Perustreenaajien "haamurajat" Jenkeissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa mieleen että mitkä mahtavat olla perustreenaajien (ei siis minkään oikeiden voimailijoiden) haamurajat Jenkeissä, jossa painon yksikkönä on pauna = 0,45 kg. Onko siellä "kova jätkä" se joka nostaa penkistä 200 vai 250 lbs (vrt. täällä 100 kg).
Kyykyssä ja vedossa peruspulliaiset varmaan tavoittelevat usein 400 lbs rautoja.

Juoksun puolella haamurajana lienee 2 mailia Cooperissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän kaikki ole suhteellista kuten täälläkin, ku ei 100 kg äijä joka penkkaa 140 ole ainakaan mun silmissä niin kova nostaja kun 65 kilone joka tökkää vaikka 110.

varmaa samoja tuloksia porukka pitää siellä kovana kun suomessakin, aika samat geenit noilla varmaan on noin niinkun lihaksiston osalta luulisin... ois kiva tietää mitä jossain maissa joissa suurin osa on genetiikaltaan riskejä mustia miehiä pidettäs kovana tuloksena, tosin niillä tuskin hirveemmin penkkejä on:D

Penkin haamuraja taitaa olla 300lbs. Sinänsä siis pätevämpi kun Suomessa, sillä 100kg:n penkki ei vielä hirveän työn takana ole.

Tietenkin lastauksessa yleensä käytetään vain 45 paunan levyjä, jolloin jokainen uusi levypari on tavallaan myös tietynlainen "haamuraja". Esimerkiksi siis vaikkapa 225 tai 405lbs.

Mä kommentoinkin tätä aihetta siihen "200kg natuna penkistä" ketjuun.

Jengi luettelee jotain mystisiä numeroita mikä on mahdollista ja mikä ei, kaikki perustuen siihen meidän 200kiloon.

Mitä foorumeita lukenu niin aikalailla tasaluvuista puhuvat muuallakin. Tai sit juuri 45s pareista. 2,3,4 jne plates.

Penkin haamuraja taitaa olla 300lbs. Sinänsä siis pätevämpi kun Suomessa, sillä 100kg:n penkki ei vielä hirveän työn takana ole.

Tietenkin lastauksessa yleensä käytetään vain 45 paunan levyjä, jolloin jokainen uusi levypari on tavallaan myös tietynlainen "haamuraja". Esimerkiksi siis vaikkapa 225 tai 405lbs.
Joo, penkissä haamurajat on "3 plates" eli 315lbs ja "4 plates" eli 405. Pyöreitä numeroita ei juuri tavoitella, sillä niiden lastaamiseksi pitää hakea tankoon korvarenkaita (eli 1,25lbs) levyjä.

Eiköhän kaikki ole suhteellista kuten täälläkin, ku ei 100 kg äijä joka penkkaa 140 ole ainakaan mun silmissä niin kova nostaja kun 65 kilone joka tökkää vaikka 110.

Absoluuttinen voima on mielestäni tärkeämpää. Jos joku 200kg painava vetää maasta 400kg on se minusta paljon kovempi tulos kuin jos 50kg vetää maasta 125kg mutta makunsakullakin. Painavat ihmiset arvostavat yleensä absoluuttista voimaa enemmän ja laihuliini suhteellista. Itse olen todella painava

Miettikääpä seuraavanlainen tilanne, kaksi miestä tekee penkkiä vierekkäin, toisella tangossa 190kg ja toisella 100kg. Ensimmäinen kaveri on selvästi salilla käyneen näköinen ja painaa 100 kiloa, toinen... ei niinkään ja painoa löytyy 50 kiloa. Pienemmällä kaverilla on kuitenkin paremmat prosentit. Kumpaa SINÄ pitäisit kovempana cbb-soturina?

Ja tässä on huomioitava sekin, että se 200kg painava kaveri tuskin pääsisi 55 kiloiseksi vakavankaan anoreksian kourissa pituudestaan johtuen. Painorajat ovat tulleet vain lajeihin kilpailukynnyksen alentamiseksi heikommille kilpailijoille, ei suorituksen mittaamiseen.

Oikeastaan pääsääntöisesti lähes kaikki suhteellista voimaa ihannoivat ovat lyhyitä. Suhteellista voimaa voi vertailla vain saman pituisilla henkilöillä. Lyhyydestä saa jo muutenkin kaksinkertaista tasoitusta lyhyempien nostomatkojen sekä lihasten hieman kovempien voimien muodossa, joten en ole koskaan ymmärtänyt miksi kyseisen tasoituksen pitäisi olla kolminkertainen?

Kyllä Yhdysvalloissakin jo kahden levyn (n. 102 kg) penkillä jotain kunnoitusta saa. Useat toistaa hokemaa että kolmen levyn penkkipunnertaja (n. 143 kg), 4 levyn kyykkääjä (n. 184 kg) ja 5 levyn maastavetäjä (n. 225 kg) on aika vahva jannu nääs. Aika samanlaisia standardeja kuten täälläkin johtuen siitä että 45 paunan levyt on tavallaan johdetty 20 kilon levyistä. Cooperiahan Amerikkalaiset ei tunnu tuntevan lainkaan. Matkoja ne tuntuu juoksevan sekä kilometreissa että maileissa. Yksi maili taitaa olla niillä aika suosittu matka.

100 kg nostaja nostaa 140 kg = 85,2 Wilks pojoa.
65 kg nostaja nostaa 110 kg = 87,4 Wilks pojoa.

Statistiikkaan vedoten pienemmän nostajan tekemä suoritus on hieman vaikuttavampi.

Riippuu tietysti keneltä kysytään. Itse olen Jenkeissä high schoolissa ja kyllä täällä tätä mun 265 paunan (120kg) penkkiä pidetään ihan kohtuu hyvänä tuloksena. Yksi aika jännä juttu minkä olen täällä huomannut on se että näitä hikisesti 200 paunaa (90kg) penkkaavia löytyy täältä ihan pilvinpimein, mutta mitään oikeasti kovia nostajia ei sitten olekkaan paljon. Teoriani on että ovat kaikki menneet koulun painonnostokurssille, sieltä saaneet tuommoset perusvoimat mutta siihen on sitten tyssännyt kun ei siellä neuvota mitään ruokapuolesta, ovat meinaa justiinsa semmosia rimpuloita. Läskit nostaakin sitten jo enemmän. :D

Mutta tosiaan, nämä haamurajat ovat nimenomaan ne 225,315,405 yms. Välietapit tulee sitten 25 paunan levyjen lisäyksistä eli 185, 275 ja 365.

Mutta tosiaan, nämä haamurajat ovat nimenomaan ne 225,315,405 yms. Välietapit tulee sitten 25 paunan levyjen lisäyksistä eli 185, 275 ja 365.[/QUOTE]

Heh, siis sama juttu kuin englanissa. Suurin osa nostaa two plates, jne. Eivat Suurin osa ei myoskaan osaa laskea paljon siella tangossa on ihan oikeasti painoa. apinasakkia.

Heh, siis sama juttu kuin englanissa. Suurin osa nostaa two plates, jne. Eivat Suurin osa ei myoskaan osaa laskea paljon siella tangossa on ihan oikeasti painoa. apinasakkia.

Itse lasken aina myos kuinka monta 45 paunan paria on tangossa jne. Noiden kanssa on tosiaan vittumaisempi laskea kuin kotimaisten kohdalla, kun edes tanko ei ole tasakymmen. Toisaalta sita oppii nopeasti ulkoa mika maara levyja on mikakin paino, joten sita ei edes enaa joudu laskemaan mitaan paassa... Tiedan tosin monia, jotka eivat tunnu ikina oppivan ja aina ovat kyselemassa, etta onko siina nyt X maara paunoja.

Itse lasken aina myos kuinka monta 45 paunan paria on tangossa jne. Noiden kanssa on tosiaan vittumaisempi laskea kuin kotimaisten kohdalla, kun edes tanko ei ole tasakymmen. Toisaalta sita oppii nopeasti ulkoa mika maara levyja on mikakin paino, joten sita ei edes enaa joudu laskemaan mitaan paassa... Tiedan tosin monia, jotka eivat tunnu ikina oppivan ja aina ovat kyselemassa, etta onko siina nyt X maara paunoja.

Minen kunnolla välillä osaa ees kiloja laskee yhteen niin taivas varjele minä oisin ihan sekasin nuitten painojen kans jossain amerikassa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom