SUPERCARB 1kg -40%

Pepun sivuille muotoa? Mission impossible?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Evalyh
  • Aloitettu Aloitettu
Olen käynyt salilla jo pidemmän aikaan, teen kyykkyjä ja maveja raskailla painoilla ja ns. kunnolla. Lisänä myös erilaiset taljapotkut ja loitontajaliikkeet, sekä toki myös kyykkyhyppely.

Tästä huolimatta peppuni on rasittavan laatikkomainen takaa. Sivuprofiilista peppuni on pyöreä ja ihan ok, mutta takaapäin sivut ovat suorat, ehkä jopa hieman kuopallakin, vaikkei kyllä pahasti. Leveyttä myös piisaa, ja raamit olisi kunnossa tiimalasinluomiseen, mutta tuo samperin suorakaideperse pilaa senkin :face: Tämä ärsyttää ihan suunnattomasti, sillä en halua myöntää sitä, etten voisi saada joka suunnasta pyöreää takamusta aikaiseksi!

Onko joku onnistunut muuttamaan laatikkopepun pyöreäksi? Suosikkiliikkeitä? Itse treenaan tällä hetkellä kaksijakoisesti, eli kaksi päivää rasittaa jalkojen lihaksia ja lisänä teen myös keskitettyjä takamusliikkeitä. Cardiota treenaan lähinnä HIIT-treeneillä ja kävelylenkeillä, välillä salilla myös crosstrainerilla ja hiihtolaitteella. Spinningiä vihaan sydämeni pohjasta, älkää vaan sanoko, että se on ainoa mahdollisuus :D

Vai olenko vaan liian kärsimätön ja pitää vaan ahkerasti jatkaa reeniä niin kyllä se tästä?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kokeilepa tehdä vaihtelun vuoksi yhdenjalan liikkeitä. Siis kyykky, prässi ja suorin jaloin maastaveto, muutamia mainitakseni.
Kyllä se paras muoto peppuun tehdään salilla ja/tai nopeusvoimaharjoitteilla, spinning kerran pari viikossa ei paljoa siinä paina. ;)

Itellä täysin sama vaiva! En vain voi tehdä kovinkaan paljoa yhdenjalan liikkeitä, sillä oikeassa polvessani on rakennevika eikä käänny suoraan, vaan polvi taittuu sisälle päin. Onko pyöreä peppu mulle siis mahdoton juttu?

No kyllä sen pepun pitäisi muotoa saada ihan kahdenjalan liikkeilläkin. Ja tuota rakennevikaakin parantaa todennäköisesti parempi reisilihasten kunto = enemmän tukea polvessa. Mutta muistetaan, että se pyöreä peppu ei tule yhdellä, kahdella, tai vielä kymmenelläkään treenillä, vaan vaatii jonkinlaista omistautumista asiaan.

Täällä ihan sama 'ongelma'! Kyykyt on tuoneet haluttua tulosta takapuoleen, mutta juurikin sivuille haluaisin enemmän pyöreyttä. Harvemmin kai sitä haluaa leveämpää takapuolta, mutta niin nyt täällä! :) Miten ihmeessä se onnistuisi.. Mitenkäs reiden loitontajat, ottaako enemmän reiden sivulle? Eli juuri tuon ongelmakohdan alapuolelle..

Kiitos kaikille vinkeistä! Nyt oon alkanu nähdä pientä muutosta pepun sivuillakin, eli kaipa se vaan auttaa kun on kärsivällinen. Loitontajilla ainakin ite saan hyvin osumaa oikeaan kohtaan ja erilaiset taljapotkut ovat tulleet kyllä treeniin jäädäkseen kyykkyjen yms. lisäksi. Pakko se on kai uskoa, että monipuolinen treeni on se, mikä on tärkein ja toivottavasti tää "laatikkomaisuus" pikkuhiljaa häipyis, vaikka ehkä geenien puolista täydellisen pyöreää takamusta on mahdoton saada :D Onneksi sivunäkymä on pyöreä, eli ihan lättänänä ei olla.

ja täällä aivan sama ongelma! pylly on pyörä ja kivan näköinen sivuprofiilista, mutta laatikko mallinen takaa. blaaaah.. Mä oon yrittänyt tehdä yhdellä jalalla peppureeniä, mutta kun motivaatio treenaamisen oon niin vaihteleva ettei sit kauheasti ole tulosta näkynyt.. pitänee nyt ottaa itseä niskasta kiinni ja toivoa että 4-6 kk päästä olisi pyöreämpi pylly.

Auttaisiko tähän ongelmaan yhtään jos tekisi esim. askelkyykkyjä joka aamu, tai yhdellä jalalla kyykkyä kotona? Eli voiko/kannattaako tehdä joka päivä?
kaikki vinkit ovat todella tervetulleita.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Auttaisiko tähän ongelmaan yhtään jos tekisi esim. askelkyykkyjä joka aamu, tai yhdellä jalalla kyykkyä kotona? Eli voiko/kannattaako tehdä joka päivä?
kaikki vinkit ovat todella tervetulleita.
Riippuu siitä, että saatko vastusta jotenkin liikkeeseen. Pepa ei kehitys jos sitä ei kuormita raskailla painoilla niin että jaksaa tehdä korkeintaan semmoset 10-12 toistoa. Ja ei kannata treenata joka päivä. 3 kertaa viikossa on hyvä määrä pakaratreeniä.

Itsekään en suosittele joka päivä tekemään. parempi treenata harvemmin, mutta tarpeeksi raskaasti kuin usein ja liian kevyesti :) Itselläni on ohjelmassa yksi kunnon jalkapäivä ja toinen päivä, jolloin on muutama liike takareisille ja pakaroille. Jos tuntuu siltä, niin saatan jonkun kolmannen treenipäivän päätteeksi tehdä vielä taljapotkuja, eli max. 3 treenipäivää takamukselle tuntuman mukaan. Pikkuhiljaa on alkanut näkyä muutosta (itselläni myös sivuprofiilista pyöreä, takaa laatikko). En tiedä onko edes geneettisesti mahdollista meikäläisen saada kunnolla pyöreyttä myös sivuille, mutta varmasti ainakin jonkin verran sitä on mahdollista saada hyvällä ruokavaliolla ja treenillä. Nyt jo ainakin takamus on noussut kivasti ylöspäin, niin ei näytä enää lösähtäneeltä laatikolta :D Bileeet.

Mulla on muuttunut! Jee! Tajusin sen itseasiassa tossa pari viikkoa sitten. Ja uskon, että se johtuu juoksemisesta. Eli juoksen joka päivä edes vähän. Lisäksi pyöräilen aina isoilla vaihteilla enkä koskaan fuskaa kyykyissä -> aina alas, aina takapuoli rusinalla noustessa. Juoksen myös portaat ylös AINA, olipa portaat missä tahansa. Lisäksi tarhatätinä harrastan hyötyliikuntaa juoksemalla lapset pulkassa pihan ympäri, sekä hyppimällä lapsi sylissä (lapset rakastaa sitä ja itku loppuu aina). Hahaha... en tiedä mikä on todellinen syy, mutta tosiaan laatikkomaisuus on kadonnut parin vuoden sisällä kun en ole kiinnittänyt huomiota :D

Suositut

Back
Ylös Bottom