkoitus vetää henkeen vaan maistella sitä sauhua suussa. Tietty jotkut korsteenit sitä kuitenkin henkeen vetävät, ei sillä. Olen itse jo pitemmän aikaa ajatellut aloittaa, kyllä se savun tuoksu on jotain aivan mahtavaa kun yksi työkaveri polttaa tauoilla, pakko mennä aina viereen nautiskelemaan.

Noh, kyllä kaikki papat joita olen nähnyt piippua polttelevan, ovat poltelleet sitä tupakan sijasta. Eli henkeen ovat vetäneet.

Tämä siis esim lapissa, kun siellä ovat järvellä poltelleet ;)

Noh, kyllä kaikki papat joita olen nähnyt piippua polttelevan, ovat poltelleet sitä tupakan sijasta. Eli henkeen ovat vetäneet.

Tuo on myös minun kokemukseni aiheesta. Ihan tupakan asemasta sitä poltellaan.

Olishan se varmasti kesällä mukava istua kalassa piippu suussa. Ei kyllä varnaan tuotakaan kannattaisi ottaa jokapäiväiseksi tavaksi.

Jos on vedellyt henkeen niin on varmasti vaikea opetella vetämään poskareita.

Jep, ymmärän kyllä, vaikka tosiaan se ei ole "tarkoitus" piipun poltossa. Piipputupakassahan ei ole esim. näitä aineita jotka nopeuttavat nikotiinin menoa aivoihin, joten nikotiinin annetaan ihmeytyä pikkuhiljaa suun limakalvojen kautta.

Voin kyllä lisätä että en minä kuitenkaan menisi kellekkään papalle pätemään miten sitä piippua "pitää" polttaa.:D

Kyllähän sitä varsinkin entiset savukkeenpolttajat henkeen vetää...itellä ei kyllä tule mieleenkään.

Pari snagaa löytyy: Lorenzo 8784 aka Spitfire seka Amanitan käyrä, jonka mallinumeroa en tiedä. Puolisen vuotta on tullut tuota piiputtelua harrastettua noin 2-10 pesällisen viikkotahtia. Piiputteluhan lähentelee parhaimmillaan taidetta, onnistumiseen kun vaikuttavat ainakin: piipun valinta ja sisäänpoltto, tupangin valinta ja mahdollinen kuivattaminen sekä piipun oikeaoppinen lataus, sytyttäminen ja polttaminen. Luonnollisesti myös poltteluympäristö vaikuttaa. Homma tulee tehdä rauhallisesti ja kiireettömästi. Aikaa pesällisen polttamiseen kuluu helposti 30-60 minuuttia, jopa enemmänkin. Piipputupakkalaatuja löytyy takuulla jokaisen harrastelijan makuun, eikä kukaan estä tekemästä omia sekoituksia. Itsellä piiputtelu toimii tehokkaana rentoutumiskeinona.

Minä olen poltellut satunnaisesti 15 vuotta, väliin päivittäin ja väliin kerran-pari kuukaudessa. Onpa ollut pidempiäkin taukoja. Mutta mukava ja rentouttava harrastus tuo piiputtelu on.
Kannattaa ehdottomasti hankkia kunnon tupakoita, Suomestakin löytyy pari postitse toimittavaa kauppaa ja Saksasta useampikin. Nuo ärrän clanit ja muut ovat kammottavaa kuraa verrattuna laadukkaisiin tupakoihin.
Henkeen vetäminen on aika hölmöä hommaa piipun kanssa, ensinnäkään keuhkoissa ei ole makunystyröitä ja toisekseen saa olla aika nikotiiniaddikti että pössyttää tunnin-puolitoista savua henkeensä ;)

Mikäs hyvässä piipputupakassa on niin hyvää? Onko ihan poltto/käyttövinkkejä?

Esimerkiksi kannattaako aina polttaa täysiä pesällisiä vaikkei kokonaan jaksaisikaan, yms.

Mikäs hyvässä piipputupakassa on niin hyvää? Onko ihan poltto/käyttövinkkejä?

Esimerkiksi kannattaako aina polttaa täysiä pesällisiä vaikkei kokonaan jaksaisikaan, yms.
Hyvää on laatu ;) Eli tupakan maku tulee laadukkaista raaka-aineista eikä esansseista ja makusiirapeista. Suussa hyvältä maistuva tupakka ei välttämättä tuoksu muiden nenään ollenkaan hyvältä ja etenkin päinvastoin tämä pitää erittäin hyvin paikkansa. Sivullisen nenässä toffeelta tuoksuva tupakka maistuu pääsääntöisesti tympeältä poltettuna.

Jos ei jaksa polttaa kokonaan pesällistä, kannattaa ladata vain puoli pesää, kesken jääneet pesälliset eivät tee hyvää piipulle (jos nyt eivät sitä välittömästi pilaakaan). Joka polttokerran jälkeen vähintään parilla rassilla piipun läpi kosteus ja tervat pois ja annetaan jäähtyä. Piipun vartta ei pidä milloinkaan irrottaa kuumasta / lämpimästä piipusta, saattaa helposti löystyä.

Milläs saa suuosan putsattua?

PS: Pitihän kokeilla hieman poppakonstia. Ensin huljutellaan pesästä pahimmat liat pois. Sitten piippu kasaan ja pesä täyteen vettä ja imetään lukuisia kertoja vedet suuhun niin samalla tulee paskat mukana. Ei erityisen miellyttävä kokemus.

Milläs saa suuosan putsattua?

PS: Pitihän kokeilla hieman poppakonstia. Ensin huljutellaan pesästä pahimmat liat pois. Sitten piippu kasaan ja pesä täyteen vettä ja imetään lukuisia kertoja vedet suuhun niin samalla tulee paskat mukana. Ei erityisen miellyttävä kokemus.

Eikös ne vedet voisi puhaltaa varresta suukappaleen kautta ulos laittamalla suu pesän päälle? Ei sekään varmaan miellyttävältä maistu, mutta on se varmasti parempi kuin niiden vesien suuhun imeminen.

...piippu kasaan ja pesä täyteen vettä ja imetään lukuisia kertoja vedet suuhun niin samalla tulee paskat mukana. Ei erityisen miellyttävä kokemus.

Siis TÄ!???!?!

Nyt sä joko heität todella pahaa herjaa, tai sit oot syöny jotain todella vääriä sieniä... :eek:

Ihan tosissaan. Ei sitä suuosaa saa millään huuhdeltua.

Miks se pitäis huuhdella, et oo ikinä kuullu piippurasseista? Ja ihan oikeasti, laitatko sä piipun koppaan vettä polttelun jälkeen??? :wtf:

Jos tarvitset ohjeita piipun putsaamiseen, ni lukase tuolta sikaritalon forumilta piippuosio...tai jos ei tunnu tietoa löytyvän, niin voin yrittää tavata joutessani perusohjeet... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom