Pianonsoiton itseopiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opiskeletko Hippa Helsingissä? Jos näin, niin sitten OKL meinaa varmaankin pääosin Aurora- rakennusta? ja jos näin, niin aattelit treenailla 6. kerroksen pianoluokissa? Ja jos näin, niin mä tuun joskus bongaan sut, et saan 3. pakkishavainnon elävästä elämästä.... :D

Tampereen yliopistossa minä. Hgin yliopisto totesi, etten sovellu opettajan koulutukseen eikä mulla ole motivaatiota. Tämä siis tänä kesänä, kun pääsin ekaa kertaa Hgin OKL:n pääsykokeisiin.

No anyway :) Jäi pakkishavainnot kokematta. Opiskeletko itse opettajaksi?

Tampereen yliopistossa minä. Opiskeletko itse opettajaksi?
Henkilökuntaa olen. Aikanaan kun olin aloittelemassa opiskelija, niin yhdet pääsykokeet kanssa totesi, ettei tämä ala ole minun hommiani. No nyt sitten olen tehnyt jo kolme vuotta päivätyötä :D

No joo, takaisin sit pianoiluaiheeseen. Itse opettelin pianonsoiton juuri niin kuin on kritisoitu, vasen käsi soittaa peruskäännettyjä nuotteja esim. kitaranuoteista ja sitten oikea käsi pimputtaa melodiaa. Tähän asti olen pitänyt tekniikkaa ihan onnistuneena, mutta nyt aloin kyseenalaistamaan kaiken.... pitääpä asiaa tutkia hieman. Olen jo tätä videota toisella threadilla esitelly, mut siitä näkee, millaista on tuo vasemman käden säestys oikean käden pimputuksella ilman oikeaa koulutusta :)

Itse opettelin pianonsoiton juuri niin kuin on kritisoitu, vasen käsi soittaa peruskäännettyjä nuotteja esim. kitaranuoteista ja sitten oikea käsi pimputtaa melodiaa. Tähän asti olen pitänyt tekniikkaa ihan onnistuneena, mutta nyt aloin kyseenalaistamaan kaiken.... pitääpä asiaa tutkia hieman. Olen jo tätä videota toisella threadilla esitelly, mut siitä näkee, millaista on tuo vasemman käden säestys oikean käden pimputuksella ilman oikeaa koulutusta :)

:) Sehän toimi hienosti. En sinänsä kyllä kritisoinutkaan vasemman käden arpeggioita hyvissä pianosovituksissa. Kaikelle on paikkansa ja käyttötarkoituksensa. Komppailenhan yleensä myös omat pianosooloni lätkimällä vasemmalla kädellä nelisointuja.

Kuitenkin, harmonian opiskelu ja ymmärtäminen on mukavaa pianon avulla ja lähtee ehkä helpommin liikkeelle näistä "Elton John"-tyylisistä sovituksista. :zzzz:

Elvytän tämän threadin.. Vaimon kanssa ollaan puhuttu että ostamme pianon, toisaalta huonekaluksi ja toisaalta sillä voisi jotakin pimputella. Vaimo osaa muutaman kappaleen soittaa ja itse en ole ikinä koskenut oikeastaan mihinkään soittimeen (paitsi ala-asteella nokkahuiluun). Zekkailin netissä asiaa soiton opiskelusta ihan omin päin ja bongasin sellaisia kursseja jotka perustuivat soittamiseen korvakuulolta. Mainoksen mukaan vasta-alkajakin voisi oppia soittamaan korvakuulolta, ilman nuotteja. Ei taida olla mahdollista vai onko? Jos jotakin kirjaa suosittelisitte aloittelijalle.. niin mitä suosittelisitte?

Elvytän tämän threadin.. Vaimon kanssa ollaan puhuttu että ostamme pianon, toisaalta huonekaluksi ja toisaalta sillä voisi jotakin pimputella. [ ] Zekkailin netissä asiaa soiton opiskelusta ihan omin päin ja bongasin sellaisia kursseja jotka perustuivat soittamiseen korvakuulolta.

Mä kyllä suosittelisin vahvasti ihan soitonopettajan hommaamista. Alkeiden opettelun jälkeen omatoiminen eteneminen on jo paljon helpompaa ja soittaminen antoisampaa. Ja kyllä ne nuotit kannattaa opetella... Yksityiset soitonopet ei oo edes kovin kalliita, itse pulitin aivan loistavalle opettajalleni 12e/45min. Alkeissa varmasti puolikin tuntia/ kerta riittää ihan hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom