penkkiskaba

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Taas tulee penkkipunnerrukseen liittyvää asiaa...en oikein searchilla löytänyt haluamaani tietoa! ja täällä kun on kovia penkkimiehiä jotka takuulla osaavat auttaa...

Lyötiin kaverinkaa leikkimielinen veto kummalla nousee ekana penkiltä 150 kg ja natuna reenataan molemmat...ainoastaan ravintolisät ovat tottakai käytössä!!

Vähän tietoja meikäläisestä apuja varten:

-reenailen massahakuisesti nelipäiväisellä jaolla:

ma: kädet, niska, vatsat
ti: jalat
ke: lepo / palauttavaa aeroobista
to: rinta, olkapäät
pe: selkä, kyljet
la:aeroobista jos on aikaa
su: lepo

ja reeni on massahakuista, toistoja 8-12, painoa on n. 81 kg ja pituutta 175, penkkimaksimi on jotain 125-130... 110 kg:lla oon saanut 7 toistoa...

en nyt halua mitään pelkkää rintaa ruveta reenaamaan, mutta jos rinnan ottaa kerran viikossa, minkälainen ohjelma ois paras tätä 150 kg tavotetta varten??? onko tämänhetkinen jako hyvä?? kaikenlaisia perusteltuja vinkkejä ja kokemuksia otan vastaan mielelläni!! reenaillu oon n. 2,5 v säännöllisesti ja sitä ennen satunnaisesti...olkapään kiertäjäkalvosimen kanssa on ollu vähän ongelmia, enkä ole tästä syystä paljoo maksimeita kokeillu, mutta kalvosintahan voi myös harjottaa?!?!

niin ja viime vl sain kämmenluuhun hiusmurtuman...et tuli pakollinen 3 viikon paussi...mutta nyt on aikaa hioa taktiikkaa...:evil:

En kyllä tiedä paljoa ohjelmista, mutta mitä jos kokeilisit venäläistä penkkiohjelmaa? Searchilla löytyy.

Originally posted by timba79
ma: kädet, niska, vatsat
to: rinta, olkapäät

Jakoosi saa sovitettua penkkitreenin vallan hyvin. Esim. torstaina penkki ja rintaa muuten, maanantaina vaikka kapea penkki ja ojentajia. Mm. tässä threadissa on penkkiohjelmia käyty läpi. Jos massaa halajat niin Mike on 2x6-ohjelmallaan kasvattanut huomattavan lihasmassan vaikka voima lieneekin ollut ykköstavoite. Myös itselläni on hyviä kokemuksia Miken suosittelemasta 2x6-ohjelmasta.

Muista sitten nostaa tasaisesti painoosi ylöspäin, sillä kun paino nousee tulee helposti niitä lisäkiloja myös voimiin, vaikka vähän (tai vähän enemmänkin) läskiä tulisikin mukana. Ei se ulkonäkö vaan vedon voittaminen! :thumbs:

Originally posted by Small&Weak
Muista sitten nostaa tasaisesti painoosi ylöspäin, sillä kun paino nousee tulee helposti niitä lisäkiloja myös voimiin, vaikka vähän (tai vähän enemmänkin) läskiä tulisikin mukana. Ei se ulkonäkö vaan vedon voittaminen! :thumbs:

niinpä...ja pääseehän siitä läskistä eroon...:kippis1:

Re: Re: penkkiskaba

Originally posted by reiz
Jakoosi saa sovitettua penkkitreenin vallan hyvin. Esim. torstaina penkki ja rintaa muuten, maanantaina vaikka kapea penkki ja ojentajia. Mm. tässä threadissa on penkkiohjelmia käyty läpi. Jos massaa halajat niin Mike on 2x6-ohjelmallaan kasvattanut huomattavan lihasmassan vaikka voima lieneekin ollut ykköstavoite. Myös itselläni on hyviä kokemuksia Miken suosittelemasta 2x6-ohjelmasta.

Epäilen,että Mikellä on tuolloinkin ollut kyllä massa päätavoitteena...

Re: Re: Re: penkkiskaba

Originally posted by Olbe
Epäilen,että Mikellä on tuolloinkin ollut kyllä massa päätavoitteena...

Minä olen saanut hieman toisen käsityksen Miken viestejä lukiessa. Esim. Mike kuntoon 10 viikossa-threadissa Mike kertoo seuraavaa: "Jos sitä olisi panostanut kaiken aikaa huomattavasti paremmin esim ravintoon ja olisi treenannut bodityylisesti kokoajan, niin olisin varmasti paljonkin paremmassa kunnossa. Kisaaminen penkissä vei kuitenkin 4 vuotta ja sinä aikana tuli syötyäkin vähän huonosti."

Mutta Mikehän voi itse vastata niin saadaan asiaan selvyys. Kuitenkin on hankala kuvitella että kaveri kuka on yli 200kg ilman paitaa penkannut ei olisi treenannut voima päätavoitteenaan.

Do diin taas oppi tänäänkin uutta.Olen aina luullut,että Mike on aina ollut pihviin päin kallellaan.

Timba79 sanoi:
Lyötiin kaverinkaa leikkimielinen veto kummalla nousee ekana penkiltä 150 kg ja natuna reenataan molemmat...ainoastaan ravintolisät ovat tottakai käytössä!!

Nostetaan nyt tää ylös...

Missä vaiheessa meet Timba79?

twinlab sanoi:
Nostetaan nyt tää ylös...

Missä vaiheessa meet Timba79?

Kaverilta kiinnostus lopahti melko pian ja koko setti unohtui. Itse olenkin sitten siirtynyt ihan täysin bodailutreeniin ja ja jättänyt noi maksimit kokeilematta. Toisena syynä olkapään kiertäjäkalvosimen tulehtuminen juuri noihin aikoihin.

Mutta pitäsköhän muistuttaa kaveria siitä vedosta...sillä kun ei varmasti ole siihen mitään saumoja ennen minua! :D

"penkkimaksimi on jotain 125-130... 110 kg:lla oon saanut 7 toistoa..."

Jos 110 kg:lla tulee jo 7 toistoa niin eiköhän se penkki max. liiku aika lähellä 140 kiloa..

Lycanth sanoi:
En kyllä tiedä paljoa ohjelmista, mutta mitä jos kokeilisit venäläistä penkkiohjelmaa? Searchilla löytyy.
:offtopic:
Ihmettelenkin miksi mailiin tuli viestiä kun en tähän threadiin ollut kirjoittanut. Selvästi mennyt cookiet sekaisin. :) Eiku vattu tuohan on jo kirjoitettu 2003 eli voi sittenkin olla minä :jahas:

Ilecules sanoi:

Jos 110 kg:lla tulee jo 7 toistoa niin eiköhän se penkki max. liiku aika lähellä 140 kiloa..

130-140+ riippuen taustasta. Luultavasti 132.5kg jos treeni on ollut tyyliin 10toistoo per sarja.

..

Ilecules sanoi:

Mun mielestä sit taas olis toi max lähellä 130 eikä 140... mutta riippuu tietysti tapauksesta.... :thumbs:

Ilecules sanoi:

2x6 systeemillä on mennyt 2x6x115 ja 140 kiloa jäis todennäköisesti rinnalle jos lähtisin kokeilemaan. Ehkä jollakin hermotustreenillä vois saada kohtuu nopeatikin tuon. Mutta eipä oikein enää jaksa toi pena kiinnostaa niin paljon. Ja ennemmin pidän paikat kunnossa kun kikkailen maksimin kanssa. Katotaan jos sitä josus innostuu vielä...

Edit: ja toi 2x6 tulos on alkuvuodelta, nyt on hyvän aikaa tehty vinopenkki käsipainoilla ensimmäisenä liikkeenä rinnalle.

Back
Ylös Bottom