Entäs jos se Itä-blokin toveri tekee kolme sarjaa alempana suuremman tuloksen, kuin ammattilaisissa kaikki konstit vinsseistä hydraulitunkkeihin käyttävä lifteri? Itä-blokkilainen kävisi kuitenkin antamassa puhtaan näytteen 2-3 kertaa vuodessa ja kaikki keinot käyttävä ammattilainen olisi hormonipöllyissa 24/7/365 . Eikö ero tule sitten harjoitussysteemeissä, vai onko se vertailu vieläkin epäreilua tuon ammattilaisen kannalta? Poor bastards...
Itse höpiset kokoajan miten paitanostajat ottavat runkkupenkkejä salilla ilman paitaa, mutta korokkeilta ja remmeillä vedetty tulos kelpaa kyllä kunhan suorittajana on itäblokkilainen. Asiaa! Sehän puhuu omaa kieltään puhtaasta urheilusta, kun harjoituskaudella WADAn ulottumissa vedetään enkkoja, mitkä kisassa eivät ole tulleet. Kertooko tuo mielestäsi enemmän ohjelmasta vai metodeista?
Aijaa, minä kun luulin WSB:n olevan paras paitanostoon keskittyvä klubi, ne kun nostavat pääasiassa IPA-liiton kisoissa(triplapaidat) ja treenifilosofiahan oli vahvistaa sitä heikointa lenkkiä(ojentajat->loppuojennuksen parannus->enemmän irti paidasta)maksimaalisesti ja optimaalisimmin, että kisatulokset paranee ja paidan hyödyntäminen on maksimoitu.
Simmonsin mukaan Metal Militian poppoo hallitsee tuon paremmin. Itse en tuota ole vielä koittanut vaan pysyn siinä, minkä olen havainnut toimivaksi.
Että penkkipaita keskustelu ei menisi ihan
, niin rautalankamalliksi hahmottamaan pointtiani otan tuoreita kokemuksia kyykystä. Olen keskittynyt WSB ohjelmassani varustekyykyn nostamiseen. On tullut tehtyä paljon Julleja ja box-kyykkyjä. Kun koitin raw-kyykkyä alkuvuonna ekaa kertaa noin vuoteen, oli sen ja varustemaksimin ero 90 kiloa. Tein sitä kolme kertaa ja koitin maksimia uudestaan ja ero oli kaventunut 50 kiloon. Nostin siis raw maksimia 40 kiloa helposti neljässä viikossa.
Se tilanne, mistä luulen, että sinä noi varustehyödyt lasket nostajille, on monessa tapauksessa sama kuin tuo minun lähtötilanne. En usko, että kaikilla on sitä 40 kiloa varaa penkissään, enkä usko, että Metal Militiakaan poppoo välttämättä kuuluu tähän luokkaan, mutta uskon, että monella IPF:n ja ammattilaisliiton paitanostajalla on samaan tapaan helppoja kiloja varastossa. Niiden ulosotto vaatii kuitenkin työtä, joka on pois keskittymisestä siihen, mitä he pitävät tärkeänä.
Muutenkin Itä-blokista tulee aika riskejä sällejä, esim. Laszlo Meszaros(MM-1 penkissä, ennätys 317.5kg ja elopaino oli 115kg),Tibor Meszaros(veto kapealla 420kg tilastoissa, mutta myös IPF:n ME 406.5kg ja ilman vyötä) sekä loput IPF:n mestarit, niin kyllä nyt pitäisi suomalaisten alkaa harjoittelemaan ihan tosissaan(muulla kuin WSB:lla) ja lopettamaan nuo ihmeelliset spekulaatiot Itä-blokin oloista. Jos verrataan esim. ammattilaista ja Itä-blokin amatööriä, niin silti Itä-blokin amatööri nostaa kolme sarjaa alempana samoja painoja kuin ammattilainen => syy on jossain muualla kuin Itä-blokin doping-kontrollissa.
Jos se on pelkästään siitä ohjelmasta kiinni niin sulla varmaan on sitten aika monta mitalia. Jos ei vielä ole niin ainakin olet antanut sen kuvan, että Sheikoa vaan paperille niin muuta se ei vaadikaan, koska kaikki muut treenaavat päin persauksia. Mainittakoon, että toistaiseksi melko harva IPF:n nostaja treenaa käsittääkseni WSB:llä.