SUPERCARB 1kg -40%

Pepulle kokoa - omia kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja QQrider
  • Aloitettu Aloitettu
Hei! Tarkoitus olisi saada pienestä pepusta kunnolla housut täyttävä kaareva ja pyöreä peppu. Tiedossa on että treeniä ja kärsivällisyyttä tarvitaan paljon, mutta oikeastaan juuri sen vuoksi haluaisin kuulla motivoivia kokemuksia niiltä ketkä ovat onnistuneet tässä missiossa.

Oma lähtökohtani on kutakuinkin tämä:
35d2hdw.jpg

Ja tavoite tämä:
16l04dc.jpg

Olisi kiva kuulla onko se ylipäätään on mahdollista jos asetan itseni tarpeeksi kovaan rääkkiin ja keskityn vain ja ainoastaan pepun treenaaamiseen tavalla jos toisellakin. Jos joku on käynyt läpi tämänkaltaisen muutoksen, olisi mahtavaa nähdä esim. kuvia ja kuulla miten sen teitte, menikö vuosia jne.

Tämä taitaa vaatia jo huikeita geenejäkin:
34sjoxz.jpg

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ei tosiaan kannata keskittyä pelkästään peppuun, vaan tehdä ihan koko kropan treeniä. Kyykyt on keskeisessä asemassa ja muutenkin jalkatreeni kaikin puolin. Sitten lisäksi voi tehdä eristäviä juttuja pakaroille esim. lihastohtorin tosi hyvien ohjeiden mukaan. Menee ainakin semmonen 2-3 vuotta että alkaa näyttämään tuonnepäin (toiseen kuvaan viitaten) ja silloin pitää treenata oikein, että liikkeet menee oikeaan paikkaan.

Okei, kiitti kommenteista. Jos jollain vielä omakohtaisia kokemuksia prosessista nollasta sataan niin olisi äärimmäisen motivoivaa kuulla! Eli joku jolla ei luonnostaan ole pyöreä peppu mutta on sellaisen treenannut, onko niitä?

Okei, kiitti kommenteista. Jos jollain vielä omakohtaisia kokemuksia prosessista nollasta sataan niin olisi äärimmäisen motivoivaa kuulla! Eli joku jolla ei luonnostaan ole pyöreä peppu mutta on sellaisen treenannut, onko niitä?
No kaippa minä esim kuulun nykyään tähän kategoriaan. Omaa lähtötilannetta pystynyt muokkaamaan ja parantamaan kunnolla. Ennen mulla oli semmonen lattana takapuoli, vaikka lantio onkin kapeaa mallia. Joitakin vuosia mulla on ollu jo perse, kun aloitin kunnolla salitreenit ja nykyään voi sanoa, että osaan treenatakin sitä suht oikein. Se ei ole itselleni ollut lainkaan helppoa, siis aktivoida sitä oikein. Tästä on suunta edelleen ylös päin :D

Se ei ole itselleni ollut lainkaan helppoa, siis aktivoida sitä oikein. Tästä on suunta edelleen ylös päin :D

Se perseen aktivoiminen vaatii kyllä harjoittelua. Itsekkin olen vasta nyt viime aikoina alkanut pikku hiljaa hiffata miten saa kunnolla tuntumaan perspuolessa, kiitos lihastohtorin mielenkiintoisien juttujen. :D

Se perseen aktivoiminen vaatii kyllä harjoittelua. Itsekkin olen vasta nyt viime aikoina alkanut pikku hiljaa hiffata miten saa kunnolla tuntumaan perspuolessa, kiitos lihastohtorin mielenkiintoisien juttujen. :D

Jos olet aloittelija niin kovat perusliikkeet on niitä parhaita.

