Peliammattilaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

JN

.
Kaupunki
Tampere
Iltalehdessä oli juttu PGR:ää pelaavan suomalaisesta. Tienaa about 1600€/kuussa pelkästään ajamalla autoa netissä.

peliTM_410_dp.jpg

- En sitä itsekään vielä oikein usko, ettei minun tarvitse mennä normaaliin kesätyöhön, vaan voin olla kotona ja ajaa, hykertelee 22-vuotias riihimäkeläinen Erno Kuronen.

Kuronen kävi joulukuussa Los Angelesissa, Yhdysvalloissa. Siellä hänen eurooppalainen joukkueensa otti mittaa muun maailman tähtikuskeista PGR 3 -konsolipelissä. Liigafinaalin tuloksena oli jaettu 3./4. sija.

Tv-yleisöä 350 miljoonaa

Television kautta taistelua seurasi Kurosen arvion mukaan 350 miljoonaa ihmistä.

Tiimiin kuuluneen kymmenen pelaajan ja managerin urakointi palkittiin 70 000 dollarilla (noin 47 350 eurolla).

- Ja dollarin kurssi huononee koko ajan...

Lisäksi Kuronen saa ammattilaisuudestaan 1 600 euron kuukausipalkkaa.

- Onhan tämä monen pojan unelma. Ei parempaa työtä voisi ollakaan, nuorukainen hehkuttaa.

"Kuin toinen elämä"

Sopimus on kuitenkin nyt katkolla - kuten ajoittain tosielämän tähtiurheilijoillakin.

- Manageri voi potkaista pellolle koska tahansa. Uusi joukkue valitaan toukokuussa. En tosin usko, että minut vaihdetaan. Tuskin tulen työttömäksi.

Lisää aiheesta maanantain 14.1. Iltalehdessä.

Kukahan on lienee parhaiten tienaava peliammattilainen?
Japanissahan huippupelaajat ovat superstaroja, joiden pelaamista seurataan telkkarista monipäisin joukoin, pelinä taitaa vieläkin olla vanhahko Starcraft.

Myös Wowissa käsittääkseni pääsee hyvät pelaajat liksoille ja sitten tässä virtuaalitodellisuuspelissä second lifessä porukka tekee hyvää tulosta. Jälkimmäisessä pelissä parhaiten palkattuja ovat lukemani perusteella teksturoijat ja 3d-mallintajat. Osa on jopa irtisanoutunut oikeista töistä, kun second lifessä tienaa paremmin :wtf: Toisaalta taas herää kysymys, että onko Second Life edes peli

Edit: pokerikeskustelua ei tähän viestiketjuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jonathan Wendel (tai Fatal1ty) taitaa olla se tunnetuin pelaaja. Jätkä on saanut ihan kivoja sponsoreita, ja onhan hänellä noita omia tuotemallistojakin jo.. esim. nimikkonäyttiksiä ja -koteloita, hiiriä yms..

Wendel on Wikipedian mukaan tienannut arviolta 500 000$ urallaan, mutta en tiedä kuinka ajan tasalla tuo artikkeli on. Helvetisti jätkä kuitenkin tienaa.

Tästä videosta saa aika hyvin selville minkä verran skilliä tuolla miekkosella on. PC-Gamerin toimitus otti 5 vastaan 1 -matsin Quake 4:ssä. Ja kun nuo toimittajatkaan eivät varsinaisesti mitään n00beja ole..
http://www.youtube.com/watch?v=i6GzmGOuNFk

Enpä silti usko että Suomessa kukaan tulee hetkeen oikeasti rahoiksi lyömään pelaamalla. Jenkkilässähän noita ammattilaisia on jo enemmänkin.

Edit. Nopee ;)

Ehkä tunnetuin ammattipelaaja on Jonathan "Fatal1ty" Wendel. Pelit-lehdessä 1/2008 on hänestä haastattelu kun hän piipahti täällä Suomessa marraskuun lopulla. Ainakin tuon artikkelin perusteella poika kyllä tekee töitäkin, mutta siis pelaamalla. Pelaajan taidoista sen verran, että kyseisellä Skandinavian prootiokiertuettaan häntä vastaan sai pelata Quake 4:n deathmatchissä. Satojen pelien jälkeen kukaan ei ollut voittanut häntä.

Hieman infoa tyypistä:
26-vuotias Wendel on voittanut kymmenen maailmanmestaruutta viidessä eri pelissä ja tienannut pelaamalla satoja tuhansia euroja. Hänellä on oma pelaajille tarkoitettu tuotesarja, Fatal1ty. Harjoittelee 8-10 tuntia päivässä. Normipäivä alkaa aamiaisella, jonka jälkeen on vuorossa neljän tuntia harjoittelua eri pelaajia vastaan. Harjoittelusessiota seuraa 5-10 kilometrin lenkki, lounas alkuillasta, pari tuntia harjoittelua, tunnin lepotauko ja lopuksi vielä pari tuntia harjoittelua. Siis viikon jokaisena päivänä.

Ite pelasin Fatal1tyy vastaan verkkokaupan järjestämässä tapahtumassa back in the days painkillerii ja naamaan tuli en tosin ollu koskaan aikasemmin pelannut kyseistä peliä, mutta joo kyyti oli kylmää muillakin. Tais yks tai kaks suomalaista pelaajaa sen voittaa ja sai koneen palkinnoks muistaakseni.

Ite pelasin Fatal1tyy vastaan verkkokaupan järjestämässä tapahtumassa back in the days painkillerii ja naamaan tuli en tosin ollu koskaan aikasemmin pelannut kyseistä peliä, mutta joo kyyti oli kylmää muillakin. Tais yks tai kaks suomalaista pelaajaa sen voittaa ja sai koneen palkinnoks muistaakseni.
Yks pelas tasapelin ainakin yhden lehden mukaan josta luin ko. vierailusta. Painkillerissähän Fatal1ty ei ikinä oo kauheen hyvä ollu, suhteutettuna Quakeihin. Painkillerin pelaajamäärät on paljon pienemmät kun Kveikissä.

Kyllä kun totakin clippiä, mikä tähän threadiin pastettiin, kattoo niin huomaa selvästi et jätkän aimi on melkeen koko ajan kiinni jätkässä. Aivan uskomatonta :eek: Ite oon pelannu nyt 8 vuotta about joka päivä, myös Nations cupissa. Omaa sarjaansa toi Wendel.

Myös Wowissa käsittääkseni pääsee hyvät pelaajat liksoille

Itte tullut tienattua parisen sataa euroa WoW:lla. Myynyt virtuaalirahaa. Mun accountistakin tarjottiin 350€, mutta en kuitenkaan raskinut myydä vaikka en itse enää aktiivsesti sitä pelaakaan.

Mutta kyllä tuolla virtuaaliomaisuuden myynnillä varmaan tienaa. Jossakin oli juttua sellaisesta kiinalaisesta pelaajasta, joka oli töissä firmassa, joka powerlevelas noita hahmoja ja möi kultaa eri peleissä. Kyllähän se tienas varmaan yleiseen paikalliseen tulotasoon nähden kohtuullisesti.

Itse olen harrastanut 3d räiskintöjä jo yli 10 vuotta ja tarvii sanoa, että aika kova tuo fatal1ty. Olen kuitenkin huomannut myös sellaista, että Suomessa on ainakin minusta melko kova pelaajataso.

kinqtoni millainen acco ku 350e tarjos joku?
Itellä 70 druid jolla hyvä gear, 70 mage jol ok heroic gear ja 70 hunter jolla perus normi insta gear.
Löytyy myös melkee 61 warru ja 44shaman 38warlock. Druidilla epic flying mount.

Meinasin et vois myydä mut ennoo voinu vaivautua laittaa ilmostusta mihinkää saatika vastalailla kyselyihi jos semmosen laitta. Oon kyl aatellu alottaa pelaa taas =)

kinqtoni millainen acco ku 350e tarjos joku?
Itellä 70 druid jolla hyvä gear, 70 mage jol ok heroic gear ja 70 hunter jolla perus normi insta gear.
Löytyy myös melkee 61 warru ja 44shaman 38warlock. Druidilla epic flying mount.

Meinasin et vois myydä mut ennoo voinu vaivautua laittaa ilmostusta mihinkää saatika vastalailla kyselyihi jos semmosen laitta. Oon kyl aatellu alottaa pelaa taas =)

Mulla on 3 70lvelistä alliance hahmoo ja kaikilla on epix flying mount, sit vielä 60+ BE pala. Mainina ollut pappi, jolla gearia hyjalista ja bt:stä. Druidilla hyvä tankki geari, karasta ja heroiceista sekä myös honorilla saatava full pvp healing setti. Warlockilla kans hyvä pve epix geari. Rahaa noilla yhteensä jotain 3500g ja sit varmaan 2000g:n edestä kamaa pankissa. Vielä enemmän sais rahaa irti jos noi siirtelis omille pelitileilleen. Tolla papilla vois pelkästään saada jo ton verran ja sit toi warlock on niin suosittu class, että sen sais varmaan kans ainakin 200€ myytyä. Ei noita missään huuto.netissä kannata alkaa myymään. Ulkomaille vaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom