Patti sormen jänteessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Adrift
  • Aloitettu Aloitettu
On tuossa aivan etusormen juuressa semmonen pienen herneen kokoinen kova patti, johon hieman sattuu kun painaa. Luonnollisesti salilla haittaa kaikessa, missä joutuu lujemmin tankoa puristamaan. Arvaus on, että se patti olis mahdollisesti tossa sormen jänteessä. Onko jollain ollu samanlaisia vaivoja, mahtaako toi hävitä ajan kanssa vai vaatiiko operaatiota? Muistan, että tossa kohtaa on joskus aiemminkin ollut pientä kipua, mutta ton patin huomasin vasta pari viikkoa sitten.

Laitetaan vielä kuva, johon merkitty oikea kohta. käsi.webp

Ettei vaan känsän alkua olisi? Itselläkin perkele peukalon tyven kohdilla samallainen pieni herne, kipeäkin hieman kun puristaa tangosta. Oon just miettiny että varmaan joku känsä nousemassa, tiedä häntä.

On tuossa aivan etusormen juuressa semmonen pienen herneen kokoinen kova patti, johon hieman sattuu kun painaa. Luonnollisesti salilla haittaa kaikessa, missä joutuu lujemmin tankoa puristamaan. Arvaus on, että se patti olis mahdollisesti tossa sormen jänteessä. Onko jollain ollu samanlaisia vaivoja, mahtaako toi hävitä ajan kanssa vai vaatiiko operaatiota? Muistan, että tossa kohtaa on joskus aiemminkin ollut pientä kipua, mutta ton patin huomasin vasta pari viikkoa sitten.

Laitetaan vielä kuva, johon merkitty oikea kohta.katso liitettä 85442
Niin itsellä täysin sama homma, ollut jo kauan ja nyt alkaa puskemaan toiseenkin käteen :D , eikö kellään tietoa mikä mahtaa olla ? :wtf:

Hyvinkin luultavasti itellä toi on joku hyytelörakkula, mikä tulee jännetupen kylkeen. Toi mistä aimmin kysyin hävisi tuossa jossain vaiheessa syksyä. Tein mavea ja tuntu semmonen rusahdus, jonka jälkeen patti oli poissa, joten se vaan puhkes. Nyt kuitenkin ruvennu tulemaan samaan paikkaan uudestaan. Noita voidaan kaiketi neulalla tyhjentää, mutta saattaa sillon tulla helposti takas ku se rakkula jää ehjäks.

Mulla on just tuommonen kova pieni patti vasemman käden peukalon juuressa. Sen pystyy painamaan "sisälle" ja kun taas pyöräyttää peukaloa, se tulee sieltä. Mitään kipuja siinä ei ole. Muistaakseni toissa talvena kaaduin luistelemassa ja satutin tuon vasemman käden, ainakaan sitä ennen en tuota pattia ollut huomannut, joten varmaan jotenkin siinä tuli. Eipä tuo oikeastaan haittaa mitään hommia, en oo ainakaan hoksannu.

Mulla on kämmenessä sama. Näytin lääkärille samalla kun muissa asioissa kävin. On kuulemma tavallinen rasitusvamma. Voi hävitä itsestään tai kasvaa. Saattaa myös ruveta haittaamaan nivelen toimintaa. Oliko se nyt mulla ettei saa sormea suoraksi vai koukkuun..? Yleensä annetaan kuulemma olla, mutta "on noita joskus leikattukkin kun rupeevat oikein haittaamaan" pieni operaatio kyseessä

Back
Ylös Bottom