SUPERCARB 1kg -40%

Pelkkien pakaroiden treenaus

Tavoitteena olisi pyöreä peppu, mutta reisiin en haluaisi yhtään lihasta/massaa lisää.. minkälaisia liikkeitä siis kehittämään vaan pakaroita? Esim. normi kyykyt tuntuvat mulla voimakkaasti reisien puolella, voinko korvata ne kokonaan askelkyykyillä/bulgarialaisilla?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla kun on aika lailla sama tilanne, teen kyllä kyykkyjä mutta smithissä, niin saa tuntumaa vähän pois reisistä seisomalla enempänä kun pelkällä tangolla. Liikevalikoimissa lisäksi mm. lantionnosto lattialta, 1. jalan prässi, sumomave, takapotku taljassa ja loitontajalaite.

Askelkyykky ja bulgarialainenkin tuntuvat mulla eniten etureisissä :(

Kannattaa ihan alkuun opetella aktivoimaan se pakaralihas kunnolla, jotta treenin saa oikeasti menemään perille. Tuossa yläpuolella tulikin jo hyviä liikkeitä. Noista mun ehdoton suosikki on lantionnostot. Lisäksi sumokyykyt ja romanialainen mave tuntuu hyvin pakaroissa. Askelkyykyistäkin kannattaa kokeilla eri variaatioita.

Lantionnosto toimii mullakin parhaiten, tanko painoilla vain painaa ikävästi liikettä tehdessä pehmusteenkin kanssa :( mutta mitäpä sitä ei perseensä eteen tekisi...

Lantionnosto toimii mullakin parhaiten, tanko painoilla vain painaa ikävästi liikettä tehdessä pehmusteenkin kanssa :( mutta mitäpä sitä ei perseensä eteen tekisi...

Meillä on varmaan salilla tosi hyvä pehmuste, kun sen kanssa ei tunnu ollenkaan ikävältä, vaikka painoa oiskin lähemmäs 100 kiloa :D kerran kokeilin tehdä kokonaan ilman pehmustetta, kun en sitä löytänyt mistään, mutta sillon tais jäädä sarjat vähän kesken :D

En ole nainen, mut vastaan silti. Kokeilin tänään pitkästä aikaa juuri tuota taljassa tehtävää takapotkua, oikein tehtynä ja hitaalla negatiivisella sillä saa ihan jäätävän poltteen pakaraan..

Pitäisköhän tota takapotkua kokeilla pienemmällä painolla, kun ei meinaa sekään mennä perille?

En kyllä tajua, miten se tanko mua niin s.tanasti sattuu jo 35 kilolla. Ja pelottaa, että se vyöryy siitä alas mahalle :wtf:

Pienemmillä painoilla on ainakin hyvä harjotella tekemään liike niin, että nimenomaan pakaralihas aktivoituu. Kannattaa liikkeen aikana keskittyä siihen pakaralihakseen ja kokeilla esim. suoraan taakse potkua, hieman takaviistoon potkaisemista jne., ja etsiä se liikerata, mikä tuntuu pakarassa parhaitan. Kokemuksesta voin sanoa, että tuon liikkeen pystyy tekemään isoillakin painoilla ilman että pakara siinä pahemmin työskentelee :D koin varsinaisen valaistumisen, kun joskus satuin vahingossa tekemään tuon liikkeen oikein :D

Joo, arvatenkin olen tehnyt takapotkut ihan väärillä lihaksilla, kun sapettaa tehdä yhtään mitään joillain mikropainoilla jatkuvasti.
Pakaratreeneissä eniten persiistä on se, että koko ajan saa stressata sitä, aktivoituuko nyt oikea lihas vaiko ei. Ja jos ei, iskee epätoivo aika nopsaan.

Itse en ainakaan ole ikinä tavannut naista, joka ei treenaisi muuta kuin pakaroita. Sellaista tuskin kovin pitkään jaksaisikaan jatkaa. Aika monella vain on etureisidominanssi, jolloin on tarpeen kiinnittää erityistä huomiota siihen, että pakarat pysyvät mukana kehityksessä.

