.pf tiedostot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
Tietääkö kukaan, mitä on .pf päätteiset tiedostot? Mitä virkaa niillä on?

pf= prefetch file. Nuo filet mitä sun koneella on liittyvät esim. johonkin sun käyttämään ohjelmaan. Noiden pf-tiedostojen avulla windows pystyy lataamaan/avaamaan ohjelmat nopeammin. Eli kun vaikka hankit jonkun uuden ohjelman, niin kun ensimmäisen kerran sen käynnistät, niin tuonne pf-tiedostoihin menee infoa ks. ohjelmasta ja seuraavalla kerralla kun avaat ohjelman niin se latautuu nopeammin yms.

Prefetch-tiedostojen poisto

En nyt viittis tehdä uutta threadia asiasta, tämä kun on suht paljon samasta aiheesta, eli:

Miten noita prefetch-tiedostoja pystyy poistamaan pysyvästi? esim IEXPLORE.EXE niminen tiedosto tekee työpöydälle näitä mainostuskuvakkeita esim Website Hosting, Card Games, Bingo jne, joita ei pysty poistamaan tai siirtämään! Vielä pahempi ongelma on tiedosto nimeltä DVD CREATIVE TRAY.EXE. Tämä kun avaa mulle aina 3 tai neljä itsensä nimistä prosessia, jotka nostavat koneen suoritinkäytön sataan prosenttiin, jolloin koneella ei tee käytännössä mitään. Ne prosessit voi kyllä sulkea, mutta ne pysyy suljettuina vaan 20-40 minuuttia, jonka jälkeen ne täytyy sulkea uudestaan. Ihanaa, varsinki pelatessa jotakin. :curs:
Tota dvd creative tray.exee mä yritin monta kertaa poistaa sieltä prefetch-kansiosta, mutta se paska tuli aina takasin! Sit alko hermot menemään ja muutin sen tiedoston nimeks moloperse.exe, mutta sekään ei auttanu, uus tiedosto ilmesty vähän ajan päästä. Sitte yritin sellasta että otin copylla talteen sen tiedoston nimen, poistin sen, sitte tein sinne prefetch-kansioon tyhjän kansion ja sen nimeks pastesin sen. Noh, sitten ei kyseinen dvd creative tray.exe enää ilmestyny takasin, mutta SILTI ne vitun prosessit käynnistyy!!

Tuli vähän sekanen teksti kirjotettua, niinku aina, mutta olisiko kellään nyt mitään vinkkejä miten pääsis näistä ongelmista eroon? Alkaa todella menemään hermot ku ei voi edes pelata näitten takia :curs:

setae sanoi:
Aloita nyt ainakin ensimmäiseksi asentamalla (ja ajamalla) koneellesi ad-aware, spybot, virustutkain ja palomuuri.
Nuo tein ekana sillon ku näin että kone alko jumittaa. Ad-AwareSE ei löydä mitään ja spybot vaan yhen tiedoston ja sitäkään ei pysty poistamaan. Viruksiakaan ei löytyny ku skannasin ja palomuuri mulla ainaki mun itetääkseni on... Tänks eniwei.

Ja kannattaa OIKEASTI lopettaa se Internet Explorerin käyttö, elämä helpottuu huomattavasti.

Juoppo sanoi:
Ja kannattaa OIKEASTI lopettaa se Internet Explorerin käyttö, elämä helpottuu huomattavasti.
Ajat sitte oon lopettanu, Mozillalla selailen nykyjään. Oon yrittäny poistaaki sitä koko internet exploreria, mutta se ei suostu lähtemään.

Deat sanoi:
Vielä pahempi ongelma on tiedosto nimeltä DVD CREATIVE TRAY.EXE. Tämä kun avaa mulle aina 3 tai neljä itsensä nimistä prosessia, jotka nostavat koneen suoritinkäytön sataan prosenttiin, jolloin koneella ei tee käytännössä mitään. Ne prosessit voi kyllä sulkea, mutta ne pysyy suljettuina vaan 20-40 minuuttia, jonka jälkeen ne täytyy sulkea uudestaan. Ihanaa, varsinki pelatessa jotakin. :curs:
Tota dvd creative tray.exee mä yritin monta kertaa poistaa sieltä prefetch-kansiosta, mutta se paska tuli aina takasin! Sit alko hermot menemään ja muutin sen tiedoston nimeks moloperse.exe, mutta sekään ei auttanu, uus tiedosto ilmesty vähän ajan päästä. Sitte yritin sellasta että otin copylla talteen sen tiedoston nimen, poistin sen, sitte tein sinne prefetch-kansioon tyhjän kansion ja sen nimeks pastesin sen. Noh, sitten ei kyseinen dvd creative tray.exe enää ilmestyny takasin, mutta SILTI ne vitun prosessit käynnistyy!!
Ääh, kokeilin tohon ongelmaan sellasta ratkaisua, että imutin tiedoston nimeltä WinTasks. Sillä tiedostolla näkee listan käynnissä olevista prosesseista, ja minkä tahansa prosessin voi napinpainalluksella blokata, niin että se ei enää käynnisty.
Ainoot ongelmat onki sitte ne, että toi WinTasks on maksullinen softa ja mulla on vaan 15 päivän kokeiluversioa. Toiseksi, ne blokatut prosessit pysyy blokattuina vaan jos WinTasks on päällä ja päällä ollessaan se ite hidastaa konetta niin että minkä tahansa pelin pelaaminen on ärsyttävää.

Eikö kenelläkään ole ikinä ollu samaa ongelmaa? Onko olemassa joku ilmanen softa jolla pystyy eliminoimaan noita prosesseja ja joka ei hidasta konetta? Vai onko ainoo keino saada kone taas nopeeks ostaa uus kovo, siirtää tiedostot sinne ja laittaa vanha kovo formatointiin?

Human-Pro sanoi:
Aja Cws shredder

Highjack this on myös hyvä ohjelma, tosin vaatii hieman enemmän paneutumista.

Täältä löytyy

Edit: Lisäyksiä
Kiitoksia, vaikuttavat kummatkin kelpo ohjelmilta! :rock:

Tuo hijack this osas paikantaa tän ongelmallisen tiedoston c:\docume~1\-\applic~1\userht~1\Dvd Creative Tray.exe, mutta miten tonne pääsis poistamaan ton? Tollasta polkua ku ei oikeen taho löytyä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom