Penkkiongelmani poistunut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Jotkut ehkä muistavat, kun olen kertonut siitä, että en penkkipunnerrusta tee lainkaan rintalihaksessa tuntuvan piston vuoksi. Olen aina silloin tällöin sitä kokeillut, mutta aina on hiukankin kovemmassa sarjassa painojen alaslaskuvaiheessa (kun rintalihas venyy) tuntunut pistos, jonka vuoksi olen joutunut lopettamaan. Vinopenkkiä olen kuitenkin tehnyt aina.

Tämän vuoden alussa pienen treenitauon jälkeen päätin taas kokeilla penkkiä, nyt vielä kiinnittäen entistäkin enemmän tekniikkan huomioita: muistin jonkun (varmaankin punttimimmin :kippis1: ) kertoneen, että hän vetää liikkeen alussa lavat yhteen ja jännittää siis yläselänkin. Tuosta soveltaen olen löytänyt tyylin, jolla punnerrukset ovat ihme kyllä onnistuneet! Montaa kertaa ei treenejä toki ole takana, mutta uskoisin, että nyt homma toimii. Aiemmin tein liikettä niin, että pyrin saamaan rasituksen vain rintalihaksille, mutta nyt vihdoin tajusin konkreettisesti (teoriassa sen tiesin), että penkki on hyvin kokonaisvaltainen ja raskas liike. Ehkä se tästä alkaa sujua :)

Juups, muistan kyllä... Kieltämättä pelottaa painojen lisäys, jos "pistos" tulee niin painot jäävät taatusti rinnalle, yksin en siis ainakaan uskalla revitellä. No, jos tavoitteena näin ensialkuun olisi päästä tekemään sarjaa 40 kg:lla nyk. 35 kg:n sijaan :rolleyes: Kai noilla painoilla voisi "revitellä" yksinkin, tuskin kukaan on moisten painojen alle pahasti koskaan litistynyt :p

Hienoa! Siittä se lähtee! Saattaa tosiaan olla, että tekniikassasi on ollut jotain pielessä aiemmin. Nyt vaan huolella puristusta ja painot nousuun :kippis1:

Aivan, kyllä se tekniikka varmaan oli se heikko lenkki kuitenkin. Painot pitäisi saada nousuun ja varmaan suurin kynnys on henkisellä puolella. Jotenkin tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta koskaan tehdä sarjaa edes tuolla 40 kg:lla :( Toisaalta nyt olen todistanut itselleni, että näillä honteloraajoilla voi myös tehdä kunnolla kyykkyä, joten ehkäpä myös penkki onnistuu.

Minulla on kans toi penkkiongelma, olen surkeuden surkeus siinä lajissa!!! Olin varma että minulla on jokin tekniikka ongelma, mutta se osoittautui vääräksi (ainakin erään kehonrakentajan arvioinnin mukaan) Ilmeisesti mulla ei sitten ole voimaa, mut mikä selittää vinopenkin (käsipainoilla) hyvät tulokset?!:confused:

Tänään rinta-hauis

Itse kokeilin tänään tuolla Tiukkiksen tyylillä ja tuntu oli het erilainen. Meni jotenkin kevyemmin ylös joten tekniikassa lienee vika täälläkin.

Meidän pitäisi kenties alkaa pitää sellaista "PENKKIKLINIKKAA" jossa saisi aina kokeneemalta apua/ohjausta/kannustusta ym ym
Tapaamiset voisivat olla kuukausittain vaikkapa jonkin tapahtuman yhteydessä
Saisi kenties sitten joskus nostettua oman painonsa:D ;)

Ei ole tapana mennä sieltä missä aita on matalin, mutta olen huomannut karttavani penkkiä. Oon ruennu korvaamaan sen jollakin muulla liikkeellä.

Tottahan se on että harjoitus tekee mestarin, mutta rintatreenissä se tuntuu tyhmältä "heittää hukkaan" yks hyvä rintaliike (kun se ei kerta ota onnistuakseen) eli teen mielummin jotain muuta vastaavaa, jolla saan treenin (=tuskan) tuntumaan oikeassa paikassa.

Mulla on kans toi penkki tän hetkisenä innostuksen (ja murheen) kohteena. Olen itseasiassa tehnyt penkkiä vasta neljä kertaa, mutta mulla se tekniikka tuntuu aika mukavalta. Ihastuin heti eka kerralla niin että nyt melkeen toivon että ois aina penkkipäivä!

Aloitin siitä 30kg:sta ja poikaystävän tsemppaamana viime pe meni jo 6 x 40kg!!! Oli kyllä todella tuskainen treeni mutta tuntu aika mahtavalta. Vielä kun sen sais ihan omin avuin jotain 8 toistoa niin jipii! Tavoitteena on mullakin nostaa oma paino (vaivaiset 50-55kg) penkistä tai siis tehdä sillä sarjaa. Saas nähdä miten kauan siihen menee.

Tuosta tekniikasta vielä, että mulla on ollu koko ajan just tuo lavat yhteen ja kunnon kaari- meininki, ja on ollu apua. Sellasta kokovartalohommaahan se melkeen on... (ei nyt ihan) että kyllä siinä muutkin paikat rasittuu ku rinta.
Tsemiä kaikille penkkireeneihin!!:kippis1:

Penkkiklinikka kuulostaa hyvältä :D Nyt heti joku asiasta tietävä voisikin valaista, onko normaalia kun viimeisimmistä penkkitreeneistä on tullut yläselkä ("siivet") kipeäksi? Se liikkeen kokonaisvaltaisuushan tuossa on tietysti takana.

Meillä on kyllä fitnesspimun kanssa ihan samoja oireita (vinopenkki sujuu, tasapenkki ei). Eihän sitä tasapenkkiä varmasti ole pakko tehdä (hyi minua) jos se ei suju, mutta minua alkoi vihdoin asia korpeamaan sen verran, että pakko on nyt yrittää :mad2:

Kiitokset vaan tsemeistä, Trinity :) Olisit tietysti voinut hienotunteisesti jättää mainitsematta nuo kilomäärät... Meikäläinen kun painaa lähes 20 kg enemmän kuin sinä enkä taatusti saa 40 kg:lla tehtyä sarjaa. Oma paino penkistä - enpä taida viitsiä edes uneksia sellaisesta...

Tiukkis: Kohtalotoveri! :kippis1:

Jälleen kerran masentuneena siirryin tekemään vinopenkkiä, vipunostoja ja taljaa. On se sitten p...kele tuon penkin kanssa! :mad2:

Tiukkis:
Joo, toivottavasti ei moni ollu näkemässä sitä mun 40 kg:lla tekemistä...:rolleyes: oli kyllä sellasta että oksat pois...
Onko sulla kuin hyvä tsemppaaja/avustaja mukana kun teet penkkiä? Mulla meni viimeksi ekassa sarjassa (tein 35kg,37,5kg,40kg-sarjat) jotain kaheksan ja oisin siihen lopettanut kun tuntui että ei mee enää yhtään sitten millään. Poikaystävä (varmistamassa) oli päättäväisesti sitä mieltä että ei se vielä siihen lopu (TODELLA tiukka äänensävy) ja tsadaa: menikin vielä NELJÄ! Viimeset pari kyllä "pikku" avuilla... Siinä sen näki, että tahtoo tulla se henkinen raja vastaan.

Koko tuo mun viimekertanen penkkimaratooni oli seurausta siitä, että iihana kumppanini oli päättänyt että kyllähän se tyttö nostaa sen 40kg penkistä... Onneksi sitten nousi.

Musta tuntuu että kunhan vaan saat sen tekniikan ensin sujumaan ja vielä ylität avustuksella sen henkisen rajan, niin alkaa ne painot nousta kohisten!! :kippis1:

Originally posted by Trinity
Onko sulla kuin hyvä tsemppaaja/avustaja mukana kun teet penkkiä?

Jees, mulla on melko samanlainen tsemppaaja treeneissä kuin sulla, eli häneltä löytyy uskoa voimiini taatusti enemmän kuin itseltäni :D Harmi vaan, että ei päästä nykyisin treenaamaan kovin usein yhtäaikaa. Juuri se on jarruttanut penkkikokeilujani, yksin kun en siinä uskalla yrittää juuri mitään. Mutta kyllä se kummasti auttaa, kun toinen pakottaa kokeilemaan pelottaviakin painoja :)

Back
Ylös Bottom