Sitten kun olet treenannut jonkin aikaa, kannattaa valikoida liikkeet tarkoin oman kropan vasteen mukaisesti. Itelläni alakropan treeni on lisännyt senttejä reisiin ja vienyt pakaroista painon pysyessä samassa. Eli mulla monet liikkeet menee dominoiville etureisille (etu- ja takakyykky, askelkyykyt), ja pakarat eivät tee työtä tarpeeksi, tämä ei tietysti tarkoita sitä, että sinulla niin kävisi. Luin TH-valmennuksen sivuilta, että naisilla etureisidominanssi on yleistä... nyt teen mm. hip thrustia, yhden jalan bulgarialaista, pakarapotkuja, suorin jaloin maastaveto (takareisille), jalkojen loitonnusta. Eli nyt treenissä osa liikkeistä on ns. piperrystä, siksi etten halua etureisiin massaa lisää. Ja miinuskaloreilla voi olla vaikeaa muokata takamusta, kai se vaatii ainakin kulutuksen verran kaloreita.

Mulla on onnlut persaus eniten hellänä sellaisen treenin jälkeen, että ensin syvää kyykkyä smithissä jalkaterät ja polvet suht sivuille ja heti perään jalkaprässiä jalat leveässä asennossa. Uupumukseen asti. Ajattelin katsoa, mihin nuo liikket riittävät nyt, kun niissä on tekniikka tarkistettu ja tuntuu oikeassa paikassa.

Lähtökohta on siis on ollut surkea latta. Toissapäivänäkö se oli, kun huomasin pyllyni tuntuvan jotenkin oudolta - entistä isommalta! Kattoo sitten huomaako miten kuvista, kun niitä taas loppukuusta otetaan...

Tuon viimeisen kuvan takapuoli on niin iso, että epäilen, että siellä saattaa olla implantit. Vaikkei olisikaan, niin tuollaista takapuolta ei vain treenaamalla saa, vaan kuvan naisella selvästi rasva kertyy juuri pakaroihin suuressa määrin, tehden pyllystä noin ison. Jos geeneissä ei tällaista rasvan kertymistaipumusta ole, ei sellaista saakaan aikaan. Suomalaisilla naisilla tuollainen vartalomalli on erittäin harvinainen.

On oikeastaan täysin turhaa katsella muiden pyllyjä asenteella että mulle kanssa tollanen. Peput ovat yksilöllisiä. Oman kehityksen seuraaminen valokuvin taas kannattaa aina. Tai ainakin mua motivoi pirusti.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä olen nyt joutunut vähän mietiskelemään myös näitä pepputreenejä kun tuntuu että rasvoja hävittäessä lähtee sitä aika helposti myös tuolta takapuolesta.. Eli pakko saada treenejä kohdistettua paremmin pakaroihin. Etenkin kun en halua etureisiin enää kauheasti kokoa, omasta mielestäni takareidetkin on aivan riittävät.. valmentaja taas eri mieltä, mutta hän onkin kehonrakentaja. Eilen siis aloin keskittymään todella kyykyissä ja takapotkuissa siihen, että oikeat lihakset työskentelisi. Nyt siis menee muutama treeni taas paneutuessa tekniikkaan tarkemmin. Muuten joutunee keväällä toteamaan että perse on kadonnut. Tällä hetkellä tilanne on vielä hyvä ja olen takapuoleeni tyytyväinen ja siitä saanutkin paljon kehuja.

gluteuksen ja loitontajien aktivointia lämppään: clamseja kuminauhalla, monsterwalkia kuminauhalla, yhden jalan glute bridea ym tommosta. sitten vaan syväkyykkyä harjoittelemaan. ja kyykätä pitää sitten se useampi kertaa viikossa hyödyntäen eri sarja/toisto pituuksia. hip thrustit ja ghr taikka selänojennus apuliikkeeksi ja vetopäivään sumoa ja maljakyykkyä apuliikkeeksi. sillä se on kasvanut :D

^Hyviä vinkkejä, mä tein takamusprojektissa ensin pohjia 1-jakoisella pari kk esim. askelkyykkyä, sumomavee ja taljapotkua. Sitten kyykyt mukaan leveänä + eristäviä kuminauha jne juttuja toisena päivä. Taustalla siis voimakas etureisidominanssi ja tällä homma saatiin reilaan ja takamus kasvamaan pikaista vauhtia.

Suositut

Back
Ylös Bottom