Penkkitulos pitkään samana!

Ajattelin kysästä täältä, että mistähän voisi johtua, kun penkkitulos (100kg) on ollu jo n. 5kk samana, ja tuntuu että sekään ei enää ole helppoa nostaa...
Ohjelmani on tällainen:

ma: rinta, ojentajat
ti: jalat
to: ranteet, epäkkäät, olkapäät
pe: selkä, hauis

Tuo on ihan hyvin toiminut mulla, ja kaikki muu taitaakin olla noussut paitsi tuo penkki aina samana :rolleyes:
Treeni on ollut aika kovaa rinnalle ja penkkiä on tullut tehtyä joka kerta rintapäivänä.
Onko kellään mitään neuvoja? :evil:

nostelija sanoi:
Ajattelin kysästä täältä, että mistähän voisi johtua, kun penkkitulos (100kg) on ollu jo n. 5kk samana, ja tuntuu että sekään ei enää ole helppoa nostaa...
Ohjelmani on tällainen:

Tuo on ihan hyvin toiminut mulla, ja kaikki muu taitaakin olla noussut paitsi tuo penkki aina samana :rolleyes:
Treeni on ollut aika kovaa rinnalle ja penkkiä on tullut tehtyä joka kerta rintapäivänä.

Yks neuvo vois olla miken 2x6 -systeemi. Usein treenataan liikaa penkkiä/liian lujaa, itsekkin olen sen virheen tehnyt. Nykyään teen 2x6 tyylillä ja tulosta tulee paremmin kuin ennen. Ojentajat ovat yleensä heikko kohta penkissä..

nostelija sanoi:
Ohjelmani on tällainen:

Täällä näkee jatkuvasti tätä, treenijakoa sanotaan treeniohjelmaksi. Treenijako on aika helvetin kaukana treeniohjelmasta. Eihän siinä kerrota treenistä mitään, paitsi mitä lihasryhmiä minäkin päivänä kuritetaan.

Ehdotan, että heität ojentajat eri päivälle rinnan kanssa ja teet niille kovaa kapeaa penkkiä. Esim. just tolla 2x6 systeemillä. (En tosin tiedä onko sulla ojentajat just se heikko kohta penkissä).

EDIT. Ja hyvä pointti twinlabilta, että ei sitä penkkiä kannata joka treenissä vääntää viittä sarjaa (en tosin edelleenkään tiedä teetkö näin). Usein vain näkee kuinka jengi just treenaa penkkiä liikaa. Eiköhän Miken 2x6 tuoi myös sinullekin tulosta kunhan ruokailu ja lepo on kunnossa.

twinlab sanoi:
Ojentajat ovat yleensä heikko kohta penkissä..
Minusta ojentajat ovat yleensä juuri se vähiten heikko kohta. :)
Harvemmin ne RAW-nostot siitä loppuojennuksesta jää kiinni vaan jos tanko nousee sen ekat 10-15 senttiä niin sitten tulee loputkin.

Pecman sanoi:
Minusta ojentajat ovat yleensä juuri se vähiten heikko kohta. :)
Harvemmin ne RAW-nostot siitä loppuojennuksesta jää kiinni vaan jos tanko nousee sen ekat 10-15 senttiä niin sitten tulee loputkin.

Jaa, enpä tiedä miten harvinaista tuo on. Itsellä jumittuu raw-penkki reilusti yli puolenvälin, about 15cm lukituksesta. Siinä sitten tappelee monta sekunttia ja tanko vaan pysyy paikallaan eikä liiku mihinkään.

Pecman sanoi:
jos tanko nousee sen ekat 10-15 senttiä niin sitten tulee loputkin.

Mulla nousee melkein poikkeuksetta maksimeissa kevyesti 10-15 senttiä rinnasta, mutta sitten alkaakin vääntäminen. Ehkä hieman yleistin, mutta monilla ainakin meidän salilla menee näin :)

No onpa täällä harvinaista porukkaa, kyllä se yleisin mihin ne painot jää rawina on juuri tuo n,15cm irti rinnasta :)(tai siis mitä minä oon nähnyt). Yleensä kun näkee että jää loppuojennuksesta kiinni on kyseessä sarja, ei siis maksimi.

twinlab sanoi:
Mulla nousee melkein poikkeuksetta maksimeissa kevyesti 10-15 senttiä rinnasta, mutta sitten alkaakin vääntäminen. Ehkä hieman yleistin, mutta monilla ainakin meidän salilla menee näin :)

Yksilöllistähän toi tosiaan on ja riippuu paljon oteleveydestäkin. Kapealta tehdessä itselläkin on tiukinta aina puolenvälin yläpuolella, mutta vahvimmalla oteleveydellä (keskarit merkeissä) heikoin kohta on n.5-10cm rinnasta.

Vielä alkuperäiseen kysymykseen palatakseni: Penkin jumitus voi johtua ihan jo siitä, että vedät liian tiukkoja sarjoja joka kerta. Kokeile vähentää hiukan rautaa vaikka pariksi viikoksi ja jättää vähän varaa sarjoihin niin pitäs lähteä penkki uuteen nousuun.

nostelija sanoi:
Ohjelmani on tällainen:

Lue tämä lause ja makustele sitä sitten mielessäsi:
'Samalla treenillä saa samat tulokset'

Vaihda ohjelmaa, mikä se nyt onkin. Ota mallia esim Miken 2*6:sta tai 5*5'sta. Älä vedä treenejä hapoille. Pidä liikkeiden ja sarjojen määrä kohtuullisena. Syö paljon. Lepää. Ja penkkitulos nousee tekemällä penkkipunnerrusta.

Angel of Death sanoi:
Ehdotan, että heität ojentajat eri päivälle rinnan kanssa ja teet niille kovaa kapeaa penkkiä. Esim. just tolla 2x6 systeemillä. (En tosin tiedä onko sulla ojentajat just se heikko kohta penkissä).

EDIT. Ja hyvä pointti twinlabilta, että ei sitä penkkiä kannata joka treenissä vääntää viittä sarjaa (en tosin edelleenkään tiedä teetkö näin). Usein vain näkee kuinka jengi just treenaa penkkiä liikaa. Eiköhän Miken 2x6 tuoi myös sinullekin tulosta kunhan ruokailu ja lepo on kunnossa.

Samat vinkin meinasin heittää itsekin, eli jos menet nelijakosella, niin muuta sitä näin:

1. rinta, hauis (forkut)
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä (epäkkäät)

Ja penkissä rintapäivänä 2x6 ja sama ojentajissa kapeassa penkissä.

menee vähän offtopicics mut: jos 15 oot ja penkki ykkönen on 100kg nii respektii heruu kyl täält suunnast,itte oon 16 ja uupuu jonku verran vielä sadast,en tosin oo harjoitellut aktiivisesti kun vuoden.aikasemmista posteista saat varmaan apua.toivottavasti se sun tulos nousee pikkuhiljaa vielä.

_Maukka_ sanoi:
Mitäs tohon sun rintatreeniin kuuluu? Entä ojentajille?
Yleensä on tullut tehtyä samat laitteet läpi, eli: pec deck, ristitalja tai vinopenkki ja penkki.

Sarjoja yleensä 3 ja toistot 8-10

Ja ojentajille taljassa, ja narulla vaihdellen 3 sarjaa

penkkituloksesi lähtee nousuun harjoittelua syklittämällä. yleensä suurin tasanteiden aiheuttaja on monotoninen treenaus. yksinkertaisimmillaan syklitys voisi mennä kuukauden jaksoissa näin:
1.kk: 2-3*8-10
2.kk: 2-3*5-8
3.kk: 3-5*1-4
tämä ei siis oo varsinainen voimatreenisyklittely, vaan panostaa enempi bodailuun.

nostelija sanoi:
Yleensä on tullut tehtyä samat laitteet läpi, eli: pec deck, ristitalja tai vinopenkki ja penkki.

Sarjoja yleensä 3 ja toistot 8-10

Ja ojentajille taljassa, ja narulla vaihdellen 3 sarjaa

Jep. Penkkitreeni ekaks, esim Miken 2x6 :rock: tai jokin muu vastaava. Sit 3x10-8 vinopenkki. Sitten 1-2kpl noita rantabulevardiliikkeitä, esim. flyesit maaten ja ristitalja. 2 settiä kumpaakin.

Ojentajille ois ehkä hyvä saada hieman enemmän kuormitusta, ehkä? Lattiapenaa tai ranskalaista punnerrusta, sitten taljasäätöjä pari settiä.

Korjatkoon ne jotka paremmin tietää, omalla kohdallani tuollainen toimii.

Edittiä, jto tietää, lue toi yläpuolinen mieluummin kun tämä mun posti :worship:

Back
Ylös Bottom