Pieni rintalihas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gruumsh
  • Aloitettu Aloitettu
Noin kuukauden olen nyt kärsinyt rintalihaksen yläosassa olevasta kivusta. Nyt ois tarkoitus pitää viikon tauko tissi treeneistä ja tehdä vain vastaliikkeitä, ja yrittää vähän venyttää tuota pientä rintalihasta.

Rintalihas päiviä oli 2 kertaa viikossa, silloin tein penkkiä 2-3 sarjaa 80% max., vinopenkkiä 3 sarjaa about 60-70% max., vipunostoja tasapenkissä 3 sarjaa.

No, nyt kysyisin sellasta että miten tähän ollaan päädytty että voisin sitten välttyä tältä samalta kun taas alotain treenaamaan rintaa. Voiko syynä olla mahdollisesti väärä tekniikka penkissä tai muissa rintalihas liikkeissä, vai liian isot painot / liikaa sarjoja rinnalle? Oisko jotain liikkeitä mitä pitäis välttää? Kuinka usein ja miten pitäisi venytellä (siis nyt kipeytynyttä pientä rintalihasta)?

PS. Tuo rintaprässi -laite on aika tappolaite pienelle rintalihakselle ainakin minun osalta. Onko jollakin muulla myös negatiivisiä kokemuksia ko laitteesta?

Liian paljon taitaa olla sarjoja viikon aikana. Jos teet 2-jakoisella?? niin heitä nuo viparit pois ja ehkä vähennä sarjoja muistakin liikkeistä vaikka kahteen.

Tuo rintaprässi taitaa olla aika turha laite;)

Toi sun rintatreeni siis näyttäis soveltuvan hyvin 3-jakoiseen liikkeiden runsaudesta, mutta sanoit viestissäs, että teet tuon kahdesti viikkoon. Onko sulla käytössä siis 2-jakoinen? Postaappa koko ohjelmas tähän näytille saman tien.

Näin katsottuna näyttää kyllä todella rankalta treenikierrolta rinnan kannalta. Itselläni tuollainen ohjelma tukkisi rinnan aivan totaalisesti. Eli koitappa suosiolla vähentää sarjoja/liikkeitä. Voisit esim. tehdä viikossa kaksi kertaa:
3x penkki
2x vinopenkki.

Toi flyer on turha liike ohjelmassas imo. Poista se
Oletha huolehtinut myös palautuksesta? Venytykset ja lepo?

Laittakaapas joku kuva tuosta rintaprässistä. Noita koneita ku on nii ihme virityksiä.... turhia

Joo eli se rintaprässi laite mistä puhuin on sellanen että kädet 90 asteen kulmassa sormet kohti kattoa, ja kädet sitten painetaan yhteen ja lasketaan taas alkuasentoon. Siinä vaiheessa kun käsiä viemässä yhteen niin tuntuu pistävä kipu vasemmassa pienessä rintalihaksessa.

Minulla ei ole 2 jakoinen treeniohjelma, vaan näyttää kutakuinkin tältä:

Maanantai: rinta + kädet
Tiistai: jalat
Keskiviikko: LEPO
Torstai: alaselkä, yläselkä, olkapäät
Perjantai: rinta + kädet
Lauantai: jalat
Sunnuntai: LEPO

Palautusjuomana Hera 80, jonka juon joka treenin jälkeen. Venyttelen aina ennen liikkeiden aloittamista, mutten ikinä jälkeenpäin.

Kuvauksen perusteella kuulostaa enemmän pystypunnerruskoneelta kuin rintakoneelta.

Kauas olet punttia harrastanut? Meinaan, että sulla on viisi treeniä viikossa ja edellisen rintatreenin perusteella päättelisin, että liikkeiden määrässä et ole pihistellyt. Ettet vain hajottaisi itseäsi treenillä tai ajaudu ylikuntoon?

Edit. niin ja tuosta venyttelystä. Et siis käytännössä venyttele koskaan? Empä ihmettele, että paikat alkavat sanoa ei, sillä treenaat jumalattomasti ja et huolehdi palautuksesta. Jarrua jarrua

Punttia oon harrastanu joulusta lähtien eli aika vasta aloittanut. Ylikunnosta en tiedä mutta tulosta on ainakin tullut. Ikää on 16 vuotta. Mulla aika hyvin noi lihakset kuitenki palautuu noista treeneistä että tosi harvoin tulee ongelmia lihaskivun kanssa.

Edit. niin ja tuosta venyttelystä. Et siis käytännössä venyttele koskaan? Empä ihmettele, että paikat alkavat sanoa ei, sillä treenaat jumalattomasti ja et huolehdi palautuksesta. Jarrua jarrua

Kyllä venyttelen aina ennen liikkeiden aloittamista, mutta en venyttele liikkeiden jälkeen. Käytän myös palautusjuomaa.

Eli käytännössä et juuri venyttele koskaan. Liikkeiden alussa tehtävät venytykset eivät paranna liikkuvuutta merkittävästi. Alussa venytyksiä tehdään, jotta keho olis valmiimpi suoritukseen, ei palautumisen kannalta. Itse en venyttele juurikaan ennen suorituksia. Sen edestä sitten treenin jälkeen ja seuraavana ja sitä seuraavana pitkät venytykset, 1-3 min.

Kehos nii tukossa, että tajua enää kipua :)
käyppä hakemassa vaikka kolmijakoinen tuolta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Määrä ei korvaa laatua. Koska olet juuri vasta aloittanut, noin suuri työmäärä ei ole kovin hyvä ratkaisu. Ellet sitten ole geneettinen friikki, roinari tms..

Hehe :D Minä pitäydyn mieluummin tässä nykyisessä koska muuten käyttäisin kaiken ajan minkä viettäisin salilla niin tietokoneen ääressä :) Ja muutenkin oon liian itsepäinen ja kunnianhimoinen pas** että ei yksi penkkipäivä riitä viikkoon :D Saatan ehkä olla geneettinen friikki mutta en ainakaan tuo jälkimmäinen.

Eiköhän rintalihaksen kipeytyminen (siis vääränlainen) ole merkki siitä, että nyt on jotain pielessä treenaamisessa. Ei kannata jatkaa pään paukuttamista tiiliseinään.

Back
Ylös Bottom