Kyllä mäkin myös yläkroppaa treenaan, etenkin rintaa. Koska se on kuopalla..

Kun treenasin ennen raskautta alakroppaa (paitsi pohkeita en koskaan) keskittymättä nimenomaan pakaroihin, mulla ei 1,5 vuoden treenin jälkeen edelleenkään ollut pakaralihaksia. Sitä treenataan, mistä on pahin puute. Sopusuhtaisemman kropan tavoittelusta tässä vain on kysymys, lieneekö se sitten pelleilyä, mene ja tiedä. Ehkä on, jos mulla ei edelleenkään vuoden päästä yhtään pyöreämpää muotoa perästä löydy :(

Miullakin on pakarat kahden vuoden treenin jälkeen hurjasti reisiä jälessä :/ Vasta nyt viime kuukausien aikana olen alkanut saamaan tuntumaa pakaroihin, eikä treeni ole enää mennyt reisille, yllättävän hankalaa se on! Ajatusta kehiin, turha kyttäys painoisa pois, liikkeet _hitaasti_ niin kyllä se siitä :) Aikaisempien huippuliikkeiden lisäksi mainitsisin niinkin huonomaineisen liikkeen kuin reisienloitontajan. Etunojassa ilman että pitää käsillä tukea - kyllä tuntuu !

Ja en myöskään ole tavannut pelkkiä pakaroita treenaavaa naisia :D Useammin näkee mimmin tekemässä hauiskääntöä kuin kesäbodarin kyykkäämässä!

Lantionnosto ja pakarapotkut taljassa on tosi hyviä liikkeitä!

Lisäksi mainitsisin yhden jalan jalkaprässit kyljellään ja selällään ja ristikkäisaskelkyykky (en tiedä tolle oikeeta nimeä :D ). Noita kun tekee kolmen liikkeen supersarjana niin kyllä voin kertoa että perse on seuraavana päivänä kipeä ja sillä ei paljoa istuta :D Tekniikan kun saa noissa hyväksi niin tuntuman saa tosin helposti.

Myös leveällä asennolla tehtävä jalkaprässi niin että paino kantapäillä ja kaikki leveät kyykyt on hyviä. Ite tykkään tehdä leveän kyykkyni taljassa kun sitä painoa vastaan saa nojattua ja tekniikan saa silleen pysymään mielestäni parempana.

Treenin päätteeks saa kivat poltteet kun iskee nilkkapainon kinttuun, menee kontilleen ja kymmeniä toistoja erilaisia pakarapotkuja. Kyllä perässä tuntuu :)

Tein eilen jalkatreenin, jossa oli askelkyykky, SJMV, lantionnosto.
Nyt mulla tuntuu tossa pakaran alareunassa.
Mitä olis sellasia liikkeitä että sais tuntumaan myös pakaran päällä ja vähän sivulla? Meillä ei ole salilla taljaan sellaista, että sais nilkan ympärille eikä pakarapotku laitetta/nilkkapainoja :(:itku:

Toisessa jalkapäivässä mulla on kyykky, mave ja reiden koukistus

Tosin voihan olla, että siinä "pepun päällä" on jo lihasta sillä tavalla, ettei siksi kipeytynyt eilisestä treenistä... :rolleyes:

Pakaran aktivaatio on kyllä kaikkein keskeinen opettelun paikka jos se pakaralihas laahaa perässä (kuten allekirjoittaneella). Tässä blogipostauksessa on hyviä vinkkejä miten sitä kannattaa opetella.

Tehokas pepputreeni kotona ? näillä liikkeillä pyrstö persikaksi | Ida Jemina

Treenin alkuun kannattaa tehdä aktivaatioharjoituksia, jotta saa oikean tuntuman heti liikkeiden alusta asti mukaan. Miksei ihan erillisenä, omana treeninäänkin. Pienet painot ja tuntumatreenailua suosittelen niin kauan kun oikeat paikat aktivoituu :)

Bulgarialaisen askelkyykyn saa tuntumaan pakarassa, kun kyykkäyksen aikana nojaa yläkroppaa ihan reilusti eteenpäin. Ainakin itsellä loksahti liike kohdalleen tuolla vinkinllä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom