Penkkipaidan apu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaamoz
  • Aloitettu Aloitettu
sanotaan nyt vaikka, että nostaisin 140kg ilman mitään kummempia varusteita, niin paljon tuo penkkipaita toisi lisää maximiin?

Kaamoz sanoi:
sanotaan nyt vaikka, että nostaisin 140kg ilman mitään kummempia varusteita, niin paljon tuo penkkipaita toisi lisää maximiin?

Varmaan osa tyypeistä vastais ettei yhtään ja osa 50kiloa että eiköhän se tuolla välillä ole.

meitsin raw pena on n 160 kiloa kunnon pysäytyksellä ja fyry+ paidalla saan penkiltä 180 kg myöskin kunnon pysäytyksellä. paidalla tuntuu että sais paljon enemmänkin, mutta loppuojennuksessa ei ole vielä tällä hetkellä tarpeeksi voimaa. tietenkin riippuu paidasta ja nostajasta paljonko siitä saa hyötyä. jos raw pena max on esim 140 kiloa ja nostaja painaa n 85 kg ja paitana on fyry+, niin tangossa saattaa aluksi olla aivan liikaa romua mikä tulee vasta rintaan (siis jos ei ole kokemusta penkkipaidoista).

Mä saan paita päällä 130kg. Ilman paitaa en oo kokeillu, kun en tykkää esitellä rintakarvojani kaikille :nolo:

P.S Se on Fury eikä Fyry...

Kaamoz sanoi:

Ei sitä voi kukaan sanoa paljonko se sulla auttaa. Ja jos Fury plussalla nostat nii itellä ainaki meni pari reeniä totutellessa ja paidan "istuttamisessa". Sit rupes toimimaan kunnolla. Saan hyötyä 20-25 kiloa kisanostoon siitä. Enkä ees penkaa salilla ilman paitaa otettuja nostoja pysäytyksillä. Musta se paita pakottaa tekeen pysäytyksen jos haluaa et nosto lähtee nii ku pitäs. Lankkupenkkiä teen paljon (ehkä liikaakin???) ja se on hyvä liike paidalla nostaville. Ei vaan kannate jauhaa sitä aina ku lihas tottuu siihen ja sitte se ei kehity.

Nii joo... Paidat sais mun mielestä ottaa veke kisoista!!! Ei vaa pää anna periksi antaa toiselle +20 kilon etumatkaa... =)

N kylhän se viestien perusteella näyttää jonkin verran antamaan lisätehoa. Paljos tollaset paidat sittem maksaa?

Kaamoz sanoi:
N kylhän se viestien perusteella näyttää jonkin verran antamaan lisätehoa. Paljos tollaset paidat sittem maksaa?

Josset kisaile ni mitä sillä paidalla tekee ?
sitäpaitsi ei se sulle tuo voimaa. ilman paitaa opettelee vaa ni kyl se siit...
tollaset paidat o sellasille joilla o rautaan kiintee fetissi, jotka haluavat nähdä sitä paljon tangossa. :david:

-hyöty: :wall:

Treenikaveri alko kisaileen ja nosti suunnilleen 100kg penkistä ja osti paidan. Vaihto treeni-ohjelman sitten paitaa paremmin tukevaan treeniin ja 5 kk:n päästä nosti paidalla 3x140kg sarjan. Kokeili sitten sitten raw-penkkiä eikä noussut kuin 105kg. Mutta hän treenas sen puol vuotta aina paidalla ja kokeili eri paitoja. Jännä homma että tää kaveri ei saanut kunnolla tankoa rintaan laskettua 80 kilolla vaan se piti vetää selällä alas. Paita jätti joka treenin jälkeen syvät jäljet ojentajiin ja ympäri yläkehoa.. Kuitenki aika yksilöllistä toi penkkipaidan teho.

Dreamer sanoi:
Suurin hyöty, minkä olen kuullut, on +80kg (toinen niistä voimanostaja-Kenneth ukoista).
Jos meinaat sandvikia niin hyöty on hänen omien sanojen mukaan n60kg, suurin hyöty on kyllä tuo 60kg mitä ite oon kuullu.

Sen minkä saat runkkupenkkinä saat merkkinä kisoissa. se on abaut siinä.
Kokeilin pekkipaitaa ja sain n.30 kg lisää, merkkinostoja molemmat.

Paitojakin on monenlaisia nykyään,toisilla saa enemmän hyötyä ja toisilla vähemmän.Onko paidalla nostaminen jotenki erillaista ku ilman sitä, meinaan että ainakin jämäkkyyttä tulee varmaan paljon lisää ja rinnalta lähtö(10-15cm)on ilmeisen helppo, mitä muuta erikoista siinä on.Tuohon sun runkku penkki teoriaan en kyllä usko, tuskin kukaan runkun avulla 20-40kg saa penkkiin lisää(normaaliin verrattuna) tai sitte pitää kyllä olla jo metri tolkulla perse irti penkistä ja kunnon pomppu mahan päältä eikä siltikään varmaan saa sellasta hyötyä.

karppa78 sanoi:
Paitojakin on monenlaisia nykyään,toisilla saa enemmän hyötyä ja toisilla vähemmän.Onko paidalla nostaminen jotenki erillaista ku ilman sitä, meinaan että ainakin jämäkkyyttä tulee varmaan paljon lisää ja rinnalta lähtö(10-15cm)on ilmeisen helppo, mitä muuta erikoista siinä on.Tuohon sun runkku penkki teoriaan en kyllä usko, tuskin kukaan runkun avulla 20-40kg saa penkkiin lisää(normaaliin verrattuna) tai sitte pitää kyllä olla jo metri tolkulla perse irti penkistä ja kunnon pomppu mahan päältä eikä siltikään varmaan saa sellasta hyötyä.

Kyllä se vanhoilla inzereillä kyllä aika lailla sitä oli että minkä runkkupenkillä sai niin merkistä sai samat. Vanhat inzerit oli muutenkin ihan karmeita nostaa. Kiristi muutenkin ihan älyttömästi ja minä pitkä kätisenä en saanut minkäänlaista tuntumaan sillä nostamiseen. Furylla on paljon helpompi laskea alas eikä koske joute olokaan/puudu kädet samalla tavalla kun ennen. Kaverilla taas fury toimi huonommin kuin vanha inzeri ,mutta metalin bencheri toimi loistavasti. Kyllä se yleisin apu kuitenkin edelleen taitaa olla voimanostajalla n.20kg näillä uudemmillakin paidoilla.

fullpower sanoi:
Kyllä se vanhoilla inzereillä kyllä aika lailla sitä oli että minkä runkkupenkillä sai niin merkistä sai samat. Vanhat inzerit oli muutenkin ihan karmeita nostaa. Kiristi muutenkin ihan älyttömästi ja minä pitkä kätisenä en saanut minkäänlaista tuntumaan sillä nostamiseen. Furylla on paljon helpompi laskea alas eikä koske joute olokaan/puudu kädet samalla tavalla kun ennen. Kaverilla taas fury toimi huonommin kuin vanha inzeri ,mutta metalin bencheri toimi loistavasti. Kyllä se yleisin apu kuitenkin edelleen taitaa olla voimanostajalla n.20kg näillä uudemmillakin paidoilla.
Pitääköhän paikkaansa ku kuulin eilen että uusimmat paidat auttais 70kg yli 300kg penkkaajilla,jossaki oli ollu ilmeisesti juttua siitä, se kyllä selittäski aika pitkälle nää järjettömät reilun 400kg penkkaukset ja sitä lähelle olevat.Oma milipiteeni on että paita ja kaikki muutki apuvälineet saisi kieltää lajista, mutta ku tälle tielle on lähetty niin paluuta ei taida enään valitettavasti olla.Aina tulee just näitä selityksiä että paita auttaa sen ja sen verran helpoin ku niitä ei käytettäs, niin silloin ratkasis vaan voima ja tekniikka eikä varusteet.

karppa78 sanoi:
Jos meinaat sandvikia niin hyöty on hänen omien sanojen mukaan n60kg, suurin hyöty on kyllä tuo 60kg mitä ite oon kuullu.

Minä olen kyllä kuullut vielä suurempiakin hyötyjä ja tuolta ammattilaisten puolelta olen jopa nähnytkin.

Bill Carpenter:
Raw-penkki 525lbs
Paitapenkki 744lbs

Siinä on se 100kg erotusta, mutta videon perusteella ei tuo 525lbs lähde samalla tyylillä ja yhtä hitaasti kuin paidan kanssa se 744lbs, joten todellinen hyöty voi olla jopa sellaiset 110kg-120kg.

Bill Crawfordia pidetään kuitenkin yleisesti kaikista parhaimpana hyötyjänä ja tässä nousee 364kg. Muistissa on kuitenkin edelleenkin tämä:
Glen Chabot sanoi:
But listen to this *this is no bullshit, I spoke with Bill Crawford and he told
me he can do 605 without a shirt on

Scot Mendelson nostaa tässä 318kg ilman paitaa ja muistaakseni 323kg vähän myöhemmin ja tässä on 425kg lähellä onnistua. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta muistelen lukeneeni jostain, että Mendy oli tuupannut 1000lbs eli 454kg tuossa vähän aikaa sitten salilla.

Back
Ylös Bottom