Nyt tuli tutustuttua sellaisen pelisarjaan, jota voi kyllä suositella kaikille esim. Elitestä tai Privateeristä aikoinaan tykänneille.
Eli X sarja PC:llä.
Pelisarjassa on yhteensä viisi osaa, uusin X3: Terran Conflict julkaistiin hiljattain ja on kyllä uskomattoman hyvä peli. Tuon yhteydessä tuli hankittua myös edellinen osa X3: Reunion, mutta tuota uusinta on nyt tullut väännettyä.
Vaikka ei olisi noita aikaisempia pelannut niin tuota Terran Conflictia voi ihan hyvin alkaa vääntämään, tuossa kun ei ole mikään pakko tehdä juoneen liittyviä tehtäviä lainkaan, jos ei halua (muitakin tehtäviä löytyy pilvin pimein). Itse en ole tehnyt vielä ainuttakaan tehtävää, ainoastaan käynyt kauppaa rahtialukseni avulla, välillä aina sijoittanut tuottoja aluksen parantamiseen.
Tuossa menee tuo kaupankäynti ihan eri tasolle kuin noissa esikuvissa, eli tässä voi tarpeeksi rahaa kerättyään jopa laittaa omia tehtaita ja tehdaskomplekseja pystyyn, laittaa omia kauppalaivastoja automatioituna liikenteeseen jne.
Toki tässä voi keskittyä myös taisteluun ja halutessaan kerätä vaikka oman taistelulaivueen, mutta itse olen nyt pelannut tuolla kaupankäyntityylillä.
Varoitus, jos tälläiset pelit kiinnostaa niin tämä on HYVIN addiktoiva ;)
edit:
Terran Conflict arvostelu:
http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/1037/X3-Terran-Conflict/
Itse antaisin kyllä ainakin 10 pojoa enemmän kuin arvostelija. Lisäksi olen aika erimieltä tuosta pelin raskaudesta, omalla koneella pyörii nätisti asetukset tapissa ja sektorien väliset latausajat on muutaman sekunnin. Eli vika on ollut arvostelijan koneessa, ei pelissä :D