PayPal Expanded Use Program

Morjens,

Tuli onkelmia Paypal:in Expanded Use Program -toiminnon kanssa. Pitäisi tehdä rahasiirto, joka ylittää himpun verran jäljellä olevan limitin. Olen käyttänyt PayPal:ia rahansiirtoon kaksi kertaa (kumpikin siirto maaliskuussa 2004), minkä seurauksena limitti on tietysti laskenut noiden kahden rahansiirron verran.

Nyt Paypal vaatii Expanded Use Programmin täyttämistä, jotta rahaa pystyy siirtämään edelleen PayPal:in avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä uuden luottokortin lisäämistä omalle PayPal-tilille. Käytössäni on Visa, mutta Expanded Use Program kinuaa syöttämään uuden luottokortin (muu kuin Visa) tiedot, vaikka Visa on jo rekisteröity PayPal:iin hyväksytysti.

Miksi ihmeessä jo rekisteröity Visa-korttini ei kelpaa? Ei pahemmin kiinnosta ruveta makselemaan jotain MasterCardin tms vuosimaksuja vain ja ainoastaan sen takia, että voisi PayPal:in kautta siirtää rahaa tavaran myyjälle. Perkele sentään. :curs:

Kai joku teistä on törmännyt samaan ongelmaan? Saitko ongelman ratkaistua millään muulla tavalla kuin hommaamalla uuden luottokortin ja lisäämällä sen PayPal-tilille? Yritin kaivella tietoa kaiken maailman help-valikoista ja googlettamalla, mutta enpä missään törmännyt selkokieliseen ratkaisuun.

terv. nimim. "Vittuuntunut iso mies"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisiko kysymys siitä että olet syöttänyt viimeksi luottokortti tietosi PayPal:iin vuonna 2004, niin pyytää sinua nyt päivittämään päivitetyn luottokortti tiedot. Luottokortti on vuoden voimassa joten entisen luottokorttisi voimassa olo on ehkä päättynyt. Muistaakseni PayPal:iin pitää syöttää uuden kortin varmennetunnus (kolme viimestä numeroa kortin takapuolelta nimikirjoitus kentästä).

srixon sanoi:
Olisiko kysymys siitä että olet syöttänyt viimeksi luottokortti tietosi PayPal:iin vuonna 2004, niin pyytää sinua nyt päivittämään päivitetyn luottokortti tiedot. Luottokortti on vuoden voimassa joten entisen luottokorttisi voimassa olo on ehkä päättynyt. Muistaakseni PayPal:iin pitää syöttää uuden kortin varmennetunnus (kolme viimestä numeroa kortin takapuolelta nimikirjoitus kentästä).

Juu, tuo päivitys tuli tehtyä heti kun huomasin että korttini voimassaoloaika oli väärin, eli siellä oli vanhan visa-kortin tiedot. Eipä auttanut asiaan sekään temppu. Yritin myös sellaista, että poistin visa-korttini PayPal-tililtäni ja lisäsin sen sinne uudestaan, mutta sekään ei auttanut tuon limitin nostoon yhtikäs mitään.

Terve.

Vaatiiko se uutta korttia siinä vaiheessa kun painat sitä vasemassa laidassa olevaa enroll expanded use linkkiä?
Mulla toimi äsken niin, että kun painoin tuota linkkiä, niin tuli 3 osanen ohje ja sitten nappi Get Number.
Napista pitäisi tapahtua käsittääkseni niin, että mun kortilta menee 1,5€ (sen saa takaisin seuraavassa PayPal siirrossa) ja sitten siinä transaktiossa näkyy(3-4 päivän sisällä) tiliotteessa 4 numeroinen luku, jolla logataan sisään PayPaliin -> olet verified expanded usen käyttäjä.

Kannattaa lähettää PayPalille sähköpostia ja kysyä tuosta asiasta..

Pallo sanoi:
Vaatiiko se uutta korttia siinä vaiheessa kun painat sitä vasemassa laidassa olevaa enroll expanded use linkkiä?
Mulla toimi äsken niin, että kun painoin tuota linkkiä, niin tuli 3 osanen ohje ja sitten nappi Get Number.
Napista pitäisi tapahtua käsittääkseni niin, että mun kortilta menee 1,5€ (sen saa takaisin seuraavassa PayPal siirrossa) ja sitten siinä transaktiossa näkyy(3-4 päivän sisällä) tiliotteessa 4 numeroinen luku, jolla logataan sisään PayPaliin -> olet verified expanded usen käyttäjä.

Kyllä vaatii. Testasin ihan piruuttani tällä kertaa sillä tavalla, että poistin visa-korttini paypal-tililtäni ja loggasin ulos. Sitten loggasin uudestaan sisään, ja menin katsomaan limit-tietojani. Siellä sitten painoin linkkiä "enroll in PayPal's Expanded Use Program", josta pääsin sivulle, jossa pystyy lisäämään luottokortin paypal-tilille. Lisäsin visa-korttini paypal-tilille, ja lisäys onnistui. Muttamutta, PayPal ilmoittaa kuitenkin samalla sivulla, jotta:

"Your credit card has been successfully added. However, you must add a Mastercard, American Express, or Discover card to lift your limits."

Että näin. Taidanpa tosiaan lähettää PayPal:iin sähköpostia asiasta. Kyllä perkele pitää olla taas vaikeata...

Edelliseen vielä lisäten: oman PayPal-tilini Overview-sivun vasemmassa laidassa EI ole minkäänlaista expanded use -linkkiä, ainoastaan "Upgrade account"-linkki, josta saa ainoastaan päivitettyä (maksua vastaan) oman tilinsä jonkinmoiseksi Premier Accountiksi (tai Business Accountiksi). Ja tämähän ei tietenkään ole sama asia kuin tuo expanded use program.

Mulla on tuo Premier Account joten voi olla että tämä johtuu siitä.
Mielestäni Premier Accountista tulee kuluja vain jos otat maksuja vastaan Paypalin kautta. (Kannattaa tosin tarkistaa niistä ehdoista jos meinaat päivittää)
Itse ainoastaa makselen PayPalilla, joten ylimääräisiä kuluja ei ole tullut.

Pallo sanoi:
Mulla on tuo Premier Account joten voi olla että tämä johtuu siitä.
Mielestäni Premier Accountista tulee kuluja vain jos otat maksuja vastaan Paypalin kautta. (Kannattaa tosin tarkistaa niistä ehdoista jos meinaat päivittää)
Itse ainoastaa makselen PayPalilla, joten ylimääräisiä kuluja ei ole tullut.

Testasinpa sitten itsekin ja "upgreidasin" PayPal-tilini Premier Accountiksi, mutta yhä se vaan kinuaa lisäämään joko Mastercardia, Amexia tai Discoveria tuolle tilille jos aikoo tehdä sen expanded use program -rekisteröitymisen. Huom! Visasta ei tässä mitään mainintaa, ei edes silloin kun poistin oman visani ihan testimielessä tililtäni.

Jatketaan selvittelyjä...

Pallo sanoi:
Terve.

.

big eddie, oletko nyt varmasti tehnyt näin? jos et, niin tietenkään et saa ostaa sillä visallasi. limitin saa vain näin nostettua siitä 750$:sta.

total13 sanoi:
big eddie, oletko nyt varmasti tehnyt näin? jos et, niin tietenkään et saa ostaa sillä visallasi. limitin saa vain näin nostettua siitä 750$:sta.

Rekisteröidyin PayPal:iin jotain parisen vuotta sitten, ja silloin siellä ei ollut mitään expanded use program -virityksiä. Jokin limitti muistaakseni oli, mutta se oli kyllä korkeampi kuin nykyään(?) Maaliskuussa 2004 tein tähän mennessä ainoat ostokseni PayPal:in kautta (kaksi ostosta eBay:sta), ja ne menivät täysin ok; tavarat tulivat perille, Visa-lasku täsmäsi sentilleen jne. Sen jälkeen en ole tarvinnut PayPal:ia missään.

Nyt kun olen aikeissa ostaa tavaraa eräästä saksalaisesta musiikkialan kaupasta, kävi ilmi, että kyseinen kauppa hyväksyy Visalla tehtävät nettiostokset ainoastaan PayPal:in kautta. P*rseestähän tuollainen käytäntö on, mutta minkäs teet. Noh, loggasin sisään PayPal:iin, ja huomasin tietysti ensin että siellä on vanhan Visa-korttini tiedot. Kortin numero tietysti sama, mutta kortin voimassaoloaika oli pielessä. Joten päivitin uuden kortin tiedot PayPal-tilille. Tämä meni ok. Sitten huomasin, että siellä onkin joku "money sending limit", jota ei voi ylittää ellei suorita ensin tuota expanded use program -rekisteröintiä. Nuo maaliskuussa 2004 tekemäni ostokset olivat alentaneet limittiä sen verran, että haluamani tavaran ostaminen ei onnistuisi. Mahdollinen ostokseni ylittäisi tuon nykyisen rajan vajaalla sadalla eurolla, joten yritin tietysti korottaa limittiä. Yritin kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla, mm. get verified -toiminnolla, enroll in expanded use program -linkin kautta, kokeilin jopa niin että poistin oman visa-korttini PayPal:ista, ja seuraavalla loggauksella lisäsin sen sinne uudestaan siinä toivossa, että olisin saanut esille sivun, jossa tulisi jonkinmoinen expanded use program -sivu esille. Vaan eipä onnistunut millään; PayPal läväytti aina esille sivun, jossa kehoitettiin lisäämään joko Mastercard, Amex tai Discover -kortti tilille. Huom! Ei siis mitään mainintaa Visasta tässä vaiheessa.

Viimeisenä keinona tein sellaisen tempun, että suljin koko PayPal-tilini. Sitten rekisteröidyin sinne uudestaan, tavallaan "uutena" käyttäjänä. Rekisteröinti ja visa-kortin lisääminen onnistui, mutta sitten huomasin että systeemi pystyi identifioimaan minut "vanhana" PayPal-käyttäjänä, ja nyt tuosta uudesta 750 euron limitistä oli vähennetty sama vuonna 2004 tekemäni ostosten summa. Eli nyt limitti näytti vajaata 360 euroa. Kerkesin jo kirota raskaasti, mutta sitten huomasinkin että siellähän perkeles sentään on se paljon parjattu expanded use program -linkki. Eli ei kun klikkailemaan. Sain vihdoinkin suoritettua nuo pari eka vaihetta tuosta expanded-hässäkästä. Nyt sitten kai odotellaan Visa-laskua, jossa pitäisi näkyä se 1,5 euron veloitus ja sitten se expanded-numero, jonka avulla vihdoinkin saa tuon limitin poistettua (tai ainakin nostettua?). Vai?

Loppu hyvin, kaikki hyvin? Se jää vielä nähtäväksi. Kiitoksia kuitenkin teille miestä mäessä auttaneille :)

big_eddie sanoi:
Nyt sitten kai odotellaan Visa-laskua, jossa pitäisi näkyä se 1,5 euron veloitus ja sitten se expanded-numero, jonka avulla vihdoinkin saa tuon limitin poistettua (tai ainakin nostettua?). Vai?

juurikin näin. jos tarviit nopeammin sen numeron niin katso nettipankista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom