Penkki (kaariongelma)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koska kaari tuo tukea koko liikeeseen kun se tehdään oikein. Ideana on saada tiukka paketti, jossa penkkiin koskettavat takapuoli ja hartiat sekä maahan koskettavat kantapää ja päkiä. Kun hioo tuon kuntoon sekä harjoittelee oikean käsien asennon ja liikeradan, on homma erittäin turvallista verrattuna moneen muuhun liikeeseen. Minulla on ollut selkäongelmia aikaisemmin myös penkissä, mutta kun sain tuon asennon kuntoon, en ole edes huomannut koko selän olemasasoloa. Nyt uhkaakin krampata reidet nostaessa, mutta se on vain positiivista :)

Toki sotilaspenkki on sitten eriasia tai jos selässä on tosissaan jotain rakenteellista vikaa.

weicco_ sanoi:
Koska kaari tuo tukea koko liikeeseen kun se tehdään oikein. Ideana on saada tiukka paketti, jossa penkkiin koskettavat takapuoli ja hartiat sekä maahan koskettavat kantapää ja päkiä. Kun hioo tuon kuntoon sekä harjoittelee oikean käsien asennon ja liikeradan, on homma erittäin turvallista verrattuna moneen muuhun liikeeseen. Minulla on ollut selkäongelmia aikaisemmin myös penkissä, mutta kun sain tuon asennon kuntoon, en ole edes huomannut koko selän olemasasoloa. Nyt uhkaakin krampata reidet nostaessa, mutta se on vain positiivista :)

Toki sotilaspenkki on sitten eriasia tai jos selässä on tosissaan jotain rakenteellista vikaa.
mitä positiivista on uhkassa reisien kramppaamiseen kun yritetään saada liike vaikuttamaan rintaan? Ja mun käsittääkseni tässä threadissa oli kyse ihan kunnon kaaresta. Toi mitä kuvailet vaikuttaa mun mielest ihan normaalilta penkkipunnerrustyyliltä missä tosin yritetään saada liikerataa pienemmäksi nostamalla rintaa mahdollisimman ylös.

Ongelma on se, että miksi mulla tulee alaselkä kipeeks kun penkkaan? Tähän en ole vastausta saanut:(

Bodaaja sanoi:
Ongelma on se, että miksi mulla tulee alaselkä kipeeks kun penkkaan? Tähän en ole vastausta saanut:(

No koska sinne alaselkään kohdistuu moninkertainen paine verrattuna siihen kilomäärään jonka nostat,johtuu nimenomaan tosta kaaresta.
Välilevy kestää hiveän paineen ja rasituksen tasaisena paineena,ilmeisesti jopa enemmänkuin nikamat.Mutta kun väännät sen alaselän kaarelle se paine moninkertaistuu ja sitten alkaa joillakin oireilu,ei tietysti kaikilla.
Korjaa se penkkityyli sellaiseksi ettei satu.
Kyllä noi selkä hommat on selitetty moneen kertaan bodauslehdissä ja muuallakin,luitko sen BOSSin linkin?

Bodaaja sanoi:

Jos perse nousee, niin voi tulla alaselkä kipeeks. Jos ei nouse en osaa auttaa..

Wanderer sanoi:
Ei hitto ihan älytön thredi. Mikä siin on niin vaikeeta tehä penkkiä ilman sitä kaarta joka tuo muutaman kilon lisää siihen penkkitulokseen? :david: :david:

Ehkä siksi, että saa asennosta jämäkämmän ja nostosta turvallisemman? Minä luotan enemmän voimanoston sm-tason valmentajan sanaan kuin jonkun pakkislaisen sanaa. Mutta kuten totesin, jos selässä on vikaa, niin asia on eri. Ensiksi selvittää mikä se vika on ja saako sen korjattua, sitten lähtee taas hakemaan sitä oikeaa nostoasentoa.

Back
Ylös Bottom