Peppuongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crystal
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Milläs konstilla tuonne pepun ulkosivuille sais lisää massaa? Mulla on siellä sellaset niinku kuopat, en tykkää yhtään. Onko sinne jotain eristäviä liikkeitä? Loitontajat taljassa tai laitteessa, osuuko? Kyykkäily ja sjmv ei tunnu sinne tuovan tulosta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kauan oot kyykkäilly ja tehny sjmv:a, jos ne ei kerran tuota tulosta? Eipä siinä kait muuta kun vähentää laardia perästä ja tehdä liikkeitä jotka osuu pakaraan.

Milläs konstilla tuonne pepun ulkosivuille sais lisää massaa? Mulla on siellä sellaset niinku kuopat, en tykkää yhtään. Onko sinne jotain eristäviä liikkeitä? Loitontajat taljassa tai laitteessa, osuuko? Kyykkäily ja sjmv ei tunnu sinne tuovan tulosta.

Siis ne kuopathan on HYVÄ homma, niistä pääsee eroon hankkimalla lisää pehmusteita peppuun mutta sitä tuskin oikeasti haluat, vai? Vähän ku ei haluais että sixpack erottuu vaan haluaisi tasaisen pallomahan... Ei pahalla. :)

No mäkin vähän ihmettelin tätä kysymystä, koska munkin mielestä ne kuopat on hyvä juttu ja pidän kyllä itse omistani. Pepusta, sen reenaamisesta ja näistä kuopistakin (muistaakseni) on täällä keskusteltu aikaisemminkin, joten kannattaa kaivella pikkuisen tuolta kauempaa.

Kauan oot kyykkäilly ja tehny sjmv:a, jos ne ei kerran tuota tulosta? Eipä siinä kait muuta kun vähentää laardia perästä ja tehdä liikkeitä jotka osuu pakaraan.

Lähemmäs neljä vuotta... Ja sitä laardia ei kyllä ole mistä vähentää ;)

Joo tiiän kyllä että noi kuopat on tavallaan ihan siisti juttu, siis että niistä näkyy että treenattu on, mutta musta mun takapuoli on liian poikamainen :( Kyykyt tuntuu tuovan takapuoleen pyöreyttä sivusta katottuna, mutta tahtosin sinne myös LEVEYTTÄ :D Jos lihon niin läski menee reisiin, joten sekään ei oo ratkasu...enkä lihoa kyllä haluakaan. Mutta treenillä ei siis mitään tehtävissä?

Crystal, iso pakaralihas eli gluteus maximus ei kasva leveyttä, vaan ainoastaan suoraan taaksepäin. Sen sijaan keskimmäisen pakaralihaksen eli gluteus mediuksen kovalla treenillä saattaisit jonkinlaista tulosta saada aikaan, mutten sitten tiedä, onko yyberkova reisiloitonnusten tekeminen yleisen lihastasapainon kannalta kovinkaan järkevää.

Gluteus Maximus
Gluteus Medius

Crystal, iso pakaralihas eli gluteus maximus ei kasva leveyttä, vaan ainoastaan suoraan taaksepäin. Sen sijaan keskimmäisen pakaralihaksen eli gluteus mediuksen kovalla treenillä saattaisit jonkinlaista tulosta saada aikaan, mutten sitten tiedä, onko yyberkova reisiloitonnusten tekeminen yleisen lihastasapainon kannalta kovinkaan järkevää.

Täällä nyt yks tytsy meni kysymysmerkiks... Eli mitä on yleinen lihastasapaino? Ja miks gluteus mediuksen kasvattaminen ois pois tasapainosta?

Aikkuli, tarkoitin sitä, että tuo gluteus medius on varsin pieni lihas, ja jos sen treenaa "ylivahvaksi" esim. vastavaikuttajaansa reidenlähentäjäänsä nähden, voi siitä seurata esim. jalan virheasento kävellessä, mikä taas saattaa johtaa monenmoisiin vammoihin ja kiputiloihin.

Pointti oli siis se, että mielestäni ei pitäisi ylikorostaa minkään lihaksen/lihasryhmän treenausta, vaan treenata mahdollisimman tasapainoisesti ja tasapuolisesti koko kroppaa.

Gilly oikeessa.. loitontaja tehoo.. mulla oli ennen pylly johon ei kertyny rasvaa eikä lihaksia(joka johtui kuitenkin liian vähistä eväistä) mutta kolmiomainen hyppyri on ollu syntymästä saakka ja posket klommolla.. nykyään muistelen kaiholla klommoposkiani:D .. ei vaisinkaan.Pyöreempi pylly on :haart: etenkin jos se on lihasta.Tsemppiä pepputreeniin !!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Gilly oikeessa.. loitontaja tehoo.. mulla oli ennen pylly johon ei kertyny rasvaa eikä lihaksia(joka johtui kuitenkin liian vähistä eväistä) mutta kolmiomainen hyppyri on ollu syntymästä saakka ja posket klommolla.. nykyään muistelen kaiholla klommoposkiani:D .. ei vaisinkaan.Pyöreempi pylly on :haart: etenkin jos se on lihasta.Tsemppiä pepputreeniin !!!

Minkä pitusilla sarjoilla oot saanut tulosta? Teetkö loitontajat laitteessa vai taljassa? Muutenki voisit kertoa minkälainen sun peppu/jalkatreeni on niin voin vähän vertailla :) Teetkö eka ns. massaliikkeet kuten kyykyn ja prässin ja treenin loppuun nuo loitontajat vai mitenkä?

Mulle tuli myös sellanen kysymys tästä mieleen, että teettekö mimmit yleensä lähentäjiä ja loitontajia ollenkaan? Miksi/miksi ette?

Mulle tuli myös sellanen kysymys tästä mieleen, että teettekö mimmit yleensä lähentäjiä ja loitontajia ollenkaan? Miksi/miksi ette?

En ikinä (paitsi joskus lämmittelyksi ennen kovia maastanostotreenejä, koska nostan leveällä jalka-asennolla). En tee näitä hilavitkutuksia siksi, että minulla voimailijana niistä ei ole mitään hyötyä - tosin en kyllä tehnyt niitä silloinkaan, kun vielä kehotyyliin treenasin, koska jos treenaa reidet muuten monipuolisesti ja kyykkää vapailla painoilla/vetää maasta varsinkin sumotyylillä, treenautuvat lähentäjät ja loitontajat siinä sivussa jo ihan tarpeeksi. Kuten todettua, varsinkin pienistä lihaksista on kuitenkin kyse.

Punakylkirastas, täältä löytyy (kelaa sivua alaspäin, kohtaa Diva/Sumo style): http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=116

Gluteus Maximus
Gluteus Medius

Eiks toi medius just muodosta ne kuopat? Eli kun tiukka lihaksikas peppu, siinä medius pitää tavallaan sitä "koossa"... Ettei se leviä...

Zone-sarja -42%

Joskus teen loitontajia, jos siltä tuntuu. Painoa siis lähes koko pakka ja sitten väännetään. Saa mukavan poltteen peppuun vielä kovan kyykkytreenin päätteeksi.

Viimeksi tein lähinnä siksi, että pohkeet eivät kestäneet askelkyykkysarjoja loppuun asti (niin no, painoa olisi tietysti voinut vähentää, mutta kun ei..;) ), joten homma jäi kesken ja siirryin loitontajiin.

Lähentäjiä ja loitontajia treenailen toisinaan lämmittelynä ja joskus taas treenin lopuksi. Mitään pääliikkeiden roolia noilla ei mun treenissä tosiaankaan ole, ja kohtahan niissä laitteissa loppuu jo pakatkin kesken :lol2:. Vähän ehkä huvikseni mä niillä vemputtelen, mutta toki niin, että sisä- ja ulkoreisissä sitten myös tuntuu.

Latest posts

Back
Ylös Bottom