Piilolinssit

No kyllähä se riippuu siitä minkälaiset linssit on ja miltä itestä tuntuu. Ite piän yleensä aina sen kuukauen putkeen linssejä ellei pahalta tunnu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minen ole pessyt piilolinssejäni kolmeen vuoteen koskaan, silloin tällöin yöksi nesteeseen. Vastikään tarkastuksessa silmälekuri totesi silmieni olevan hywässä kunnossa.

Minen ole pessyt piilolinssejäni kolmeen vuoteen koskaan, silloin tällöin yöksi nesteeseen. Vastikään tarkastuksessa silmälekuri totesi silmieni olevan hywässä kunnossa.

Eipä tuo tarkoita vielä mitään. Nimittäin riippuu aika paljon linsseistä, paljonko niitä pitää huoltaa ja hoitaa ;) Kuka helvete esim. päivälinssejä menisikään pesemään? :p

Itselläni tällä hetkellä Purevisionin HD:t päässä. Menee suurinpiirtein 3-4 viikkoa putkeen päässä (linssien kanssa tarkoitettuja antibakteerisia tippoja aamulla ja illalla silmään) ja sitten välissä lasit yleensä pari päivää päässä ennen kuin avaan uuden setin linssejä. Puhdistan linssit vain, jos tuntuvat roskaisilta silmissä.

Hinnat kantsii aina tarkastaa enne tilaamista (esim. www.piilolinssivertailu.net) ja ikinä ei kannata sieltä silmälekurilta niitä omia linssejä tilata. Tulevat kalliiksi :)

Jatkuvakäyttöiset linssit on ollut minullakin käytössä jo vuosia. Pidän yleensä n. viikon putkeen ja pidän sitten päivän parin tauon. Optikko suositteli pitämään yhden välipäivän viikossa piilarien käytöstä. Olen myös huomannut, että linssit kestävät paljon pidempään, kun niitä ei pese. Linssit vaan koteloonsa nesteeseen lillumaan suoraan silmistä. Aamuisin silmät ovat toisinaan kuivat piilarit päässä nukkuessa, kuivuuteen olen käyttänyt niin ikään optikon suosituksesta piilolinssinestettä. Tippa molempiin silmiin kosteuttaa silmän ja linssin sopivasti. Toki kuivuuden tunne menee itsestäänkin ohi ajan myötä, mutta nesteellä se katoaa heti.

Noniin tänään tuli käytyä optikolla ja pistettyä uudet lasit tilaukseen. Ja mulle opetettiin piilareitten käyttöä. Vajaa puol tuntia meni että optikon avustuksella saatiin piilarit mun silmiin :D Mulla on aika voimakas räpsyttely-refleksi kun jotain yrittää työntää silmään.

Nooh äsken kotona peilin edessä sain kuitenkin piilarit pistettyä silmiin suht nopeesti. Mistä tiedän onko nää nyt oikeinpäin kun ymmärtääkseni ero on hiuksen hieno? Jos linssi on silmissä väärinpäin niin näkeekö sillä?

Noniin tänään tuli käytyä optikolla ja pistettyä uudet lasit tilaukseen. Ja mulle opetettiin piilareitten käyttöä. Vajaa puol tuntia meni että optikon avustuksella saatiin piilarit mun silmiin :D Mulla on aika voimakas räpsyttely-refleksi kun jotain yrittää työntää silmään.

Nooh äsken kotona peilin edessä sain kuitenkin piilarit pistettyä silmiin suht nopeesti. Mistä tiedän onko nää nyt oikeinpäin kun ymmärtääkseni ero on hiuksen hieno? Jos linssi on silmissä väärinpäin niin näkeekö sillä?

Näkee, kyllä se yleensä tuntee kun se on väärinpäin. Otat linssin sormenpäähän ja katsot valoa vasten niin jos se linssi on väärinpäin reunat kääntyvät hieman ulospäin. Kyllä sen huomaa viimeistään silloin kun käännät linssin oikein päin.

Näkeehän sillä, mutta kaivertaa vähän enempi silmässä. Ja ei hätää, linssien kanssa saa hauskoja kokemuksia jatkossakin, tuo väärinpäin laittaminen on vasta ihana alku :) .

Itse onnistuin aikanaan laittamaan KAHDET linssit päällekkäin, hah. Jaa miten? Siten, että olin aamulla aivan ulapalla enkä tajunnut laittaneeni jo linssejä ja räppäsin siihen toiset päälle. Ei siinä mitään, mutta kun mulla oli tuolloin liki -9 piilarit enkä tajunnut näkeväni jo niillä ykköslinsseillä... Olin ehkä ihan vähän väsy. Toiset kun siihen päälle pistin niin ihmettelin siinä työpäivän kuluessa, kun koko ajan jotenkin heikosti näkyy. Siitä optikolle käymään sitten - varmaan vieläkin nauravat kahvihuoneessa yhdessä muistellessaan käyntiäni :hyvä: . Vielä tänä päivänäkin olen kiitollinen optikolle, joka säilytti naaman peruslukemilla havaitessaan kerroslinssini.

No nyt on laserleikattu, että ei tarvi piilareista murehtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom