Perkeleen ADSL

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HooEee
  • Aloitettu Aloitettu
MIkä helvetti on kun mun ADSL pätkii kovaa tahtia?

saattaa olla monta tuntia sellasta "liikkuu data/ei liiku data" huopaamista. Yleinsä tämä ilmenee viikonloppuna, mutta nyt on alkanu viikollakin.
Kaikki asetukset pitäis olla ok (xp kun hakee ne itse) ja muita kikkailuja en ole tehnyt.

EIhän mun surffailuun pitäisi vaikuttaa naapurin surffailu? vai.
onko tv ja ADSL jotenki samassa systeemissä (512 siirron jälkeen on tvssä ilmennyt ongelmia myös)

Onko jollain hajua mistä vois olla kyse?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulee taas aika tyhmiä ajatuksia, mutta kuin en tiedä, että kuinka perillä olet/olen näistä yhteyksistä, mutta:

-Kaapeli-Modeemi on kytköksissä Kaapeli-TV:n kanssa, thus "Kaapeli-Modeemi", ei ADSL

-Tuliko yhteys asunnon mukana? On hyvin mahdollista, että teillä on taloyhtiössä jaettu yhteys muiden asukkaiden kanssa. Siitä siis johtuu ajoittainen hidastuminen, kun on kaistalla ruuhkaa. Tätä samaa ainakin siskollani pääkaupunkiseudulla on tapahtunut kaapelimodeemin kanssa, vaikka olevinaaan oli ostanut "yksityisen" yhteyden.

Ihan samat oireet mun yhteydessä. On se nyt kumma jos sivun selaaminenkin on takkuilevaa. Välillä tuntuu et modeemikin olis nopeempi.

ADSL ja kaapelimodeemi on eri systeemit, jotka ei ole tekemisissä toistensa kanssa. ADSL on normaalissa puhelinlinjassa oleva yhteys eli sulta menee ihan ihka oma piuha kotoa lähimpään puhelinkeskukseen. Naapurin lankapuhelimen tai ADSL:n käyttö ei vaikuta sun yhteyteen mitenkään.

Kyllähän noi nettiyhteydet on välillä olla tommosia, et ei tahdo toimia sitten millään.

Mulla on ADSL 256/256, ja takkuilee sillontällön raskaasti. Laitoin tarjoajalle reklamaatiota ja sieltä sanottiin että kannattaa bootata modeemi jos takkuilua ilmaantuu, jos ei auta niin vaihdetaan motukka. Noh, ihme ja kyllä tökkiminen loppuu kun modeemin boottaa. En tiedä mistä johtuu.

Tämähän on helppo juttu jos on ulkoinen adsl-motukka.

Perkeleen SONERA

:curs:

Ei alkanut mulla Soneran kanssa hyvin yhteistyö.
Tilasin kuukausi sitten ADSL:n kotiini, kun ajattelin sen olevan fiksua kun ne nosti nopeuksiakin.

Kysyin myyjältä :
"ONKO TARJOUKSIA AVAUSMAKSUUN TULOSSA?".
Myyjä sanoi :
"ei".

Maksan siis avausmaksua 129e, ok.

Eilen kävelin kaupungilla ja mikä tulikaan eteeni.
Iso mainos bussipysäkillä, joka ilmoitti avausmaksun olevan tarjouksessa 50e. PERKELE!
:down:

Soitin tietenkin heti asiakaspalveluun, ne sanoi että mitäs *ittu ostit, kärsi idiootti nahoissas. Olisit odottanut tarjouksia.
Prkl.

Enkä edes kärjistänyt yhtään. Noh, saahan tässä lukea keltaista pörssiä "ilmaiseksi".

Meillä baanalla voi ostaa oman kaistan tai yhteisen laajakaistan. 10/1 tai 10/10 riippuu mökin sijainnista. Eli jos sillä samalla kaistalla on muitakin niin silloin se tahtoo tökkiä. Jos haluaa tökkimättömän linjan niin sitten pitää maksaa jotain 60€ muuten se on tossa neliänkympin paikkeilla kuussa. Ei ole tökkinyt muistaaksen kuin viime joulukuun alussa viimeksi. Syksyllä tökki vähän väliä, mutta laittoivat vissiin linjoja kuntoon niin ehkä se johtui siitä. Vetivät nyöriä noihin naapuri taloihin.

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla tosta adsl boxista katkeaa heti yhteys, jos lataa kännykkää tuossa viereisessä pistokkeessa. Ja yllätys yllätys se toimii taas kun vetäsee laturin johdon irti seinästä.
Kyllä se ennen vitutti kun ei tiennyt miksi tuo yhteys katkeili niin paljon, mutta nyt osaa ladata puhelimenkin jo hieman kauempana.

Meni hermo!

...viime viikolla, olisko ollu torstaina? ADSL vaan lopetti toiminnan. Kone ja se mikä lie ADSL-modeemi kuitenkin tuntu toimivan.

Ei muuta kun soittamaan elisan ADSL helppinumeroon. Sanottiin vaan että konees on paska tai jotain. Nooh soitimma sitten toiseen niiden numeroon(joku helpdesk) typerä koneiden kanssa kun olen. No nämähän sitten tiesivät sanoa että juuri meillä päin Keravaa on jokin laite rikki jota korjataan. On kohta OK.

No eipä ollu ok. Ei toiminut seuraavanakaan päivänä. Taas soittelin elisalla ja kuulen vaan vittuilua, että koitappas käynnistää kone uudestaan ja laita puhelinjohto seinään! ...En varmaan ollu kokeillut kovin montaa kertaa.

Lauantai aamuna se sitten vaan taas toimi?...

Tai sitten mä vaan olen niin typerä....

Originally posted by miesxxx
Meillä baanalla voi ostaa oman kaistan tai yhteisen laajakaistan. 10/1 tai 10/10 riippuu mökin sijainnista. Eli jos sillä samalla kaistalla on muitakin niin silloin se tahtoo tökkiä. Jos haluaa tökkimättömän linjan niin sitten pitää maksaa jotain 60€ muuten se on tossa neliänkympin paikkeilla kuussa. Ei ole tökkinyt muistaaksen kuin viime joulukuun alussa viimeksi. Syksyllä tökki vähän väliä, mutta laittoivat vissiin linjoja kuntoon niin ehkä se johtui siitä. Vetivät nyöriä noihin naapuri taloihin.

En kylä oikein usko tohon omaan kaistaan - eiköhän siellä puhelinkeskuksessa viimeistään ole DSLAM purkki johon sen alueeen "omat" ja yhteiset kaistat on liitetty ja jaatte samaa rajallista kapasiteettia

Originally posted by sama
En kylä oikein usko tohon omaan kaistaan - eiköhän siellä puhelinkeskuksessa viimeistään ole DSLAM purkki johon sen alueeen "omat" ja yhteiset kaistat on liitetty ja jaatte samaa rajallista kapasiteettia

Totta. Jossain vaiheessa kaikki menevät samaan kaistaan. Kysymys on vain, että tapahtuuko se ennen POPpia, vai vasta POPissa.

Kyllä täälläkin pätkii ADSL niin ettei mitään rajaa, yhden vrk:n ollut sellaista että yhtäkkiä tipahtaa nopeus n. 1/3 -1/4 osaan, sitten kun pingaa suomalaisia servereitä niin loss on 25-50%, ilmoitin asiasta jo Elisalle, mutta välillä se jo toimi ja kun :david: olin niin soitin ettei mitään vikaa... Voi v*ttu en paremmin sano, saas nähdä miten vkl:n kanssa, mutta maanantaina pitänee taas ilmoitella vikapalveluun, jos ne keksis jotain.

Mulla kans hieman tökki tää kotiportti (256/256) ja parikin asentajaa sai käydä kunnes älyttiin vaihtaa jatkojohto uudempaan. No, ajoittainen töksähtely kyllä lakkas mutta imetyt tiedostot olivat lähes poikkeuksetta korruptoituneita (kuten ihan alusta lähtien). No ostin sitten uuden verkkokortin ja nyt vasta tuntuis pelittävän. Ihan OK nopeudellakin tää imee ollakseen 256kbps (28-29 kt/s).

Re: Perkeleen SONERA

Originally posted by lepex

Ei alkanut mulla Soneran kanssa hyvin yhteistyö.
Tilasin kuukausi sitten ADSL:n kotiini, kun ajattelin sen olevan fiksua kun ne nosti nopeuksiakin.

Kysyin myyjältä :
"ONKO TARJOUKSIA AVAUSMAKSUUN TULOSSA?".
Myyjä sanoi :
"ei".

Maksan siis avausmaksua 129e, ok.

Eilen kävelin kaupungilla ja mikä tulikaan eteeni.
Iso mainos bussipysäkillä, joka ilmoitti avausmaksun olevan tarjouksessa 50e. PERKELE!
:down:

Soitin tietenkin heti asiakaspalveluun, ne sanoi että mitäs *ittu ostit, kärsi idiootti nahoissas. Olisit odottanut tarjouksia.
Prkl.

Enkä edes kärjistänyt yhtään. Noh, saahan tässä lukea keltaista pörssiä "ilmaiseksi".
Mulla kävi vähän samalla lailla.. Ostin Netikan ADSL:n toissaviikon maanantaina. Avausmaksu 145e. Tänään luin lehdestä---> TARJOUS: Avausmaksu nyt vain 49e!

En sitten tiedä tuleeko toi tarjous mulle, koska nettiä ei oo vielä asennettu eikä maksua maksettu.

Lehdessä luki, että voimassa 15.8----->
Mä ostin sen 4.8! En kyllä oo todellakaan maksamassa triplahintaa :curs:

Soneran sivuilla on muuten nopeusluokat määritelty näin:

256 kbit/s / 128 kbit/s Peruskäyttöön, tiedonhakuun ja sähköpostiin

512 kbit/s / 256 kbit/s Peruskäyttäjistä pelimiehiin ja aktiivisurffareihin

Eli siis jos on aktiivisurffari tai pelimies, niin suositellaan 256 -yhteyden sijaan 512:ta. Kyllä sivut nopeesti aukeaa 256:llakin ja nettipelaaminen nyt ei vie kaistaa juuri nimeksikään. Tollaset jutut vituttaa...

Re: Re: Perkeleen SONERA

Originally posted by timbe
En kyllä oo todellakaan maksamassa triplahintaa :curs:

Heh heh, ei muakaan kyllä huvittaisi maksaa, varsinkin kun nyt avaus olisi 39e. Oletko jo lähettänyt sopimuspaperit allekirjoituksineen? Voithan yrittää purkaa sopimusta vielä ja sitten tilata uuden...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom