- Liittynyt
- 22.8.2005
- Viestejä
- 476
Mitä järkeä peruskoulussa esim. ala-asteella on opetella joka vuosi matikassa samat asiat? Mielestäni on myös tyhmää, että kokeet ovat hyvin paljon ulkolukua.
Omia ehotuksia ois: Oppimista oman tason mukaan....Opettajia joka luokkaan ainaki ala-asteella ja yläasteella pari-kolme(jos pienryhmät) ja matikan/luonnontieteet tehdään ryhmissä omien tasojen mukaan pienrymässä, jossa yks ope. Reaaliaineiden kokeet uusik. On mielestäni tyhmää painottaa lukemaan ulkoa tyyliin Mooseksen synttärit ym. vaan pitäs painottaa asioiden ymmärtämistä ja yhdistelyä.
nii, ja lastenhan pitää saada olla lapsia, ettei liikkaa ressii. Tämä onnistus mun mielest just esim. nuissa matikan pienryhmissä, jossa oltas omien tasojen mukaan.
Omia ehotuksia ois: Oppimista oman tason mukaan....Opettajia joka luokkaan ainaki ala-asteella ja yläasteella pari-kolme(jos pienryhmät) ja matikan/luonnontieteet tehdään ryhmissä omien tasojen mukaan pienrymässä, jossa yks ope. Reaaliaineiden kokeet uusik. On mielestäni tyhmää painottaa lukemaan ulkoa tyyliin Mooseksen synttärit ym. vaan pitäs painottaa asioiden ymmärtämistä ja yhdistelyä.
nii, ja lastenhan pitää saada olla lapsia, ettei liikkaa ressii. Tämä onnistus mun mielest just esim. nuissa matikan pienryhmissä, jossa oltas omien tasojen mukaan.

... Opettajia siis koulutetaan kysyntään nähden aivan liikaa jolloin uskoisin että heidän työttömyys prosenttisakin olisi aika korkea . Virkojahan kyllä löytyisi mm, syrjä kylistä mutta kellä kaupunki elämään tottuneella semmoiset kiinnostaa ?