Personal Trainer titteli on syvältä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
Itse opiskelen liikunnan ohjaajaksi ja meillä on paljon ihmisen anatomiaa, fysiologiaa,ravinto oppia, kurssi pelkistä vammoista yms. ja sitten on kuntosaliohjaajan kurssi joka on todella kattava ja silti ei voi käyttää personal trainer nimikettä. Sitten menee joku personal trainer kurssille pariksi päiväksi niin saa toimia personal trainerina.
Mikset muka voisi käyttää Personal Trainer nimikettä?
Personal Trainer-nimikettä voi käyttää vaikka naapurin Jaska, joka ei edes tiedä mikä Personal Trainer on.
Jos sensijaan käytät FAF- tai PTA-Personal Trainer-nimikkeitä, tulee sanktioita.

P.S. Liikunnanohjaaja on muuten yhdyssana:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikset muka voisi käyttää Personal Trainer nimikettä?
Personal Trainer-nimikettä voi käyttää vaikka naapurin Jaska, joka ei edes tiedä mikä Personal Trainer on.
Jos sensijaan käytät FAF- tai PTA-Personal Trainer-nimikkeitä, tulee sanktioita.

P.S. Liikunnanohjaaja on muuten yhdyssana:)

en ole varma asiasta mutta muistaakseni meidän opettaja selitti että vaikka on liikunnanohjaaja ammatiltaan ja koulussa suorittanut kuntosalikurssin ja meillä oli vielä mahdollisuus suorittaa FISAF:in kuntosaliohjaajan kurssi jonka suoritin niin ei voi käyttää nimikettä Personal Trainer. Itse sain sellaisen käsityksen että täytyy käydä esim. FISAF:in Personal Trainer koulutus tai jonkin muun yrityksen jolla on oikeus PT nimitykseen. Valaiskoot joku ketä tietää asian varmaksi:)

Olen tredin aloituspostin kanssa samaa mieltä siitä, että jotain yhtenäistä kurssirakennetta ja näyttökoetta kaivattaisiin.

Tämä homma menee muuten aikamoiseksi pelleilyksi, jos on "monta lajiliittoa" noin kuvaannollisesti sanottuna. Ei ne kirjainyhdistelmät sano asiakkaalle mitään.

en ole varma asiasta mutta muistaakseni meidän opettaja selitti että vaikka on liikunnanohjaaja ammatiltaan ja koulussa suorittanut kuntosalikurssin ja meillä oli vielä mahdollisuus suorittaa FISAF:in kuntosaliohjaajan kurssi jonka suoritin niin ei voi käyttää nimikettä Personal Trainer. Itse sain sellaisen käsityksen että täytyy käydä esim. FISAF:in Personal Trainer koulutus tai jonkin muun yrityksen jolla on oikeus PT nimitykseen. Valaiskoot joku ketä tietää asian varmaksi:)
Postaukseni #21 on faktatietoa.

Näin se on. Ihan "personal trainer" nimi on joka jampan käytettävissä, sitä ei ole mitenkään "rekisteröity". Olet sitten vaikka levyseppähitsari koulutukseltasi ja ykkös harrastus on kaljan juonti, niin silti voit mennä markkinoimaan itseäsi ihan kenelle tahansa Personal Trainerinä. Eriasia siis, niinkuin pakkomielle sanoi, että esim FAFin etuliitettä ei saa tietenkään käyttää ilman FAFin koulutusta.
No tässä tuli ihan samat jutut, mutta toistetaan nyt niin kaikki uskoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom