Penkkipaidat

Ajattelin itse hommata kyseistä paidan. Olen 16 vuotias ja 180cm / 72kg. Mistä pystyy hankkimaan näitä paitoja, ja minkä hintaisia nuo suurinpiirtein ovat?
Jos joku paidan omistava osaisi neuvoa, niin olisin kiitollinen.
Penkki on tällä hetkellä reilu 90kg, paljon olisi mahdollista olettaa paidan nostavan tulostani? Ja jos on jotain hyviä/laadukkaita merkkejä, niin kertokaa ihmeessä..

Ja vielä tähän samaan osioon haluisin kysyä otteen leveydestä penkissä? Itse saan hieman kapeammalla helpommin nostettua, mutta kannattaako pidemmän päälle alkaa käyttämään leveää otetta..?
Lauri.

sakkelta niitä paitoja saa ainakin ostettua ja myös metalin sivuilta
ja hintahaarukkaa löytyy aina 60:stä 250 euroon asti.
tuloksen nousemista ei oikein voi ennustaa, ehkä joku 10-20 kg riippuen paidasta ja miten sitä opit käyttämään.

Kannattaako paitaa vielä tuossa vaiheessa ostaa kun tavoitteena tuntuu olevan vain oman tuloksen parantaminen keinotekoisesti? Perusvoimaa vaan hinklaileen tuolla voimatasolla.

Ei ole hajuakaan että kuka tämä sakke, tai metal on..? :S Voisitko pistää jonkun linkin?

Neutraalilla oli ihan hyvä näkökulma, mutta olen ajatellut hankkia paidan kuitenkin, niin on aivan turha tulla tuommoisia kommentteja kertomaan.

-Largo- sanoi:
Ei ole hajuakaan että kuka tämä sakke, tai metal on..? :S Voisitko pistää jonkun linkin?

Neutraalilla oli ihan hyvä näkökulma, mutta olen ajatellut hankkia paidan kuitenkin, niin on aivan turha tulla tuommoisia kommentteja kertomaan.

Jos et meinaa kisata, niin aivan turha sitä on hommatakaan.

Niin onko kyseessä kaveri joka haluaa nostaa runkkupenkillä satakiloa, jotta kaverien nenut punottais kateudesta? Jos niin jätä paita myöhempään ajankohtaan vaan suosiolla. Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta pieni kritiikki on kai paikallaan. Saken sivuille ei saa linkkejä täällä pistää, mutta googlesta varmasti löydät sivun kun vain hieman vaivaudut etsimään.. En itse usko että saat tuossa vaiheessa kovinkaan montaa kiloa irti paidasta, voin toki olla väärässäkin, mutta siltä tuon sinun kirjoituksesi perusteella tuntuu. Kyllä se tulos nousee ilman paitaakin, järkevällä treenillä pääsee pitkälle ilman varusteitakin. Lisäks oot aika nuori ja pituutesi nähden aika kevyt, onko järkeä ostaa 100-150e paita nyt jos vuoden päästä et siihen enää mahdu, tokihan näitä voi koittaa jälkeenpäin myydä mutta omiaan ei koskaan takaisin saa. Jos nyt kuitenkin paidan ostat niin ota asioista hieman selvää ennenkuin menet paidan tilaamaan. Seikkoja joita otat huomioon: missä liitossa hyväksytty paita ja suurinpiirtein paljonko pitää nostaa ennenkuin tulee tanko rintaan (kovin monella ja varsinkaan tiukalla paidalla ei alle satasen nostoja saa edes rintaan).

Kuinkas muuten noin keveillä painoilla voi paitaa käyttääkkään???Tää menee mulla vähän yli ymmärryksen, kun mulla on Titanin Nxg+ ja paita päästää 160kg n.10cm alaspäin telineiltä. 180 tulee nippa nappa rintaan, mutta SILTIKÄÄN EN PAIDASTA SAA HYÖTYÄ ,kun sen verran, että hirveimmän raw-salipenkkituloksen saan pysätyksellä rinnalta. Paidalla en oo kyllä nostanu ku muutaman kerran, mutta uskon saavani sen 20kg kisanostoon vrt. raw-kisanostoon....kun vaan harjottelee sitä nostamista sillä.

Penkkitulos noin 90 kiloa, ja kaveri haluaa ostaa paidan? Todella järkevän kuuloista touhua. Pyydä samantien kaverit tangon päihin nostamaan painon puolestasi, niin saat ainakin sata kiloa enemmän. Sitten vasta voitkin kehua koulussa.

Sitten kun tuloksesi on 50 kg enemmän, ala suunnittelemaan paidan hankkimista.

Totenkopf sanoi:
Penkkitulos noin 90 kiloa, ja kaveri haluaa ostaa paidan? Todella järkevän kuuloista touhua. Pyydä samantien kaverit tangon päihin nostamaan painon puolestasi, niin saat ainakin sata kiloa enemmän. Sitten vasta voitkin kehua koulussa.

Sitten kun tuloksesi on 50 kg enemmän, ala suunnittelemaan paidan hankkimista.

Mikäli meinaa kisata, niin sillä tuloksella ei ole mitään merkitystä koska sen paidan voi hommata.

samaa mieltä ku kraakku, elikkä kisamiehille paita peliin raudoista riippumatta. löysälläkin voi opetella pikkuhiljaa.

ellei kisaa, oon taas sitä mieltä, ettei sillä tee yhtään mitään, ennenku tulokset alkaa oleen kunnolla hakusessa raakana. noilla raudoilla et tee ku ittes naurettavaksi uikkari päällä. älä dissaa neutraalin mielipidettä. se on ihan oikeessa. paita on todella ok, mutta tossa vaiheessa hieman sama, jos alkais kiskoo satasen kyykkyyn polvisiteitä.

Niin, sitä tarkoitin, ja oletin, että Largo ei lähde kisaamaan tuolla tuloksella. Päättelin myös hänen tekstistään, että tarkoituksena olisi vain elvistellä kavereille isommalla rautamäärällä.

Et sanonut mihin tarvitset paitaa edes? Oman salituloksen parantamiseksi vai? Jos, niin älä tuhlaa rahojasi vielä siihen paitaan vaan osta niillä rahoilla vaikka lisäravinteita ja pusket sitä penkkiä ilman paitaa :thumbs: Myöhemmin toki ostat paidan jos on jotain kisa-juttua suunnitelmissa!

joo kyl ne rahat tosiaan menöö hukkaan jos ei aio kisata turha sitä on ruveta "lesoilun", takia hommaamaan niin kun monet on jo sanonu,ainahan se on parempi kova raw-penkki kun kova-paitapenkki,ite en oo ostanu vieläkään enkä ostakaan "lesoilun" takia.kannattaa miettiä!

älä laita linkkiä, mutta jos voimaharjoittelu on SE asia ja net pääte...luulis löytyvän :)

Mukava lukea palstaa kun 10 jätkää kirjottelee mut yks vastaa kysymykseen.. :D
Eiköhän se ole aivan oma-asia että koska sen paidan hankkii? Ei kai teille tule niin kovia omantunnontuskia, jos vain viittisitte kertoa?
Aluksi tuli mieleen että täähän vois olla hyväkin palsta, mutta samanlainen kun suurinosa..
Kiitokset kuitenkin niille jotka vaivautu auttaan. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom