pelien tilttailu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pystyiskö kukaan sanomaan mistä johtuu pelien tilttailu?olen yrittänyt pelata medal of honoria,ja sitä pystyy pelaamaan jotain 5min. sit se tilttaa ja kone käynnistyy uudestaan.voisiko keskusmuisti olla hajalla?näytönohjain on radeon 9600pro 128mb,muistia 768,eli tehosta ei ainakaan ole kiinni.uusimmat ajurit on asennettu ja niillä sain huonommat pisteet 3d mark 2001 kuin vanhoilla ajureilla:itku:

Syitä voi olla monia:

*Ajurit, niin näytönohjain kuin äänikortti
*Direct X kusee,
*Peliä ei ole päivitetty
*Emolevyssä jokin kusee (bios)
*Liikaa apuohjelmia päällä, palomuurit, RAM:mia vapauttavat ohjelmat, p2p-ohjelmat yms. kusevat kilpaa =TILT

Apuja:

*Uusimmat tai toiseksi uusimmat ajurit, tarkista ATI:n ja EA:n sivuilta onko jotain ongelmia ollut ko. kortin kanssa ja pelillä,sieltä voi löytyä vastaus.
*DirectX:n tarkistus, aja directX diagnostics mahd. uudelleenasennus
*Pelin patchaus, uusin versio
*Emolevyn biossia en rupeaisi itse säätämään, mutta jos osaat niin eikun vain
*Samanaikaisten ohjelmien tarkistus, osa pois jos mahdollista.

En lupaa että auttavat, itsellä olen saanut noilla kuitenkin suurimman osan toimimaan.

PS. Huom. alleviivaan etten epäile sinua, mutta jos ei ole ns. virallinen versio niin sitten onkin vaikeampi homma, sitten ei auta välttämättä nuokaan keinot.

Edit: lisäyksiä, muutoksia

Onko mikä prossu? kellotettu? Tarkistappa lämmöt. Ja entä mikä poweri sulla on? Huonolla powerilla usein kone buuttailee itseensä, kun jännitteet tipuu...

prossu on amd athlon xp 1700.ei ole kellotettu.300 watin virtalähde.ennen on pelit toiminut.asensin windows xp:n uudestaan ja nyt pelit ei toimi.ennen oli muistia 512 ja geforce4 mx 440 näytönohjain,eikä pelien kanssa ollut ongelmia.kummat ajurit kannattaa laittaa,omegat vai catalysit?tarvis varmaan asentaa windows uudestaan?alkaa pikku hiljaa ottamaan pannuun kun tää kone ei menaa toimia:curs:

:offtopic:

Näytönohjain on Asus Geforce 4 Ti 4200, ja mul on joku asuksen aTweak ohjelma jolla voi kellottaa sitä korttia. Kuinka paljon sitä uskaltaa koneen turvallisuuden nimissä säätää?

Originally posted by Mäntti
:offtopic:

Näytönohjain on Asus Geforce 4 Ti 4200, ja mul on joku asuksen aTweak ohjelma jolla voi kellottaa sitä korttia. Kuinka paljon sitä uskaltaa koneen turvallisuuden nimissä säätää?

Pelkäätkö että kortti räjähtää? kokeile itse paljon nousee kellot, ei se hajoa. Mulla 250/513 @ 280/600.

Originally posted by jackass82
pystyiskö kukaan sanomaan mistä johtuu pelien tilttailu?olen yrittänyt pelata medal of honoria,ja sitä pystyy pelaamaan jotain 5min. sit se tilttaa ja kone käynnistyy uudestaan.voisiko keskusmuisti olla hajalla?näytönohjain on radeon 9600pro 128mb,muistia 768,eli tehosta ei ainakaan ole kiinni.uusimmat ajurit on asennettu ja niillä sain huonommat pisteet 3d mark 2001 kuin vanhoilla ajureilla:itku:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=10666 :)

Mut jos vika ei ole tossa, niin sit menee vähän henkimaailman juttuihin jos et ole kellottanut eikä poweri lopu kesken.

Mäntti: Nosta molempia aluksi jonkun verran, sitten rupeat pikkuhiljaa nostamaan kelloja vuorotellen, ja välissä testaat 3dmarkilla tuleeko kuvaan mitään ylimmääräistä tai tilttaako, kun oot ylärajan löytänyt, niin peli käytössä pidät siitä n. 10mhz alle molemat kellot. Ei se kortti siitä hajoo jos kellotat, kun ei ole mitään jännitemodeja....

Edit Vahvajussi ehti ensin....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pistetäänpäs tähän topicciin oma ongelmani.
Eli kone ns "lakkaa vastaamatta kutsuihin" aina vähän väliä... Esim jos on Winamp päällä loppuu soitto ja mikään muukaan proggu ei toimi, eikä edes hiiren cursoria voi liikuttaa screenillä. Viruksia ei Nortonin mukaan ole. Käyttis on win98.
Nämä ongelmat on ollut jotain 3-4 vk nyt. Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot kun tulee "perma screen freezejä" joka toinen minuutti.
Laskin tuossa jokin aika sitten niin päivän aikana tilttas 40 kertaa kone...
Pitääköhän viedä kone tietsikka tohtorin vastaanotolle vai miten menetellä?

cpu lämpö on 49 ja system lämpö 38.kannattasko formatoida c:asema ja asentaa xp uudestaan?en saanut medal of honouria toimimaan vaikka laitoin uudet ajurit radeonille ja äänikortille.vittu kyllä menee hermot:curs:

forkkaa vaan. mulla on pieni 10gt:n osio pelkästään windowsia varten, et sen voi forkata vaikka joka päivä ja asentaa windowsin uudestaan eikä mitään tärkeää tietoa katoa. :) Suosittelen muillekin.

Noin se toimii, itse oon aina tehnyt formatoinnit win98 bootidisketin kautta.

Originally posted by jackass82
miten se formatointi pitää tehdä?menenkö dos:n ja kirjoitan format c:?en ole itse aikaisemmin formatoinut

Kato nyt ensin että ei mene mitään tärkeää. win 98:n cd:tä voi myös käyttää boottidiskettinä.

otin äsken uuden muistipalikan pois,niin nyt sain medal of honorin toimimaan.jos se muisti on erinopeuksista niin se taitaa tehdä sen että pelit ei toimi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom