PÄIVITYSTÄ TILANTEESEEN !
Kävin siis tuon rintakehän korjausleikkauksessa Berliinissä, proff Schaarscmidthillä. Leikkaus oli siis 5.7(2012) heti aamusta. Itse leikkaus sujui hyvin ja rintakehään laitettiin 17" tanko(ruostumatonta terästä) tukemaan uutta muotoa.
Salitreenin pääsin aloittamaan viimeviikolla. Lähes kaikkea pystyn tekemään, mutta tietyt vetoliikkeet (suoraan edestä, esim alatalja) ja mave/polvilta veto on vähän vaikeaa vielä, siksi toistaiseksi ohjelmasta kokonaan nyt poiskin.
Rintalihakset on alkanut muotoutumaan uudelleen melko hyvin nyt kun viikkoja on kulunut ja salitreenin päässyt taas aloittamaan. Leikkauksen jälkeen rintalihat oli ihan muodottomat möllykät ja ne olivat vielä entisestään siirtyneet sivuille, kainaloita kohti.
Mitä olen itsekkin keskusteluita lukenut, niin monilla tuntuu olevan tarvetta saada lihaa juuri rintalihasten "sisempiin" reunoihin. Mitä ihmiset eivät monesti tiedä, niin rintakehän luuston ja varsinkin rintarangan asennolla on isoin merkitys siihen, millaiset rintalihakset kellekkin muodostuu. Eli oikealla polulla monet ovatkin kun sanovat että se on "genetiikasta" kiinni, harva vain tietää, että kyse on rintakehän luuston genetiikasta, eikä niinkään lihasten. Esim. itselläni oli heti leikkauksen jälkeen aivan erilainen tuntuma rintalihasten sisemmässä osassa, kuin koskaan ennen leikkausta. Eli ts. jos geenit ovat heittäneet jonkinasteisella Pectus Excavatumilla, niin ei sitä kuoppaa millään treenimetodeilla täytetä, se on kylmä fakta.
Tässä linkki muutamaan kuvaan eräästä saman leikkauksen läpi käyneestä henkilöstä. Tosta käy hyvin ilmi miten niihin pecsien sisäosiin on alkanu tulla lihaa leikkauksen jälkeen ( vaikka mikää hc bodari ei kyseessä olekkaan ).
http://mysweetpectus.wordpress.com/2012/04/18/three-year-update/
Millä liikkeillä immeiset saa parhaiten supistettua tuota sisärintaan ? Flaissien loppuvaiheen pumppailut, ristikkäistalja ? Entä mitkä liikkeet mielestänne aktivoi eniten sitten nimenomaan ulkosyrjää, onko se esim normi penkki ?
Itse alan nyt tekemään rintaohjelmassani tasa ja vinopenkkiä kapealla otteella, sekä flyer -konetta ja todella tuntumalla haettuja kp flaisseja.