Penkkipunnerruksen tekniikka

Mites se nyt on, että kannattaako kynerpäitä "kiertää" sisäänpäin kohti kylkiä alaslaskun aikana?Itse lasken suoraan alas, mutta kaveri jolla +200 penkki sanoi, että kannattaa kiertää. Raw-penkkaus kiinnostaa enemmän.
Toisena kysymyksenä on pään nouseminen penkistä, onko sillä väliä?

Kehäkettu sanoi:
Mites se nyt on, että kannattaako kynerpäitä "kiertää" sisäänpäin kohti kylkiä alaslaskun aikana?Itse lasken suoraan alas, mutta kaveri jolla +200 penkki sanoi, että kannattaa kiertää. Raw-penkkaus kiinnostaa enemmän.
Toisena kysymyksenä on pään nouseminen penkistä, onko sillä väliä?

Jos haluat reenata rintaa, laske suoraan. Jos haluat nostaa maksimiin, kierrä. Jos lasket suoraan, kannattaa käyttää pienempiä painoja, koska liike rikkoo helposti olkapäät.

Ite en usko että pään nostaminen vaikuttaisi. Itse pidän kaalen penkissä ja ei ole tuntunut että sitä nostaa tarvisi.

KeskiNormaali sanoi:
Jotkut nostavat päätään paidalla penkatessaan jotta tietävät että tanko on rinnalla. Ei siitä vissiin mitään kummempaa hyötyä ole.
Mä oon kuullu, että tolla pään nostamisella toiset saa paremmin selkää käyttöön nostossa. Itellä ei oo kyllä tullu pieneen mieleenkään nostaa päätä penkatessa, mutta ehkäpä joku muu osaa valaista asiaa, jos tossa jotain perää on...

usein käy sillai päätä nostellessa, että yläselän tuki pettää. olipahan joskus (ei kai enää?) säännöissäkin pykälä, ettei nostella saa.

ipf:n säännöt kielsi ennen pään nostamisen penkkipunnerruskisoissa, voimanostokisoissa oli sallittu.nykyään saa nostaa. Toiset nostaa sitä kupolia sen takia että paita on niin jäykkä että sillä saadaan joustettua sitä nostoa ja muutettua sen verran asentoa että saa romut rintaan..vaati harjoittelua että onnisttuu silleen ettei tuu kömmähdyksiä..

Back
Ylös Bottom