Onkos porukka
HDRI:ällä (high dynamic range imaging) leikkinyt? Mike varmaan ainakin, mutta mitenkäs muut?
Itse olen tässä vähän tuota tutkaillut, toistaiseksi en kovin vahvalla menestyksellä :D Vaikuttaisi kuitenkin himpun lupaavalta, etenkin noita vastapalloon otettuja ja pilvisenä päivänä kuvattuja kuvia ajatellen. Vielä kun ehtisi opettelemaan työkalujen käyttöä..
Ideahan on siis lyhykäisyydessään ottaa samasta kohteesta eri valotuksilla kuvia, jolloin värien skaalaa saadaan paremmin esille. Sitten kuvat yhdistetään niistä yksittäisistä 8bit (esm. jpeg) tai 10bit (RAW) kuvista 32bit HDR-kuvaksi, jossa voidaan tasonsäätöjä tehdä ehkä hieman yllättäen suuremmalla dynamiikalla kuin vähempibittisissä kuvissa.
Itsellä on tullut lähinnä kiireen vuoksi puu vastaan (sen 30min jälkeen mitä aiheeseen olen tutustunut :D), kun HDR:älle ei voikkaan photoshopissa antaa curvesia ja yhdistetyt kuvat näyttävätkin aika kököiltä.. tiedän, I'm doing it wrong, mutta ehkä jonain päivänä
Mahdollisuudet näyttävät kuitenkin kiehtovilta kunhan muistaa pitää sen maltin mukana..