Pepsi maxin ja muiden light limujen vaikutus kiinteyttäessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tontzai
  • Aloitettu Aloitettu
Aspartaami lihottaa:

Ironista kyllä, laihduttajien suosima kevyen linjan makeuttaja lisää sokerin ja hiilihydraattien himoa (prof.R.Wurtman, Massachusetts Institute of Technology; Wurtman on tutkinut aspartaamin vaikutuksia aivojen biokemiaan). Aspartaami on addiktoiva aine, siitä tulee riippuvaiseksi. Aspartaamin hajoamistuote formaldehydi varastoituu rasvasoluihin, etenkin lantion ja reisien alueelle. Tri Roberts kertoo potilaista, jotka ovat laihtuneet huomattavasti sen jälkeen, kun ovat lakanneet käyttämästä aspartaamia.

(http://www.elinahytonen.fi/2011/02/aspartaami/)

Ei tietenkään suoraan crommedille, koska ei ole hänen sormistaan nuo lainaukset, mutta 2 juttua:

1. Himo ei lihota, vaan sen tyydyttäminen. Syyn himoon voi poistaa, mutta on mielestäni vitun älytöntä sanoa syömisen syyn lihottavan. Samalla lailla voidaan sanoa, että pitkä päivä töissä lihottaa, kun tekee mieli vajota sohvan pohjalle suklaalevyn kanssa.

2. Ja aspartaamia oli limsoissa kuinka paljon, useampi sata milligrammaa litrassa? Kokonaisia grammoja? Kyllä mä voi sen verran läskiä ottaa jos oikein tekee light-limsaa mieli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Himo ei lihota, vaan sen tyydyttäminen. Syyn himoon voi poistaa, mutta on mielestäni vitun älytöntä sanoa syömisen syyn lihottavan. Samalla lailla voidaan sanoa, että pitkä päivä töissä lihottaa, kun tekee mieli vajota sohvan pohjalle suklaalevyn kanssa.

Tää tulee joka tutkimuksessa mitä kaikki täysinoppineet kusipäät tekevät viisauksissaan. Tuo on niin saatanan järjetöntä paskaa, ettei tuo kuulu minkäänlaiseen keskusteluun mukaan. Tottakai, jos perusTarja alkaa vetämään himoissaan pullaa niin tottakai se lihoo. Paskempi homma sille.

sen ainaki voin sanoa että aspartaami ei nosta verensokeria ku itsellä on sokeritauti ja käytän aspartaamia jonku verran..

Light colien luulisi jossain määrin poistavan nestettä, sillä nehän sisältävät kofeiinia, joka toimii diureettina. Itsellä ainakin cocista juodessa jano ei sammu koskaan ja neste virtaa kehon läpi salaman nopeasti...

Light colien luulisi jossain määrin poistavan nestettä, sillä nehän sisältävät kofeiinia, joka toimii diureettina. Itsellä ainakin cocista juodessa jano ei sammu koskaan ja neste virtaa kehon läpi salaman nopeasti...

Kokis ei vissiin sisällä sitä kofeiinia, ku iha himppusen verran aromin takia. Ei voi puhua mun mielestä piristävästä, tai muista vaikutuksista.

Ainahan veressä sokeria on. Teoriassahan insuliini voisi vetää sitä verestä soluihin, verensokeri laskisi, tulisi nälkä, ja sitten tulisi syötyä. Käytännössä ei tiettävästi tällaista ole havaittu.

Jos toimisi noin niin olisi ihan hyvä tuote. Kesken päivän voisi lähteä ns. aamulenkille kun saisi verensokerit pudotettua alas.

Mä ymmärsin että noi makeutusaineet on vastaavia kuin sokeri mutta niin paljon makeampia että tarvitaan vain murto-osa?

Jos toimisi noin niin olisi ihan hyvä tuote. Kesken päivän voisi lähteä ns. aamulenkille kun saisi verensokerit pudotettua alas.

Mä ymmärsin että noi makeutusaineet on vastaavia kuin sokeri mutta niin paljon makeampia että tarvitaan vain murto-osa?

Joo, aspartaamissa on tosiaan energiaa likimain yhtä paljon kuin sokerissa. Wikipedian mukaan se on satoja kertoja sokeria makeampaa, eli siis käytännön kannalta se on kaloritonta.

