Perheauto?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sulla tää speksaus meni kyllä helposti. Mulla menee kohta hermot. Jos pistäs Verson ja vaihtelis jatkossa vain pyyhkimensulkia ja unohtais muut korjaukset?

Joo, tästä lähtien en kysele foorumeille neuvoja autonvaihtoon. Käyn vaan "uuden" Verson lähimmästä Toyota-kaupasta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, tästä lähtien en kysele foorumeille neuvoja autonvaihtoon. Käyn vaan "uuden" Verson lähimmästä Toyota-kaupasta.
Mutta oothan säkin joutunu tohon ostamaan osaa ja korjailemaan:
-pyyhkimensulat
-ajovalopolttimo
-akkulaturi, mitä et tosin edes purkanut vielä pakkauksestaan
-ensiapulaukku, outoa ettei vakiovarusteisiin kuulu moinen
-talvirenkaat
+lisäksi postin auto ja linja-auto kolhi peiliä sekä puskuria.

Oletkos öljyjä vielä vaihdattanut?

Aikamoista listaa kyllä neljälle(?) vuodelle.

Mutta oothan säkin joutunu tohon ostamaan osaa ja korjailemaan:
-pyyhkimensulat
-ajovalopolttimo
-akkulaturi, mitä et tosin edes purkanut vielä pakkauksestaan
-ensiapulaukku, outoa ettei vakiovarusteisiin kuulu moinen
-talvirenkaat
+lisäksi postin auto ja linja-auto kolhi peiliä sekä puskuria.

Oletkos öljyjä vielä vaihdattanut?

Aikamoista listaa kyllä neljälle(?) vuodelle.

On siitä öljyt määräaikaishuollossa vaihdettu. Ja välillä olen pesussa käyttänyt ja tankannut. Ajoa on tosin tullut aika vähän, alle 10000km/vuosi..

On siitä öljyt määräaikaishuollossa vaihdettu. Ja välillä olen pesussa käyttänyt ja tankannut. Ajoa on tosin tullut aika vähän, alle 10000km/vuosi..

Oletko laskenut ylläpitokustannuksia per kilometri? Pidätkö kirjaa tankkaus.comissa ja valehteleeko auton kulutusmittari yli vai alle 0.2L/100km?

Oletko laskenut ylläpitokustannuksia per kilometri? Pidätkö kirjaa tankkaus.comissa ja valehteleeko auton kulutusmittari yli vai alle 0.2L/100km?

En jaksa laskea mitään kuluja. Vuorotellen tankataan emännän kanssa, sen vuoro on seuraavaksi.

No onhan normifarkku paremman näköinen kuin tila-auto. S-Max on tila-autoista kaikkein hienoin tällä hetkellä.
ford_smax.jpg

Faijalla on Maxi. Hauska ajaa vaikka autolla onkin kokoa, eikä näytä yhtään tönkön laatikkomaiselta edes livenä, vaikka kategorisoidaankin tila-autoksi. Faijan omassa oleva 2.5T-kone on myös täyttä hunajaa, vaikka viekin kaupunkiajossa vähän enemmän menovettä.

eikö oikeesti pärjää isolla ja tehokkaalla farkulla 3-lapsinen perhe?
itsellä kohta 3 lasta, enkä osta tollasia busseja kun kirveellä uhaten..ihan kauheita..1.6 koneella, VAU!!!...siinä saatana mökille auto täynnä hermot kireellä ja rekasta ohi..hallelujaa!!!noista ei juuri puutu ku ne nallepuh-aurinkolämiskät sivuikkunoista ja oksennuksen/limsan haju sisällä...
itellä tällä hetkellä saab 9-5 farkku, 2 lasta, 2-koiraa ja aina on päästy minne ollaan menty, vaikka mökille...kohta 3 lasta ja vanhin jo korokkeelle niin taakse mahtuu OK..perskärri perään niin mökikamat sinne tai suksiboksiin...
...ja sitten se makein juttu, nilkka suoraks niin liik-kuu:rock:
..niin ja joo, auton hommaan itelleni, en lapsilleni...vaihdan lasikattoikkunan alta aikayksikön tehokkaampaan turboon...

itsellä kohta 3 lasta, enkä osta tollasia busseja kun kirveellä uhaten..ihan kauheita..1.6 koneella, VAU!!!...siinä saatana mökille auto täynnä hermot kireellä ja rekasta ohi..hallelujaa!!!noista ei juuri puutu ku ne nallepuh-aurinkolämiskät sivuikkunoista ja oksennuksen/limsan haju sisällä...
itellä tällä hetkellä saab 9-5 farkku, 2 lasta, 2-koiraa ja aina on päästy minne ollaan menty, vaikka mökille...kohta 3 lasta ja vanhin jo korokkeelle niin taakse mahtuu OK..perskärri perään niin mökikamat sinne tai suksiboksiin...
..niin ja joo, auton hommaan itelleni, en lapsilleni...vaihdan lasikattoikkunan alta aikayksikön tehokkaampaan turboon...

Aha, mulla on Corolla Verso enkä kaahaa perhe kyydissä. Liikkuu ihan tarpeeksi, ei haise koiran eritteet, ei tarvii peräkärriä tai boksia.

Zone-sarja -42%

Mahtavatanen, maanteiden ritari.

Suomi on siitä hieno maa, että kaikki saa tehdä nuo valinnat omien mieltymyksiensä ja rahatilanteensa mukaan.
Se tosin on valitettavaa, että ne kolme lasta oppii sitten sen ajokäyttäytymisen teikäläisen kaltaiselta kuskilta, mutta aina ei voi voittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aha, mulla on Corolla Verso enkä kaahaa perhe kyydissä. Liikkuu ihan tarpeeksi, ei haise koiran eritteet, ei tarvii peräkärriä tai boksia.

itsekään en kaahaa perhe kyydissä todellakaan, lähinnä tuolla "liikkuu" tarkoitin kun pitää päästä rekasta ohi 83km/h -> 110km/h N_O_P_E_A_S_T_I...
meillä ei koirat autoon kuse, eikä oksenna..samaa ei voi sanoa lapsista...ah niiiiin helppoja nuo koirat!!!!!:pano:
itse tarviin tosiaan peräkärrin tai boksin, koska mökille pitää viedä vedet ym...no, mökillä käyn sen max. 4krt/v, eli pakua en osta tuon takia...
..ja tarkoitin vaan että itse en tahdo ajaa noilla Versoilla ym...saa kai sen sanoa...;)

Suomi on siitä hieno maa, että kaikki saa tehdä nuo valinnat omien mieltymyksiensä ja rahatilanteensa mukaan.
Se tosin on valitettavaa, että ne kolme lasta oppii sitten sen ajokäyttäytymisen teikäläisen kaltaiselta kuskilta, mutta aina ei voi voittaa.

ks. ylempi vastaus "liikkuu"-termistä...
on totta että lapset tietty oppii kaikkea vanhemmistaan ja tottakai olen esimerkkinä mm. liikenteessäkin...

hurja haloo kun ilmaisee mielipiteensä näistä busseista...saa sitä ajaa vaikka polkupyörällä jos haluaa, kai?
tai, että haluaa pitää tietyntason (mm. ajettavuus, teho) auton vaikka onkin (pieniä) lapsia...

niinhän se on, että jos autossa on se yli 120hv(millä ei sen mäkättävän akan mukaan ees suomessa tee mitään), niin sillähän sitten kaahataan ja annetaan huonoa esimerkkiä lapsille, eikö?:face:

tuntuu vähän ett jotain nyt vituttaisi kun on joutunut tuollasen laatikon ostamaan...
itse olen senverta taipunut, luopunut, että on se vitun ihme jos autoa en saa päättää millä ajan!

ja ennen kaikkea ei millään pahalla...jokainen ajakoot juuri sellaisella autolla, mikä senhetkiseen elämään/rahatilanteeseen/ym. sopii!

ks. ylempi vastaus "liikkuu"-termistä...
on totta että lapset tietty oppii kaikkea vanhemmistaan ja tottakai olen esimerkkinä mm. liikenteessäkin...

hurja haloo kun ilmaisee mielipiteensä näistä busseista...saa sitä ajaa vaikka polkupyörällä jos haluaa, kai?
tai, että haluaa pitää tietyntason (mm. ajettavuus, teho) auton vaikka onkin (pieniä) lapsia...

niinhän se on, että jos autossa on se yli 120hv(millä ei sen mäkättävän akan mukaan ees suomessa tee mitään), niin sillähän sitten kaahataan ja annetaan huonoa esimerkkiä lapsille, eikö?:face:

tuntuu vähän ett jotain nyt vituttaisi kun on joutunut tuollasen laatikon ostamaan...
itse olen senverta taipunut, luopunut, että on se vitun ihme jos autoa en saa päättää millä ajan!

ja ennen kaikkea ei millään pahalla...jokainen ajakoot juuri sellaisella autolla, mikä senhetkiseen elämään/rahatilanteeseen/ym. sopii!

Joo, tuo tarkennus oli ihan hyvä. Siitä sun ekasta viestistä tuli sellainen "tietynlainen kuski" mieleen ;)

Liikkuu ne jotkut tila-autotkin ihan kohtalaisesti. Entisellä työkaverilla oli edelliselläkin sivulla mainittu Ford Smax 2,5T. Joku jälkiasennettu moottorinohjausyksikkö siinä oli ja n. 250hv. Meidän vanha versokin liikkuin pieneksi tila-autoksi ihan näppärään 177hv dieselillä. Molemmat riittäisi minulle.
Ja nämä perusautothan nyt ei muutenkaan liiku mihinkään oli siellä sitten 100 tai 400hv, mulle on tärkeempää että kuluttaa mahdollisimman vähän ja toimii aina varmasti. Kesällä sitten pyörä alle kun tahtoo välillä mennä kovaa.

Joo, tuo tarkennus oli ihan hyvä. Siitä sun ekasta viestistä tuli sellainen "tietynlainen kuski" mieleen ;)

joo, lukasin itekin uudelleen tuon ekan postin ja ois voinu jo siinä tarkentaa...se on tämä hyvä ulosanti;)

Liikkuu ne jotkut tila-autotkin ihan kohtalaisesti. Entisellä työkaverilla oli edelliselläkin sivulla mainittu Ford Smax 2,5T. Joku jälkiasennettu moottorinohjausyksikkö siinä oli ja n. 250hv. Meidän vanha versokin liikkuin pieneksi tila-autoksi ihan näppärään 177hv dieselillä. Molemmat riittäisi minulle.
Ja nämä perusautothan nyt ei muutenkaan liiku mihinkään oli siellä sitten 100 tai 400hv, mulle on tärkeempää että kuluttaa mahdollisimman vähän ja toimii aina varmasti. Kesällä sitten pyörä alle kun tahtoo välillä mennä kovaa.

nimenomaan, ei tuolla omallakaan todellakaan pääse hurjastelemaan...
tuo ois kyllä kiva kokea tuo Smax 2.5T perheauto...!

ja kyllähän tuo oman kulutus askarruttaa n.12l/100km kaupunkiajossa, kun nykyään pääsee jo puolet vähemmälläkin...mutta silti en vaihda, en..EEEEEENNNN

Itsellä vaihtui auto vaihteeksi ja tämänkertainen valinta on kyllä ehdottomasti kategoriaa perheauto :)

Eli nyt autona vm. 2010 Kia Ceed 1.6crdi SW EX automaattivaihteilla.
Aika lailla erilainen kuin edellinen kulkupeli, joka siis oli vm. 2008 Volvo V50 T5 automatic.

Parin päivän tuttavuuden perusteella Ceed on aivan loistava peli omaan käyttöön. Eli tilaa on enemmän kuin riittävästi, auto on mukava ajaa ja dieselissä riittävästi potkua vaikka ei mikään tehohirmu olekaan. Varustelussakaan ei valittamista, jopa kaukosäädöllä oleva Webasto löytyy valmiina.

Yksi erittäin positiivinen ero on myös se, että Volvolla oli rullattu jo yli 170tkm, Kialla on alle 50tkm.

Itselläkin harkinnassa tuollaisen Kian hankinta. Onko mitään järkeä ottaa 2 litran koneella?

Sehän riippuu siitä mitä on hakemassa ;)
Toi oma 1.6crdi on se tehokkaampi 1.6, eli 85kw ja se tuntuu toimivan ihan mukavasti niin kaupungissa, maantiellä kuin moottoritielläkin.
Bensakoneista Kiaa en ole edes ajanut, joten en tiedä millaisia ne ovat.

Tuolta löytyy aika hyvin noi vaihtoehdot ja niiden erot:
http://www.autowiki.fi/index.php/Kia_Cee'd

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom