Perintöä tulossa, mutta ulosotossa velkaa. Viekö vouti kaiken vai voiko kikkailla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j.nu
  • Aloitettu Aloitettu
Toi velkojen lyhentäminen persköyhälle saattaa olla joskus ylivoimainen tehtävä eikä niitä saa lyhennettyä vaikka eläisi 180-vuotiaaksi, eikä velan pääoma olisi edes kovin suuri. Korkoa korolle jne. Itse ymmärrän sangen hyvin kysyjän tarvetta saada perintö "pimeästi", koska itse olen ollut hieman vastaavassa tilanteessa, kun mutsi peri rahaa. No vouti vei kaiken, mutta etukäteen sen olisi voinut ohittaa siten että ohittaa rintaperillisen hänen suostumuksellaan ja esim. oma mummoni olisi äitini kanssa yhdessä saanut rahat suoraan minulle. No mummola meni, rahat ja Nokian osakkeet. Itse en saanut mitään, enkä tule koskaan saamaankaan. Miljoona euroa saan velkaa, jos en tajua hakea kuolinpesää konkurssiin.

Ei toi minun mielestä kyllä reilua ole esim. mummoa kohtaan joka menettää talonsa ja rahansa lapsensa typeryyksien vuoksi kun olisi vaihtoehto antaa perintö lapsenlapsillekin, joille siitä olisi oikeasti iloa. Kysyjällä ei kyllä lapsia taida olla, rivienvälistä voisi sen lukea, joten sikäli tämä, laillinen konsti perinnön kierrolle on tässä turha tieto.

Kyllähän tuo että velat pitäisi maksaa takaisin, on sinänsä oikein mutta tässä tapauksessa ilmeisesti mahdoton tehtävä, joten en ala sen ihmeemmin moralisoimaan. Velkajärjestelyllähän tuo hoituu, mutta se on helvetin pitkä ja rasittava prosessi eivätkä kaikki sitä osaa tai jaksa. On vain helpompi jäädä yhteiskunnan elätiksi ja antaa muiden maksaa viulut. Siihen on annettu Suomessa mielestäni liian hyvä mahdollisuus. Niin minä itsekin tekisin ja pelkästään pimeitä duuneja, paremminhan sillä tienais kuin ansioduunissa.

Vrt.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013071817275833_uu.shtml

Täysin järjetön idea. Minä annan haasteen kaikille toimeentulotukea nauttiville yhteiskunnan eläteille: Menkää töihin saatana.

Yhteiskunnan elätti: Mielestäni väärin perustein toimeentulotukea nauttiva laiska ihminen, joka vain vaatii lisää ja lisää tukia esim. Facebook-ryhmässä eikä edes etsi itselleen töitä. Eri asia kuin oikeasti syystä tai toisesta työkyvytön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pimeitä hommia vaan lopun elämää ja perintö täytys jotenkin muiluttaa itelleen hämärästi, jos sitä velkaa on niin perkeleesti.

Vrt.
Suomalaisilta haaste hallitukselle - Pärjäisikö ministeri 477,26 eurolla kuukauden ajan? | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Täysin järjetön idea. Minä annan haasteen kaikille toimeentulotukea nauttiville yhteiskunnan eläteille: Menkää töihin saatana.

Yhteiskunnan elätti: Mielestäni väärin perustein toimeentulotukea nauttiva laiska ihminen, joka vain vaatii lisää ja lisää tukia esim. Facebook-ryhmässä eikä edes etsi itselleen töitä. Eri asia kuin oikeasti syystä tai toisesta työkyvytön.

Ihan menee nyt offtopic, mutta mielestäni olisi hienoa, jos nämä työttömät menis sitten ministerin hommiin kuukaudeksi.. Olis hienoa tositeeveetä..:hyper:

Ihan menee nyt offtopic, mutta mielestäni olisi hienoa, jos nämä työttömät menis sitten ministerin hommiin kuukaudeksi.. Olis hienoa tositeeveetä..:hyper:

Tota mäkin kannattaisin, voisin aloittaa television katselun. No wait. Johan Big Brother on keksitty.

Kun mummosi on kuollut, niin vaihtoehtoja välttää ulosotto on kaksi. Ensimmäisessä tavassa et saa itse varoja, toisessa saat itse.

1) luovut perinnöstäsi. Kirjallisesti. Perintöosasi menee kuten olisit kuollut ennen mummoa (jos sinulla on lapsia, heille. Jollei, niin vanhemmillesi [kumpikin 50% ja 50%]. Jos vanhempasi on kuollut, niin hänen osansa menee sitten sisaruksillesi).
2) Teette mahdollisimman pikaisesti perinnönjaon ja toivot, ettei ulosottomies saa tietoa perinnöstäsi ennen perinnönjakoa eli ettei ulosottomies ehdi ulosmittaamaan perintöosuuttasi. Perinnönjaon tekemisen jälkeen et säilytä rahoja tililläsi.

Jos velkajärjestelyä aiot tulevaisuudessa hakea, niin siihen pääsemistä myötävaikuttaa kyllä se, että perintö on käytetty velkojen maksuun.

Se pari tonnia saattaa tuntua "pierulta saharassa" isojen velkojen kanssa, mutta jostain niitä velkojakin on alettava lyhentää... et ikinä pysty maksamaan velkaa kerrallaan (ellet voita lotossa), vaan pikkuhiljaa vähän kerrallaan. Tästä olisi hyvä aloittaa. Tsemppiä.

Millä ihmeen tavalla suomessa voi ryssiä asiat niin että on 100te ulosotossa ilman että on pyörittänyt jotain firmaa tms. ???

Hmm eikös velat vanhene? Luovut perinnöstäsi ja silloin se siirtyy siskollesi, joka maksaa sinulle sitten ensimmäisen vuoden maksimisi summan mistä ei mene lahjaveroa. Ostat sillä lentolipun Australiaan ja haet sieltä workholiday-viisumin, avaat siellä aussi pankkitilin ja teet duunia siellä ilman, että vouti pääsee rahoisisi käsiksi. Sisko voi huoletta siirrellä rahaa aussitilillesi mikäli loput ylittää lahjaveron. Viettelet ausseissa töitä tehden pari vuotta ja sitten niillä rahoilla kaakkoisaasiaan 13 vuodeksi ja tuut sen jälkeen Suomeen :P No en mä tiedä toimisko toi käytännössä kovin hyvin. Muista jättää toiset paperit jollekkin kaverille mikä voi käydä työkkärissä sun puolesta ja sit siirtelet verkkopankin kautta rahat ulkomaiselle tilille :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom