Originally posted by Raven
Edit: Ja tietenkin myös riippuu, että nostaako lavat yhdessä vai irti.
Ööö. Mitäs tämä kertoo?
Kun ite nostan lavat yhdessä on fiilis kuin seilaisi kuivalla banaanin kuorella hirmumyrskyssä. Jotenkin ei saa sellaista "lähtöä" ja nosto muutenkin helvetin epävakaa.
Oikeastaan jos jaksaisit, niin paahan analyysi minun nostotekniikasta.
Eli lavat hieman "kasattuna"(auttaa, jos selkä on pumpissa), tietenkin mahdollisimman hyvä kaari. Lasken tangon hieman rintalihasten alapuolelle(n. 2 cm) yläasennossa nosto päättyy melko lähelle telineitä. Oteleveys suht kapea, pikkurillit jäävät voimanostotangossa juuri ja juuri merkkien sisäpuolelle. Ranteet pidän melkein tyyliin "apinaote", kuitenkin siten että saan peukalot tangon ympäri.
Noston vaikein kohta on n. 20 cm rinnasta, siinä tulee muutaman sentin matka jonka tanko kulkee hitaasti. Tuolla alueella joko loppuvat voimat tai tanko alkaa "kaatua" naamalle(on myös mahdollista että tanko nousee ylös asti). (90% epäonnistuneista nostoista tulee tuossa kohtaa)
Pannaas vielä lisätietona että olkapäätreenit syövät penkkimaksista muutamassa viikossa jopa 15 kiloa(siis myös viparit sivulle, olisko vääräsuoritustekniikka). Myös kapeapenkki vie muutaman kilon ja olkapäät ovat nopeasti tulehduksen partaalla.
Nostoni ovat aika nopeita. Ulkopuolisen silmissä voi ykkösyritykseen jäädä varaa yli kymmenen kiloa, kun itse tietää että 5 kiloa lisää jättää tangon vanhaan tuttuun paikkaan.
Ojentajia olen treenannut aina painottaen tuota penkin kuolon kohtaa ja siksipä ojentajissa ei juuri reenin merkkejä näy kuin alaosassa. Kädet ovat tyyliä pulkannaru. Paitsi kyynärvarret, jotka tulevat pumppiin myös penkatessa.
Eli olenko oikeassa, kun itse olen ajatellut seuraavaa:
-heikko yläselkä(latsit, orankilookkia löytyy)
-heikot ojentajat
-heikot sivulohkot olkapäissä?
Ai niin, kokeilin kerran jotain liirumlaarum-penkkipaitaa. Siis yhden noston ajan. Tangossa saman verran, kuin silloinen ykkönen. Sain hilattua tangon rintaa suht hyvin ja nostovaiheessa ehdin jo ajatella, että jopa on helppoa, kunnes paidan hyöty loppui kuolonkohdassani ja siihen loppui myös nosto. :thumbs:
Jopa tuli runoa, no jos viittit jotain kommentoida.