Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millaisella pohjakoulutuksella olette tuonne pyrkineet? Itse olen Merkonomi. Onko hyvä vai huono?
Tietääkö joku koska toi Helsingin pekon hakuaika loppuu? Alkaa ilmeisesti tammikuussa, ainakin saitin mukaan. Entä koska suurinpiirtein testit?
Nostellaanpa tälläista vanhaa threadia kun ei uuttakaan viitsinyt tehdä. Eli kysymys lähinnä siitä, että jos hakeutuu pelastusopistoon, joka kestää sen 1,5 vuotta, niin onko se asuminen pakollista suorittaa siellä opistolla? Esim perheelliselle kun tuo on aika pitkä aika...
Mutta erään kaverin kanssa, joka opistossa tällä hetkellä vaikuttaa, sanoi vain silloin joskus alkuvaiheessa, että nuo pystymetsästä tulleet kaverit tuntuu olevan vähän ulkona asioista.. Eli hommat ei kuitenkaan kokemuksen puutteen takia suju niinkuin kauemmin saman homman parissa olleilla sujuu. Mutta kaipa tuo tarkoitti asiaa niinkin, että siinä missä muut vaikkapa aikaisemmin toimenpidepalkkaisina hälyosastossa toimineet puhuvat keskenään vähän palomies-termejä viljellen, niin siinä on tuntee pystymetsästä tullut kaveri itsensä äkkiä :ksi
voi v*tt* :curs: nämä on just taas näitä urpojen vepareiden juttuja. kyllä meidän pelastajakurssin "muka kaikki tietävät veparit" palautettiin aika äkkiä maan pinnalle ihan opettajien ja oppilaiden puolesta. alkuun nämä meidänkin veparit jakso kitistä opiston malleille jne. mutta tuli aika tylyä tekstiä välittömästi opettajilta että se on ihan sama miten teidän vpk:ssa tehdään mutta täällä tehdään näin!! muistan tälläisenkin tapauksen ensitunneilta kun eräs opettaja kysyi että kuinka monella on vpk taustaa...noh, nämä veparit pätevänä nosteli kättä ylös, niin opettaja tokaisi vaan että: jahas no sillä ei oo vitunkaan väliä tässä koulussa. oli meillä hauskaa...sillä ei oo mitään väliä jos oot ollu kaks vuotta jossain juupajoen vpk:ssa tai tuut ihan pysty metsästä. opisto opettaa opiston mallin miten hommat hoidetaan ja joka jätkällä on koulun jälkeen AMMATTIPALOMIEHENÄ samat valmiudet tehdä hommia!
Isto on SOTILAS!!! Isto ei ITKE !!! Olen itse sivusta katsonut pelastajaoppilaiden kursseja useammankin "lyhytkurssin" aikana. Muistuttaa lähinnä palokuntanuorten puuhastelua. Ollaan niin pelastajia, mutta oikeasti täysiä lapasia. Opisto opettaa jonkun tietyn mallin, mutta "opiston malli" on yhtä korkeassa huudossa niin vakilaitoksilla kuin veparipalokunnissakin.Ei meidän kurssilla ollu mitään vittuiluja opettajien taholta. Isto Kujala ja SSPL:n jengi oli käyny itkemässä siellä sitä ennen vebareille kuittailusta...