Penikkataudin leikkauksesta toipuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt seuraakin se ainoa olennainen kysymys? Miksi vitussa kukaan haluaisi mennä armeijaan jos sen voi lääkärin lausunnollakin välttää? Ai niin se isänmaan puolustaja ja ku pappaki soti.
Tuon 180-360 pvä voi käyttää palkkatyöhön niin jää jotain näkyvääkin näppiin, just juttelin tänää kaverin kaa joka pilas molemmat pohkeet armeijan takia ku ne pisti sitä juokseen vaikka oli ihon läpi näkyviä repeämiä pitkin sääriä ja pohkelihoja jo sinne kassulle tullessa.. mitä se sai siitä? Ei mitään, laski vaan työkyky ihan vitusti. Tulonmenetyksiä enemmän kuin tarpeeksi siis, plus ainaisen vitutuksen.

Penikkatauti johtuu siitä että juoksette hakkaamalla kantapäitänne maahan. Kokeilkaapa sitä ilman kenkiä niin huomaatte, että on syystäkin helvetin epämukavaa. Kroppa ei kestä sellaista rasitusta vaikka olisi mitkä ilmatyynyt jaloissa. Joku paikka alkaa prakata enemmin tai myöhemmin.

No kas kun mulla viime kesänä meni penikat pumppiin rullaluisteltuani sen 1-3km.. kävellen kotia.. voi tosin johtua siitä että lihaspaineet roinan takia niin koholla mut kuiten, mitään hakkaamisia ei luistellessa hyvällä asfaltilla synny.

Itselleni tehtiin faskiotomia molempiin jalkoihin samalla kertaa. Oli päiväkirurginen toimenpide, eli aamupaastot ja puoliltapäivin saliin ja illaksi kotiin, olisko ollut 17-18 aikaan kotiin. Kepeillä ja panacodeilla seuraavana aamuna koululle tenttiin (en halunnut tulla uusimaan sitä kesällä), oli vähän hassu olo napeista mutta täydet pinnat kuitenkin tentistä!

Eli vaikka olis leikkaus edessä, niin ei se ole niin draamaattinen toimenpide. Itselläni tehtiin siis tähystämällä, eli molempiin sääriin tuli 2x1cm viillot. näiden viiltojen väliltä ortopedi silpas kalvot puhki. Palautumiseen sen verran, että ainakin itsellä oli kipuilua jonkin verran, joten panacodeja meni aika vahvalla annostuksella. Ehkä senkin takia, että kerrankin niitä "sai" syödä oikein kunnolla (onhan se lääkepöhnä ihan kiva). Mutta tästä syystä treeni ei välttis ole kovin järkevää. Yläkropan treenihän jalkoihin ei vaikuta mitenkään, mutta joudut kuitenkin kävelemään salille/salilla. Tietty asennekysymys, itse ajattelen asian niin että kropassa on reikiä, joten annetaan kropan rauhassa korjata itseään.

Leikkauksen avusta en osaa hirveästi sanoa... Vieläkään en pysty pitkiä matkoja juoksemaan ja pitkään kyykyssä olo kasaa ikävästi painetta säärien etuosaan. Toisaalta olen laiminlyönyt ja laiminlyön vieläkin lihashuoltoa niin pahasti, etten voi pistää kaikkea leikkauksen piikkiin.

Niin joo, jos leikkaukseen menet, niin saatat haluta tietää siitä tarkemmin. Tämä on vain oma kokemukseni, ortopedi kyllä selostaa miten sinun toimenpiteesi tulee menemään. Eli koko aamu paastolla ja osastolla sairaalakuteet niskaan (pirun seksikkäät verkkobokserit muuten), sitten saliin, jossa saat käteen IV-tippaa varten neulan käteen, mulla se tuli tohon ranteen/kämmenen tienoille. Siitä sain kipulääkkeen ja rentouttavan lääkkeen (sanoin pelkääväni neuloja). Lääkkeiden vaikutusta odotellessa ryhmä pesi selän sillä keltasella pesunesteellä. Tämän jälkeen anestesialääkäri tulee antaan sulle spinaalipuudutuksen. Itsellänihän tämä meni ihan vituiks, joten sain sitten kolme kertaa lisäannoksen kipulääkettä. Sen verran kuuppa sekasin, että tajukin lähti kesken operaation. Mutta tämä vain minulla. Sitten osastolle syömään ja odotteleen, että pissa tulee. Sitten ne oikeastaan jo päästivätkin mut kotiin reseptien kanssa.

Mua ei nää penikat muuten haittaa, koska en harrasta kuitenkaan mitään sellaista missä ne rasittuisivat. Jokatapauksessa lääkärintarkastuksessa mainitsin että mulle tulee penikat juostessa, joten lääkäri halus välttämättä laittaa mulle lähetteen ortopedille.

Tänään sainkin postia jossa mainittiin että tarkempi tuloaika ilmoitetaan erillisellä kutsulla. Lapussa lukee myös että "Tavoiteaikanne on asetettu hoidon tarpeen ja ajanvaraustilanteen mukaan... Voitte tiedustella hoitoanne koskevia asioita numerosta..." Sain jokatapauksessa tuosta sellaisen kuvan että olisin samantien joutumassa leikkaukseen ilman mitään tarkempaa tarkistelua. Toivotaan nyt kuitenkin että tuo on vain ortopedin tarkistus että tarvinneeko leikkausta.

Itselleni tehtiin faskiotomia molempiin jalkoihin samalla kertaa. Oli päiväkirurginen toimenpide, eli aamupaastot ja puoliltapäivin saliin ja illaksi kotiin.

Yläkropan treenihän jalkoihin ei vaikuta mitenkään, mutta joudut kuitenkin kävelemään salille/salilla. Tietty asennekysymys, itse ajattelen asian niin että kropassa on reikiä, joten annetaan kropan rauhassa korjata itseään.

Leikkauksen avusta en osaa hirveästi sanoa... Vieläkään en pysty pitkiä matkoja juoksemaan ja pitkään kyykyssä olo kasaa ikävästi painetta säärien etuosaan. Toisaalta olen laiminlyönyt ja laiminlyön vieläkin lihashuoltoa niin pahasti, etten voi pistää kaikkea leikkauksen piikkiin.

Ei mua leikkaus kuitenkaan muuten haittaa, mutta tuo että en voisi treenata jalkojani. Saanen kysyä että kuinka pitkä aika sulla leikkauksesta on, ja koska uskalsit/uskaltaisit treenata jalkojasi?

Back
Ylös Bottom