Mutta miksi haluaisi lenkille alhaisella verensokerilla? Kivempi se on lenkkeillä glykogeenit tyhjäksi ja antaa sitten levossa kropan polttaa rasvaa.

Kokis ei vissiin sisällä sitä kofeiinia, ku iha himppusen verran aromin takia. Ei voi puhua mun mielestä piristävästä, tai muista vaikutuksista.

Tölkillisessä cocacolaa on 32mg kofeiinia joka vastaa desilitraa energiajuomaa. Kyllä sitä ihan riittävästi on. Sokeri piristää myös.

Mä luin pakkikselta et 20 prosentilla ihmisistä aspartaami aiheuttaa insuliinin eritystä ja lopuilla se ei vaikuta. Itse juon huoletta kevytlimuja, koska en oo huomannu väsymystä tai hiilarinhimoja tulevan:)

Paskapuhetta sanon minä! ja olen siitä 110%! Olen 1-Tyypin diabeetikko ja juonut ikäni sokerittomia light limuja jotka eivät todellakaan nosta sokeriavoja!
Makeutusaineet nostavat paljon nautittinu verensokeri ihan samallalailla, kuin tavallinen sokeri. Näin taas lisää insuliinin eritystä..

Ite oon monena vuotena ollu dieetillä ja silloin on ajoittain tullut juotua normaalia enemmän limukkaa ja itellä ainakin lisää näläntunnetta selvästi. Siitä syystä jossain oon jossain vaiheessa jättänyt kokonaan pois limukan kun kyllästyn "turhaan" näläntunteeseen.

Mulla ainakin pepsi max viel makeannälän pois.

Pepsi max sisältää 120mg/l kofeiinia joten ei se mikään pelkkä mauste enää ole.

Eikös se olis dietillä palautusjuomassa ihan optimaalinen juttu, että makeutusaineella saadaan insuliinia erittymään ilman tajuttomia hiilarimääriä? Siis nollahiilarit ja silti insuliinia tunkemaan aminohapot lihassoluihin?

Eikös se olis dietillä palautusjuomassa ihan optimaalinen juttu, että makeutusaineella saadaan insuliinia erittymään ilman tajuttomia hiilarimääriä? Siis nollahiilarit ja silti insuliinia tunkemaan aminohapot lihassoluihin?

1. Proteiini erittää insuliinia.

2. Treenin jälkeen keho 'imee' aminohappoja muutenkin paljon tehokkaammin lihassoluihin.

Muistaakseni puolessa litrassa on kofeiinia saman verran kuin kupillisessa kahvia, joten ei sitä ihan vähänkään ole. Itse en juo Cola-juomia iltaisin, koska muuten ei meinaa uni tulla.

Kun on kunnon dieetillä ja kiskaisee pari päivää pepsi maxia niin huomaa miten vituiksi voi mennä. En tiedä mistä johtuu mutta mulla dieettilimut tuhoaa laihikset täydellisesti. Kalorit on tasan samaa kauraa koko ajan. Digitaalisella vaa'alla mittaan.

Elikkä kumpaako sitä nyt kannattaisi juoda, Pepsi maxia vai normaalia? :D

Muistaakseni puolessa litrassa on kofeiinia saman verran kuin kupillisessa kahvia, joten ei sitä ihan vähänkään ole. Itse en juo Cola-juomia iltaisin, koska muuten ei meinaa uni tulla.

Nus Nus. Seuraavat tuotteet sisältävät saman määrän (noin 100 mg) kofeiinia: 1,25 dl suodatinkahvia, 1 litra kolajuomaa.

Nus Nus. Seuraavat tuotteet sisältävät saman määrän (noin 100 mg) kofeiinia: 1,25 dl suodatinkahvia, 1 litra kolajuomaa.

Muuten olen aina miettinyt tuleeko 200mg kofeiinia 1,25dl suodatinkahvista jos laittaa tuplasatsit jauhoa? Mulla on tuntuma ettei tule koska vesimäärä ei valu koko sen jauhomäärän läpi. Pikakahvi vois olla eri juttu siis semmonen missä laitetaan kuppiin suoraan ne jauhot? Vai miten on?

Ok, no sitten sitä on vähemmän kuin muistin. Ei varmaan pari desiä päivässä pitäisi sitten vaikuttaa juurikaan nukahtamiseen tai dieettiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom