Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Porukka ei treenaa niitä, en ymmärrä koskaan sitä. Vielä aivan törkeen helppo lihasryhmä treenaa.Osuu kyllä kieltämättä aina nois killen videoissa katse pekan forkkuihin. Olisi mielenkiintoista jos ottaisivat itse joskus puheeksi ko. asian videoilla.
Ja vaikuttaa tosi paljon kokonaisuuteen kuten myös pohkeet. Jos forkut tai pohkeet puuttuu, niin on se vähän härön näkönen.Porukka ei treenaa niitä, en ymmärrä koskaan sitä. Vielä aivan törkeen helppo lihasryhmä treenaa.
Kiitos Mika!Todella hienosti on Pekka kasvanut tässä 3-4 vuoden aikana. Valtava määrä paksua lihasmassaa joka puolelle. Voin vain kuvitella, miten kovaa työtä on tehty tuon lihasmäärän eteen. Pekka taitaa olla vielä juuri optimaalisen pitkäkin, oiskohan jotain 172-176cm.
Mitä tulee joihinkin yksittäisiin lihasryhmiin (forkut, pohkeet), ei niillä ole kokonaiskuvassa mitään merkitystä, jos muuten ollaan kauttaaltaan laadukkaassa lihasmassassa ja rakenne on riittävän hyvä. Tärkeimmät lihasryhmät ovat selkä, jalat, kädet ja olkapäät. Kun nämä osa-alueet ovat rakenteeltaan ja massoiltaan hyvät ja kireys kisoissa on revityn kova, ei forkuilla tai pohkeilla hävitä kisoja. Esimerkiksi Dorian Yates toi Olympiavuosinaan aina niin kovan kokonaispaketin lavalle, ettei hänen heikkoutensa käsien osalta merkinnyt mitään. Viimeisen Mr. Olympia kultamitalin hän muistaakseni voitti vielä osittain katkenneella hauiksella. Itsellänikin on aina ollut eri parin hauikset ja toinen ojentaja revennyt mutta silti olen hyvin pärjännyt kisoissa, koska kokonaisuus on ollut hyvä ja kireys riittävä.
Kuvia katsellessa on helppo bongata ne heikkoudet ja jäljessä laahaavat pienemmät lihasryhmät. Pitää muistaa, että kisoissa ei katsota stillejä vaan eläviä ja liikkuvia lihaksia, poseerausta, kireyttä, lihasten rakennetta, kokonaismassaa lihasryhmittäin ja yleistä lavapreesensiä. Silloin jo pelkästään poseerausteknisesti kyetään tuomaan esiin vahvuudet ja piilottaa heikkoudet.
Mielenkiinnolla seuraan Pekan uraa. Tsemppiä tekemiseen.
Voitti itse asiassa 4 Olympiaa katkenneella hauiksella.Esimerkiksi Dorian Yates toi Olympiavuosinaan aina niin kovan kokonaispaketin lavalle, ettei hänen heikkoutensa käsien osalta merkinnyt mitään. Viimeisen Mr. Olympia kultamitalin hän muistaakseni voitti vielä osittain katkenneella hauiksella
Aivan, näin se olikin! Ennen viimeistä kisaansa hän tais rikkoa vielä ojentajansakin, jos muistan oikein.Voitti itse asiassa 4 Olympiaa katkenneella hauiksella.
Jep, niin se muistaakseni meniAivan, näin se olikin! Ennen viimeistä kisaansa hän tais rikkoa vielä ojentajansakin, jos muistan oikein.